Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #26 Skrevet 12. juni 2009 Var i Norge bor ni? Själv bor jag, maken och våra två hundar i Oslo!
Cat.68 Skrevet 12. juni 2009 #27 Skrevet 12. juni 2009 Jeg er Svensk. Ja jeg bor her siden 1993 Finnes sikkert prateforum i Sverige også men det er nå her jeg er lell da.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #28 Skrevet 12. juni 2009 Ser ikke helt problemet at det skrives på svensk her inne. Ikke noe problem å forstå det vel..... Koselig med svensker her, og dansker og alle andre nasjonaliteter som er innom:)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #29 Skrevet 12. juni 2009 Cat Hvorfor har du ikke sagt at du er svensk før?! Det forklarer jo så mange ting. Du skriver fortreffelig norsk. Hadde en ide om at du var trønder.
Cat.68 Skrevet 12. juni 2009 #30 Skrevet 12. juni 2009 Jeg er ei Svensk Trønder ;o)) Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg er svensk, det har da kommet frem her fra tid til annen, takk for komplimentet ang norsken, jeg gjør så godt jeg kan, men føler selv jeg håndterer den rimelig godt.Litt Svorsk blir det jo selvfølgelig ibland ;o)) kan du presisere hva du mener med at de forklarer en del?
prebs Skrevet 13. juni 2009 #31 Skrevet 13. juni 2009 Jeg synes du skriver godt norsk, Cat.68 : ) Tør ikke tenke på hvordan min svensk ville sett ut...
Cat.68 Skrevet 13. juni 2009 #32 Skrevet 13. juni 2009 Takk prebs,av en eller annen grunn har jeg ganske lett for språk, og jeg har også tatt artium etter jeg kom hit til Norge. Da måtte jeg jo skrive en del Norsk og ble vel litt drillet på veien. Du hadde sikkert greid det fint du også prebs hvis du måttet lese Svensk.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #33 Skrevet 13. juni 2009 Cat.68, norsken din er nesten perfekt. Men kan du ikke slutte å skrive aldri med G?! Hver gang en anonym skriver aldrig tenker jeg at det der, det er Cat.68. Svensk er forøvrig et nydelig språk, og jeg kunne lyttet til det hver dag, men ikke om personen var fra Skåne. Unnskyld meg, men det er en grense for hva mennesker tåler..hehe Og at noen lengre oppi tråden ikke forstår svensk, det er en gåte for meg! Dere som har problemer med svensken må ta fram Emil, Pippi og alle de andre svenske barnefilmene, og se dem om og om igjen! Makan! Svensk er herlig! Tjanara alla samman!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #35 Skrevet 13. juni 2009 Herregud latterlig å lese at det faktisk eksisterer folk i Norge som ikke fatter et ord svensk, verken skriftspråk eller muntlig! Synes nesten det er en skam faktisk. Selv har jeg ikke noe problem å verken lese eller forstå hva "ni svenska tjejer" skriver! Puss och kram!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #36 Skrevet 13. juni 2009 Tja nå er ikke jeg en av de anonyme som har skrevet tidligere i tråden, men mitt morsmål er ikke norsk så da har jeg litt problemer med ihvertfall dansk. Jeg har måttet lære norsk slik dere her lærer engelsk. Er blitt bedre på svensk siden tanten min er fra Sverige (enkelte ord hadde jeg aldri klart å gjette om ikke de stod i en sammenheng. Det har jo litt med hvor mye du leser/hører det. Så er forsåvidt fint med folk her inne som skriver svensk! Da lærer vi andre hele tiden Så heldig du er da, anonym 18:56 som skjønner alt.
Cat.68 Skrevet 13. juni 2009 #37 Skrevet 13. juni 2009 Åhh takk anonym 13;53. Det var et fint kompliment som jeg ble glad av. Sjelden anonyme roser meg liksom, hehe. Det er nok flere svensker en meg her som skriver anonymt, og så sjeldent som jeg gjør det får det stå sin prøve om jeg skriver Aldri med "g". Men takk for at du gjør meg oppmerksom på det, bare slik man lærer av feilene sine. Når det gjelder skåninger er det nok ikke bare du som har problemer med det. Til og med svenskene selv kan ha trøbbel med skånska.hehe. Svensk er et bra språk bara så synd at jeg har mist mye av språket mitt, men det er vel kanskje en naturlig del av å ha bodd her så lenge. Men det skal ikke mye til før jeg blir svensk igen da jeg snakker med de hjemme, eller er hjemme på besøk. For å ikke snakke om når jeg blir sint. Jeg er sint på svensk, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå