Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #26 Skrevet 14. juni 2009 Ja kanskje det. Det jeg mener er at det er nesten like stor risiko å bli påkjørt bakfra som forfra. Hvis du har barnet bakovervendt blir hode slengt like masse fremover som hvis du sitter fremover og frontkolliderer...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #27 Skrevet 14. juni 2009 Blir man påkjørt bakfra, så er sammenstøtet mindre kraftig, siden begge biler kjører samme retning, og bilen foran blir skøvet fremover. Ved en front-kollisjon, så blir det bråstopp i det bilene treffer hverandre, og sammenstøtet er fyktelig kraftig.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #28 Skrevet 14. juni 2009 Det har blitt tatt opp på trygg trafikk det også, men konklusjonen er fortsatt at bakovervendt er tryggest. For får man er bil i ræva, så er det OFTEST i mye lavere hastighet enn i en frontkollisjon. Bare søk det opp på trygg trafikk sine internettsider. Jeg skjønner ikke hvorfor dere må komme med så dårlige motargumenter når det er så klar tale på hva som faktisk er tryggest! Okey, dere velger hva dere gjør. Men det er ingen vits i å prøve å finne på dårlige grunner til å snu barnet. Vi vet alle hva som er best, uansett om bilen ikke er stor nok. Det å la vær å kjøre er jo helt tullete. Men man vil jo sikre barnet best mulig når man skal ut å kjøre. Man vil redusere risikoen det er å kjøre. Bedre føre var osv. Er jo faktisk en helt tullete ting å si at vi burde ikke kjøre fordi det også er farlig. Men man sikrer da på best mulig måte! Man lar ikke være å gjøre ting fordet. Det er farlig og sykle også. Men jeg lar ikke vær fordet. Men jeg sikrer sønnen min med hjelm.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #29 Skrevet 14. juni 2009 Åssen i all verden kom du på det her HI? Vært innom en del hjemmesider/blogger, og sett de fleste har sine forover vendt!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #30 Skrevet 14. juni 2009 Jeg har måttet snu mine tidlig pga bilsyke, men når jeg leser debattene rundt dette her inne så lurer jeg på en ting: hva slags sete har dere til barn over 3-4 som sitter bakovervendt? Våre seter som kan monteres bakovervendt går opp til 18 kilo, og neste gruppe da er jo sånne "puter med rygg". Eller er det ikke det? 4,5 åringen vår er 116 cm lang og veier 20 kilo, så hva slags sete skulle jeg brukt dersom han skulle sitte bakovervendt og hvordan i all verden skulle han fått plass til bena sine?? Jeg bare lurer......
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #31 Skrevet 14. juni 2009 for et tullete innlegg, det som er mest forsvarlig ut fra tester er at barn bør sitte bakovervendt,(dette er ikke bare norske tester) Så da vil det klart ikke komme et eu direktiv som går i mot det ekspertene sier uten at det kommer motsatt tester da. Hvor i all verden får du slikt tull fra?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #34 Skrevet 14. juni 2009 Tror du har misforstått anonym 22:06 HI spør jo om det.. Hva de som er så ANTI-bkovervendte vil gjøre den dagen det evt. kommer en lov som sier at barn under 4 år SKAL sitte bakovervendt.
Raych Skrevet 14. juni 2009 #35 Skrevet 14. juni 2009 Da er ungene våre over 4 snart. Nei, vi er ikke anti bakovervendt bilstol, men av "praktiske" årsaker måtte vi snu barna da de var ca 14-15 mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #36 Skrevet 14. juni 2009 eh... prøver du det i bilen før du kjøper det altså?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #38 Skrevet 14. juni 2009 haha får bare skylde poå at jeg ser litt dårlig da :-) leste det helt motsatt jeg. sorry.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #39 Skrevet 14. juni 2009 Bare lurer på om dere selv ville likt å sitte med beina bøyd, eller langt oppover ryggen på baksete? Om dere ville synes det virker komfortabelt?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #40 Skrevet 14. juni 2009 Det er i allefall ikke farlig. Heller viktig med oftere pauser. Men det virker som mange snur barna fordi det ser ubehagelig ut, ikke fordi barnet har klaget. Barna her ikke vondt av å bøye bena. De kan sitte med dem i kors også. Bøyde ben er ingen unnskyldning for å snu barnet.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #41 Skrevet 14. juni 2009 Barn er forresten en del mykere enn voksne, så kan ikke sammenlignes.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #42 Skrevet 14. juni 2009 Ja, selvsagt! De fleste forhandlere pleier å være behjelpelig med å montere det for deg slik at du lærer å montere det 100% rett.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #43 Skrevet 14. juni 2009 21:37 Påkjørslet bakfra er som regel langt mindre alvorlige enn frontkollisjoner.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #44 Skrevet 14. juni 2009 Min sønn på 3,5 får du ikke til å sitte sånn, nettopp pga vonde bein!! Stakkars barn!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #45 Skrevet 14. juni 2009 men hvordan vil bena bli klemt i en kollisjon når de sitter med de så bøyd? vil ikke det bli verre skade på bena?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #46 Skrevet 14. juni 2009 Er vel bedre med knekte ben enn brekt nakke og det som verre er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå