Gå til innhold

Tror dere svigermor stjeler mat av oss?


Anbefalte innlegg

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Litt sykt innlegg kanskje.. Vurderte å legge det inn på anonym som anonym men fant ut da ville ingen trodd meg istedet.

 

Vi handler alltid ganske mye mat når vi får lønn, f.eks 8 karbonadedeig, 1.5kg strimlet svinekjtt etc. Vi har ikke noe direkte middagslister men vi handler i alle fall inn til en måneds forbruk, minst, gjerne mye mer enn det og. Er aldri tom for mat eller penger.

 

Handler kun pålegg og en sjelden gang impulskjøp som pølser, pizza, etc. Stort sett har vi helt fulle kjøkkenskap.

 

De to siste mnd har vært veldig rare, vi har handlet like mye som vanlig og spist mye mindre enn vanlig, men allikevel har vi hatt mye mindre mat? Den ene gangen var svigermor oppe hos oss for å hente en engangsgrill til grilling og samme kveld skulle jeg lage en enkel karbonadedeigrett, men det var ikke mer karbonadedeig igjen. Det var jo litt merkelig siden jeg to dager før hadde handlet kanskje 10 stykker. Tenkte ikke noe over det egentlig.

 

Så var mannen min og jeg på ultralyd sist uke og da vi kom hjem hadde vi tenkt til å spise svinefilet med grønnsaker, bare at det var ikke mer svinefilet igjen (hun hadde vært her da også og sett på tv mens jenta vår sov).

 

Må legge til at vi gjerne gir svigermor mat (hun og samboer er alkiser) men det er jo litt merkelig at det forsvinner masse mat her hver gang hun har vært her. Det er veldig plagsomt for oss også, for vi merker det økonomisk med alle småinnkjøpene som må til når det forsvinner en ting her og en ting der. Det er jo ikke så billig å handle mat.

 

Så.. Tror dere fylliken stjeler det og vi skal ta det opp, eller tror dere bare det har blitt borte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahahaha! Jeg har generelt lite tro på at mat spaserer ut av seg selv, men ønsker deg inderlig lykke til med å ta opp denne problemstillingen på en dannet måte. Referat er nærmest påkrevd. =)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hehehehe.. Er akkurat det jeg har litt problemer med også.. Hun vil jo a) neket og alle vet det er henne , B) være dritings og sint og klikke.. hahah huff...

Skrevet

ha ha..har du sett nederst i frysern?neida..vil tro hun nasker.himmel og hav:)

Skrevet

Lapp i fryser´n, kanskje. "Morn, svigermor! Hva gjør du her?" liksom. De fleste vil ta hintet.

 

(Eventuelt en kreativ vri av klinkekuler i medisinskapet mot slike som snoker i andres badehyller. Det er litt slemmere).

Skrevet

Hi hi hi :))) Artig problemstilling... Og veldig gla for at den ikke gjelder for meg.. Ikke bare bare å ta opp dette med svigermor.. Men dere kan jo ikke fø på henne og...og samboeren..

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hahahaa ja.. Det er bare det at hun da vil ignorere den vet du. Hun eier generelt lite skam, stjal 1liter sprit av oss og sa hun skulle kunbruke den til å lage en svinewok.. ehh.. hahaha

Skrevet

Hengelås, da?

 

Gud, jeg er glad jeg har en oppegående svigermor.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Haha. det kan jo fungere. evt. Sette fryseren i boden nede.. :-p

 

Mannen min ringte henne nå for å ta det opp.. Får se hva hun sier, akkuat nå var hun opptatt med "snooker på tv" ;-p

 

Er glad jeg ikke "har" en svigermor jeg. Orker henne rett og slett ikke lenger:-p

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Nei, ikke sant, og om de har lite penger (som de har pga fyll og piller) så kan vi godt kjøpe mat til de men det er greit å vite det liksom... Litt enklere å gjøre det billig da

Skrevet

Dropp dama, da? At blod er tykkere enn vann er stort sett sprøyt.

Skrevet

Kan godt hende svigermoren din rundstjæler deg, skal ikke gi henne alibi jeg iallefall. Men synes du mistet noe av sakligheten din da du prestenterte svigermora di som fyllik og alkis. Greit at hun kanskje drikker, men det finnes vel mer presentable uttrykk.

Skrevet

Neste gang hun skal passe barna, handler dere inn noe mat til henne som "takk for hjelpa". Hvis hun ikke blir fornærmet da, men det skal vel litt til, iom at hun faktisk stjeler mat fra dere...

 

Håper karbonadedeigen hadde slutt sin vandring på denne jorda før de havnet i fryseren din, og da er det lite sannsynlig at de har greid å snike seg ut... hehe

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Ja, det er bare mannen min som fortsetter å gi henne sjanse på sjanse... Tror han begynner å bli rimelig lei nå=)

 

 

At jeg kalte henne fyllik og alkis - til deg lenger ned - det er ikke usaklig i det hele tatt. Hun ER det. Hun går til rusmiddelpoliklinikk for så å drikke seg stuuuup dritings på kvelden.

Tragisk figur. Er rett og slett lei av alkoholikere etc etter såå mange år med det. Gidder ikke dille mer med de

 

 

 

Skrevet

Jeg tror nok hun har forsynt seg ja:-) Men om hun er fyllik så kanskje noen andre skal passe barna deres? Er vel ikke så veldig fint å ha henne som barnevakt da tenker nå jeg.....dere får rett og slett nekte henne å komme inn når der ikke er hjemme/inne

Skrevet

her hos oss bruker vi nøkkelen som hører til fryseboksen,så ikke ungene skal spise is hele dagen.

hva med å invistere i en ny fryser til et par tusen kr,som har nøkkel,om dere ikke har det.

det virker som dere vil tjene den fort inn igjen.

Skrevet

Kaller du din svigermor for Alkis?. