Gå til innhold

Tror dere svigermor stjeler mat av oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt poeng...! Hun er sikkert okei når hun ikke bærer preg av å være alkis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på. Du skildrer ikke et særlig pent bilde av svigermor, så hvorfor er hun god nok som barnevakt når hun ellers er en patetisk allkis?

Skrevet

Jeg hadde heller reagert mer på at en " alkis" passer barna.

Du får legge en bevisst felle for å bekrefte dine mistanker, så konfrontere henne.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hun var ikke her alene. Hun var her sammen med bestemoren til mannen min, altså moren hennes. Hun satt her og snakket med bestemoren til mannen min, mens datteren vår lå og sov. altså var Oldemor barnevakten og ikke svigermor. Hun er aldri barnevakt. Hun får såvidt treffe ungen.

Skrevet

Neida. Onkelen til mannen min er alkoholiker, mora hans er fyllik. Det er to helt forskjellige ting. alkoholikeren er LITT midnre slitsom enn den tragiske fylliken.

Skrevet

Syns faktisk du er veldig slitsom nå <3 som begynner å snakke om mitt verdisyn. Det vet du ingenting om. Jeg bruker ikke slengutrykk om henne, jeg kaller henne det hun er: en fyllik. Skal jeg slutte å kalle en med angst en person med angst fordi noen her på dinbaby.com sysn angst er patetisk? Jeg syns ikke det. Det er så jævla synd med sånne som deg som skal ta fylliker o.l i forsvar. Jeg gjorde det lenge selv.

Klart hun er sjuk men det er jo mye mer enn bare det. Det er ikke synd på en person som selvvalgt velger å drikke seg full og så ringe hit og så dagen etterpå sih un er edru. Det er ikke synd på en person som har vært innlagt mange ganger og så begynner å drikke igjen fordi hun blir sammen med den samme narkomanen igjen. Det er ikke synd på en person som VET at hun er alkoholiker men bare ikke gjør noe med det.

Det er rett og slett ikke synd på henne lenger. Jeg syntes fryktelig synd på henne før for hun er egentlig hyggelig når hun er edru. Nå har hele dama rett og slett blitt mindre oppegående som edru også.

DU får dille med alkoholikere og stakkars syke alkoholikere som har det vondt, også får jeg si det som det er om min svigermor og min familie. Hun er fyllik. Enkelt og greit. Og det er helt greit å kalle henne det. Hun ER det.

Skrevet

Ok greit å få det oppklart :)

Jeg aner ikke hva du kan gjøre, har aldri hatt den problemstillingen at noen stjeler mat fra meg, og kan omtrent ikke forestille meg det heller..hehe..

Hadde vært noen annent om hun bare hadde laget seg noe enkelt hos dere mens hun var der(altså når hun var på besøk mens hun andre var barnevakt) brødskiver, ferdigpizza whatever. Men å ta med seg mat fra andre for å spise hjemme er uakseptabelt og frekt.

Skrevet

Det var faktik mat her. Hehe. vi hadde laget medisterkaker den dagen og det var mye igjen. Det var også spist opp. Hun er inne i en ekstrem fylleperiode nå og har vel ikke penger da..

Skrevet

Men snek hun seg ut da eller? For la ikke moren hennes merke til at hun forsvant ut av døren med flere pakker med kjøttdeig under armene..hehe..

Skrevet

Svigermor har alltid sekk hun, hehe. Tror heller ikke oldemor har sittet og sjekket hva svigermor har gjort på kjøkkenet..hehe..

forstår bare ikke hvordan hun greide å bøffe mat da hun tok engangsgrillen.. Men det er ikke bare denne maten her som har forsvunnet.. Andre ting også :-p

Skrevet

Huff, skal ikke være greit med familien. Men har mannen din ringt henne skrev du? Hva sa hun?

Men vil nok foreslå å ikke invitere henne inn, låne bort saker og ta hengelås på fryseren med lapp til svigermor om å holde seg unna....

Nei familie kan man ikke velge, min onkel er alkis, helt forferdelig å forholde seg til......

Skrevet

Han ringte og hun skulle ringe opp.. istedet fikk han en fylleopprining fra samboeren hennes om at "Hører du jeg har drekki? Det har jeg så da trengerukke ringe å sjekke etterpå".. Great.. Nå har mannen min lagt seg fordi han er så sliten av dette...

