Gå til innhold

Flere med termin i februar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere gjort noen forberedelser/tanker til nå?!

Fant det ut igår, så har foreløbig termin 19.feb. Lurte på om jeg skulle bestille time hos jordmor/lege?

Og ul i uke 12?

Har dere sagt det til noen andre en mannen...handlet noe?

Hvor stor er faren for at det går galt egentlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har termin 17.februar, ifølge den terminberegneren her på BIM :)

Jeg skal ringe jordmord idag, å høre om når første kontroll bør være :) vi har ikke sagt det til noen andre, vil vente til vi hvertfall har kommet over uke 10 :)

Handlingen tar ikke vi enda, føler det er liiitt tidelig, siden jeg bare er litt over 4 uker på vei;)

Skrevet

Hei. Har foreløbig termin 15 feb.. Har bestilt time til fastlegen i uke 8. Har også tenkt å bestille time til UL i uke 11-12.

Har sakt det til en venninne siden jeg måtte avbestille en rafting tur. Ellers så skal vi prøve å holde på hemmligheten til vi har vært på første UL. Men det blir ikke lett. Jeg har kjøpt 3 bodyer allerede, men kommer til å vente med dyrere ting til etter UL. Tror det ca er 75% fra uke 0-5 at alt skal gå bra og ca 85% mellom uke 6-8. Er ikke helt sikker på tallene, men sånn ca.

Skrevet

Termin 17.februar... :)

Kommer ikke til å kjøpe noe før jeg har vært på UL og sett hjertet slå m.m...

MA/BO i uke 13 sist, satte en støkk i meg og barnefaren...men skal vel godt gjøres at det skjer igjen!

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 4 februar:) Jeg skal på min første UL om 1 uke, da begynner jeg på uke 8 i svangerskapet. Grunnen til at jeg må til ultralyd så tidlig er fordi jeg og min samboer har vært gjennom prøverør. Da er det vanlig prosedyre med UL i uke 7.

Har fått time hos jordmor i aug, så det blir spennende:) Men må til legen først for å ta div blodprøver og få med svangerskapsjournal.

Jeg utrolig kvalm nesten hele tiden! Noen som har noe råd mot det???

Hadde vært kjekt å følge dere fremover!

Skrevet

hei:)

jeg har termin 21.februar:) har ikke gått helt opp for oss enda..;) litt rart å tenke på at vi om noen mnd har to barn:D klær kommer jeg nok ikke til å kjøpe før vi har vært på ul. hvis en skal på ul i uke 12,må en betale da? isåfall hvor mye? :)

tenkte å ringe legen i morgen å få bestilt time og å høre ang.medisinen jeg tar.sist sv.skap måtte jeg øke dosa,så regner med jeg skal det nå også:)

lucy80: kjøp seaband på apoteket..armbånd mot kvalme/reisesyke. skal visst funke bra:)

Skrevet

Gratulerer:) Ikke gått opp for oss heller enda, regner ikke med det gjør det skikklig før vi har vært på ultralyd. Viss du ikke trenger ultralyd før den ordninere pga helsemessige årsaker kan du kjøpe en privat ul. Jeg har bestilt en privat i uke 13. Tror det koster ca 800kr, blir da innvendig og 1500 kr med tredimensjonalt..så tar kansje det senere i sv .skapet.

ellers da, har du gjort noen forberedelser? jeg begynte på folat da jeg sluttet på pillen i april, lurer på om jeg skal begynne med omega 3 også! Har lånt svangerskapsbøker på biblioteket idag og bestilt time til lege, jordmor og ul..ganske rart å si "jeg er gravid" hehe:)

Skrevet

Jeg har foreløpig termin 2 februar. har bestilt time hos lege pluss at jeg har bestilt time hos gynekolog.må bare få det ordentlig bekreftet.

Skrevet

Har termin 14 februar :)

Kommer nok ikke å dra til legen/jordmor før jeg er ca 3 mnd på vei.

Skrevet

hei, jeg har termin 5 feb i følge den her på BIM, jeg venter med første svangerskapskontroll til jeg er 12uker =) har ikke kjøpt noe ennå og kommer sikkert ikke til og gjøre det før jeg har vert på ordinær UL . svigers vet det og min søster og sjefen min selfølgelig =) gleder oss .

Skrevet

Termin 8 Februar, var på tidlig UL i går å fikk se fine hjerteslag, det var kos :o) trenger vist ikke si stort til folk da de fint snuser seg fram til det på egenhånd gitt, selvom ville helst vente en stund med å si noe egentlig da men men.. :) ikke handlet noe enda nei, vente med det en god stund tror jeg* være litt mer safe* :) *lykke til med spira i magen*

*Tessa*

Skrevet

Lettere sjokkert, men ja! termin ca 14.feb.2010. Tok testen i går, og er vel lettere sjokkert enda. Hadde ikke regnet med at det skulle funke med en gang...Må vel bestille time til lege etc, da forrige svangerskap var alt annet enn lett - endte med prematur fødsel i uke 27. Nå krysser vi fingre for et normalt svangerskap denne gang:)

Har endel utstyr fra før av, og har ærlig talt ikke kommet så langt i tankegangen:) Gratulerer til alle andre og skal bli gøy å følge dere fremover

Skrevet

Jeg og har termin i februar-3. ca...

