Gå til innhold

Får man dusje rett etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk dusje rett etterpå ja, og det var utrolig deilig. Og blottet absolutt ikke brystene, fikk på meg en pasientskjorte etterhvert, som var igjenkneppet hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk i alle fall rett i dusjen etter å ha kost med småttisene og ammet litt. Du trenger ikke blotte brystene før barnet er ute :)

Har aldri hørt om noen som har blitt trillet rundt i rullestol etter fødsel (trodde bare det var slikt man så i amerikanske filmer). Man er gjerne full av endorfiner, og i kjempeform etter at alt er over. Mine fødsler tok lang tid (34 og 27 timer), men formen var allikevel knall rett etterpå!

Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å dusje siden jeg mistet 1,5 liter med blod. Fikk ikke reise meg før neste morgen og da måtte jeg plinge på jordmor for hun måtte være der fikk jeg beskjed om. Fikk ikke gå på do heller. Like greit for jeg klarte ikke å stå. Jeg likte heller ikke å vise meg frem mer enn nødvending så jeg lå med syjehusskjorte til og med i badekaret.. hehe

Skrevet

etter en time sammen med min nyfødte sønn MÅTTE jeg dursje, ingen kjære mor der i gården nei!jeg var i svime, men måtte dursje, og det gjorde veldig godt.

jeg bare lurer på en ting: når du ligget der i kanskje en time med musa rett i været for å få ut babyen og jordmora ser at du bærsjer, revner, blør og alt dette fine som hører med...og så er du redd for å blotte en liten pupp???? doesnt make sense sier jeg bare...

om ammeploitiet kommer,så er det jammen meg ikke dine pupper lenger, da er det babyen. så bare bli vant til tanken!!

Skrevet

Dusjet kjapt mens de veide og målte babyen jeg.

Skrevet

jeg tenkte som deg

"jeg skal hvertfall ikke vise meg naken eller vise noe pupper osv.."

etterhvert tenkte jeg ikke en dritt over hvordan jeg så ut og hva folk så bare de fikk ut ungen..

jeg fødte på kvelden og klarte ikke dusje samme kvelden så jeg måtte vente til dagen etter.

de fulgte meg inn på do og der besvimte jeg så de måtte bære meg inn i senga igjen så de sa at en dusj var jeg nok ikke helt klar for..

Skrevet

Jeg skal ikke amme da så da regner jeg med at puppene mine får være i fred:)

Skrevet

Du... selv om dette er din erfaring er det slett ikke sånn for alle...

Jeg ble ikke så "åpen" som deg. Hadde på meg skjorta under hele fødselen, og fikk være alene når jeg skulle dusje etterpå også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...