Skrevet

uff,skjønner at dere blir lei av sånt...

men åssen bor dere i fht til hverandre?? litt mere avstand hadde kanskje vært tingen,lett for meg å si men.....

og du,ikke ta deg nær av andre ting som blir sagt her,du har helt sikkert din grunn til å si og mene det du vil om de,og det har jeg full forståelse for.

Skrevet

Neste gang putter dere antabust i maten, he he.

Ikke gjennomførbart, men hadde vært morsomt fordet.

Skrevet

De bor forholdsvis langt unna men for to som liker å fyllekjøre er det nema problema å komme seg hit egentlig. Vi kan jo ikke bare flytte heller..akkurat flyttet hit.. Gud så slitsomt..

Nei jeg tar meg sjeldent nær av sånne ting som blir sagt her, det er jo ingen som egentlig vet hvordan tinger eller ikke er utenom oss :-)

Skrevet

Hahhhahaha... det var jo en god idè ;-D

Skrevet

hehe du får ta en liten spøk med henne da, for å få slutt på matstjelingen...

Ring å spørr om hun har sett noe til kjøttet du hadde i fryser/kjøleskapet.... De var nemlig fyllt me rottegift og håper ikke noen har spist dem.... haha den hadde jeg lett tatt til svigers.

Skrevet

Slitsomt at ikke alle er enige med deg?

Om du ikke har vært rusavhegig selv, synes jeg rett og slett ikke du er i noen form for posisjon til å fortelle hverken meg eller andre om det er synd i de eller ikke.

Og forskjellen mellom alkis og ordet angst er såppas stort at om du ikke ser forskjellen selv, gidder ikke jeg å forklare deg den. Da er det en god del mer som mangler.

Selvfølgelig vet jeg at det slitsomt med alkohol i familien. jeg har tross alt levd med det i hele mitt liv, så det trenger ingen å forklare meg. Men jeg VET at hadde ikke min far væt syk av alkoholisme, hadde han heller ikke vært så vanskelig som han er! Så jeg prøver så godt jeg kan og forbanne sykdommen, og ikke han.

Hva som er selvforskyldt er det jo ingen av oss som vet. Dårlig viljestyrke kan være noe,traumer i barndommen, sexuellt misbruk, osv..

Man drikker for å døyve en smerte/angst, som regel.

-Og den smerten/angsten kommer skjelden helt av seg selv.

Skrevet

Du burde vurdere å lære deg at dine erfaringer, og ditt syn på verdier, ikke er en sannhet som er gyldig for alle. Folk responderer på utfordringer forskjellig. Din måte er ikke nødvendigvis den riktige for andre. Ha et snev av respekt for andre.

Skrevet

Hehe.. Du har ingen alkoholikere i nær famile, har du vel??

Jeg reagerte ikke på bruken av ordene alkis og fyllik i det hele tatt-...

Når en har en alkoholiker i familien blir til slutt så tappet for energi og lei av egosentrisme at en ikke gidder å kalle dem for hva annet de er..

Jeg måtte le litt da... Stjeler mat av fryseren til sin egen sønn??

Hehe... En kommer liksom ikke så mye lavere ned..

Skrevet

Tror faktisk du <3 burde lære deg å lese. :-)

Slår meg enig med Trassen.. Har rett og slett ikke ork til å diskutere med mennesker som kun lever utifra egen nese og egen virkelighet.

Skrevet

Morsomt å se hvor åpne dere er for andres meninger, som er så flinke til å dømme de som ikke følger steamen.

At du ikke har ork til å diskutere noe kan jeg forstå. God natt! :-D

Skrevet

Jeg blir bare så utrolig imponert over hvor disiplinerte dere er med matlageret, jeg! Vi handler hver eneste dag vi, og kanskje flere ganger... det er muligens lite oppdragende å ha alle mulige dagligvareforretninger innen 100 meters radius, kanskje jeg skal se på det som å ta seg en tur i fryser'n. Men det blir dyrere, da.

Mind you, blir jo dyrt for dere også, da, med en svigermor som stjeler av lasset. Dette innlegget hjalp deg vel ikke fremover. Men likevel!

Skrevet

Vi har ikke så langt til matbutikken vi heller, er derfor vi er disiplinerte. Hehe. Blir fort litt mye luksus om man handler hver dag.. "Idag har jeg lyst på det og det" - greit å ha i fryserne for da vet man:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...