Jeg vet ikke riktig tallene og slikt,men for de aller fleste av oss så går det jo bra!!!

Ikke handlet noe,men kanhende jeg kjøper at par bodyer,mest for at jeg ikke kan dy meg...

Jeg har en ganske stor gutt fra før av-kan nesten ikke tro jeg skulle få oppleve å gå gravid igjen....

Hos oss blir hemmeligheten godt bevart til alt av prøvesvar er klare..,dette fordi vi er godt voksne og har bestemt oss for div.prøver osv...

Guuuud så heldige vi er folkens!!!!

Skrevet

jeg har termin ca 5 februar . Var på tidli ul om onsdagen. Kunne se en liten huleboer og hjertet slo :)

jeg gikk til min gynekolog og fikk ul.. kostet 395 kr.. grunnen til at jeg dro var å finne ut hvor langt jeg er på vei for jeg ble gravid rett etter en SA.. og vet ikke når jeg hadde el..

nå håper jeg ukene går fort :) og at vi alle kommer oss over på 2.trimester.

Lykke til alle sammen ! :)

Skrevet

Jeg har termin ca 19.feb, så er nå 4+2 uker på vei. Dette blir nr to, så regner med å bruke det jeg har fra før. Hvis det blir jente, bør jeg vel kjøpe noen nye klær:)

Har ikke sagt det til noen. Frister med en tidlig UL, men får vente til uke 11-12, tenker jeg. Så får håpe det går bra for alle oss nygravide!!!!!

Skrevet

Hei:) Har termin 2. februar. Jeg skal til ul på tirsdag, mest for å få sjkket at der er liv.

Har dere vært innom Februarklubben? Ser der er lite aktivitet enda, men det kommer vel etterhvert:)

Skrevet

3+6 i dag- termin 22feb :-)

dette blir vår 2 barn :-)

komme ikke til å sette igang og ordne noe med en gang, blir vel en time til legen om ikke så altfor lenge til da jeg allerede kjenner kvalmen komme.. :-/ (spydde 8mnd sist) men det kan jo enda snu det da! :-D masse symptomer tidlig denne gangen og pos test 3+4 :-D

Skrevet

Termin 19.febr. Dette er mitt andre svangerskap. Har en gutt på 10 mnd.

Bestiller tidlig UL privat tenker jeg. Bare for å se om hjertet slår.

Lykke til alle sammen. Vi er utrolig priviligerte:)

Skrevet

Jeg! 18. februar. Og har ei lita ei som er 11 måneder nå :D

Skrevet

Augusta, så morro. Vi er nesten i samme situasjon. Har dere prøvd lenge? (he-he, har jo egentlig ikke rukket å prøve så lenge med tanke på at du har ei på 11 mnd). Var spiren planlagt?

Skrevet

Heisan =)

Har termin rundt 10 februar =)

Er vårt første så gleder oss MAX =) Er ca 6 uker på vei =)

Har de vanlige symptomene som ømme pupper, trøtt, konstant på do, og litt uggen, og stikkinger i magen, ellers så er jeg helt fin =)

Skrevet

Hei

Har termin 6. februar, etter den terminberegneren her inne.

Håper inderlig at jeg kommer så langt. Har en gutt fra før, og to SA. Siste i januar da jeg var 16+ 3. Er 6+2 i dag, og kjenner det er lenge til jeg er over den verste skrekken for at det skal gå galt.. Og har litt brunlig utflod i går og i dag.

Har vært hos lege allerede, men har ikke hørt med jordmor. Sagt det til et par venninner i tillegg til mannen. Ikke handlet noe, nei. Det blir nok veldig, veldig lenge til.

Lykke til alle sammen :-)

Skrevet

hei,hei=) har termin ca 7 februar..har vert på 2 ultralyder allerede pga abort tidligere å blødning...var i sist uke å fikk se ett hjerte som slo=)helt utrolig!!7 uker på vei=)...d er helt uvirkelig..føler veldig med deg angående kvalmen=(har hatt d siden uke 4 ca.kan komme å gå hele dagen,å gjerne ganske sent på kvelden og..har du prøvd ingefær tabletter??

Skrevet

Termin 10 februar, etter prøving og styring i flere år. Så er passelig i svime i dag når testen var positiv.. Har en gutt på 5 fra før. Gleder meg!! Holder tett en stund til regner jeg med slik at vi får fordøyd alt sammen. Lykke til alle sammen!

Lykkelig mamma til snart nr.2...

Skrevet

termin 13 feb!=)

vi har ikke skjønt det helt enda, pga prøving i flere år. så derfor blir det ikke handling helt enda. trenger litt mer sikkerhet først...

måtte si det til foreldre. klarte ikke la være.

livet er deilig når du bærer på en sånn nydelig hemmelighet dere=)

håper vi alle kommer oss i mål!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...