Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #26 Skrevet 12. juni 2009 Vegetarpizza, vegetarisk gryterett og vegetarisk suppe er gode ot lettvinte alternativer. Og slike mennesker (barn som voksne) er som regel mer vant til vegetarisk mat enn andre.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #27 Skrevet 12. juni 2009 Seriøst, du oppfordrer jo til dyremishandling ved å føye deg etter idiotiske lover som ikke burde ha noe med tro å gjøre! Jeg ville ALDRI ha servert hallalmat, og ville blitt skikkelig sint om jeg hadde fått vite at noen hadde laget den slags mat i en bursdag, slik at min datter hadde spist det.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #28 Skrevet 13. juni 2009 Ja, men, for faen da, HI... skal du virkelig servere hallalkjøtt til alle de norske barna i dette selskapet? NEI, dette er gått alfor langt! Og jeg VET at jeg er verdens største rasist nå, men nå må vi for pokker sette foten ned!
SOMMER :) Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #29 Skrevet 13. juni 2009 Oj det ble jo en helt egen debatt av det lille spørsmålet mitt. Litt fint egentlig for det er sikkert ikke abare meg som kommer i en situasjon der man skal invitere små barn som bare får spise hallal kjøtt. Til anonym 02:02- jeg hadde ikke tenkt å servere hallalkjøtt til alle barna. Hadde vi hatt pølser hadde jeg kjøpt vanlige og hallal. Men nå har jeg bestemt meg for å enten lage margeritapizza eller steke pannekaker. Takk for gode tips alle sammen. Og for en god diskusjon. Jeg hadde faktisk ikke reflektert så mye over dyreaspektet i denne saken. Man kommer absolutt enklest fra det med å styre unna alt kjøtt. Og ja jeg syns man skal tilrettelegge når man inviterer til selskap slik at ALLE kan spise noe. Hvis jeg bare hadde servert vanlige pølser hadde de som bare spiser hallalkjøtt ikke fått mat. Ingen gjør vel slik mot små barn? Det er jo ikke barna som har tatt noe selvstendig valg om at de ikke kan spise vanlig kjøtt-det er foreldrene/religionen som har bestemt. Og hadde jeg invitert en som var diabetiker hadde jeg f eks kjøpt light brus om jeg hadde vanlig brus...:-)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #30 Skrevet 13. juni 2009 Jeg kjønner egentlig ikke problemet.. lag kylling og kalkunpølser. eller server bare kaker !
SOMMER :) Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #31 Skrevet 13. juni 2009 Det er ikke nok å servere kylling eller kalkunpølser til de som kun spiser hallal. Da har slaktemåten stor betydning. Det er forskjell på muslimer også. Noen holder på at det må være hallal, andre mener deter nok at det ikke er svin. Noen av de som kommer til oss må ha hallal o de skal spise kjøtt. Derfor-etter gode tips herfra- serverer ikke jeg mat med kjøtt. Passer egentlig veldig bra siden bursdagsbarnet ikke er så glad i kjøtt...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #32 Skrevet 13. juni 2009 ja det er jo greit , men det er faktisk slik at de ikke kan spise mat hvor det i heletatt er lagd noe mat som ikke er halal.. Vi har en jente på jobben som fant ut det er så hun spier kun medbrakt! bruker ikke bestikket og talerknene en gang.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #33 Skrevet 13. juni 2009 Det varierer jo en del på hvor strengt folk lever. Ikke alle tar det så nøye med kjeler og gryter for eksempel. Ellers kan det jo være greit å spørre foreldrene om hva som er greit. Da ungår man de fleste problemer.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #34 Skrevet 13. juni 2009 Jeg svarte deg først.. m spm om de utenl kom. Kjempe bra om de gjør det, og utrolig mange teite svar her.. om at de må spise det som er.. Pita pizza, eller polarbrød pizza er og greit. Da kan du kjøpe en hallal kjøttdeig, samt vanlig, og sette fram det samt gr.saker så kan barna lage sin egen pizza. Steik ved 250 g i ca 7 min. Plass til 6 pizzaer pr gang så det går ganske fort, og det er morsomt å få lage sin egen (bare du husker hvem som eier hvilke pizza;-) ) Har vært suksess her når vi har besøk av unger. Dere som sier alle skal spise alt, regner med dere godtar å spise alt når dere er i utlandet?? Katt, marsvin, slange, kanin, insekt osv!!!? Ja, folk skal integreres, men herregud, de må da få spise hva slags mat de vil.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #35 Skrevet 13. juni 2009 -i verste fall så ber du de ta med pølser selv.. det har vi gjort i barneh jeg jobber da det er vanskelig å få tak i hallal her på "bygda"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå