Tommage♀♂ Skrevet 11. juni 2009 #26 Skrevet 11. juni 2009 Nei, når di sko laga postveien tvers øve øyne her på 70-talle så va d Åkrabuen så protesterte tenk! Å kim va d så pøfte seg på å bruga bomvei-penger t å laga miljøgada på Åkra nå nylikt?? D vakje skuddnuss jaffal! Å e d løye at Åkra våkse da, de får jo ongar fra 14 år å oppøve der. Dei fleste får vel barnavågn i konfårmasjonspressang, haha! Åkra har 1 ting, å d e fantastisk go kinamad. Ann e så go at eg tilåme jobba me Tommy å co i lengre ti, å d ekje verst. EG jobba på Åkra liksom. off;p
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #27 Skrevet 11. juni 2009 Bur te og med mången skudnessbuar på åkra nå, me så va så lojale mot skudnuss før i tidå
Tommage♀♂ Skrevet 11. juni 2009 #28 Skrevet 11. juni 2009 Forræderar! Hehe;) Men så bur d nå nogen fra Åkra her og, så d går vel åpp i åpp. Åkra kan varr så stort å stykkt d barra vil, e uansett barra ei striba eg må kjøra jønå for å komma videre. Skuddnuss e jo direkte fint i forhåll!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #29 Skrevet 11. juni 2009 Fint i skudnuss ja, ska kje sei noge på det. Men greit på åkra og!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #30 Skrevet 11. juni 2009 "Hehe, hårres jo ud så me e ein jeng kranglefantar på Karmøy jo! Ekje d allså, går barra litt prestisje i å ikkje komma fra Åkra elle Vea, haha! " Tommage♀♂,( 2240) Neida, e berra ås imjydlå me kjeglast! For me va jo sju kommunar ein gong, og i håvene på meste adle her ute på øyne e me minst fem ennå! E berra å ta ein tur innpå kommunehuset det! E'kje partiene så kjeglast så ofta i kommunestyret, vett du. E helste dei ulike bygdene det! Men når nogen uttante kommuen bjynda å yppa seg, DÅ står me isamen då! Enten me nå kjeme norante, synnante elle vestante! Det må du nå vara heilt enige i, Tommaije? ---- Og så en tolking av innlegget til mer standard norsk, også lesbart utenfor Karmøy: "Neida, det er bare innbyrdes vi krangler! For vi var jo sju kommuner en gang, og i hodene på de fleste av oss her på Karmøy er vi det ennå! Det er bare å ta en tur på kommunehuset, det! Det er lite partiene som krangler så ofte i kommunestyret, vet du. Det er helst de ulike bygdene det! Men når noen utenfra kommunen begynner å lage uro/kvalm, DA står vi samlet da. Enten vi kommer fra nord, fra sør eller fra vest på øya! Det må da da være helt enig i Tommage?" (Men du hadde ikke EGENTLIG behov for denne oversettelsen, hadde du vel? For Karmøydialekten (i Åkra-variant) er jo ikke så vanskelig å skjønne? Eller? )
Tommage♀♂ Skrevet 11. juni 2009 #31 Skrevet 11. juni 2009 E du fra Skuddnuss? Blei litt nysjarrige eg nå!?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #34 Skrevet 12. juni 2009 ekje karmøydialektå som e fine.. Haugesund har jo ei ti gångår finare dialekt!! e d noen fra haugesund som e inne her å lese eller? regne med eg trenge litt støtte;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå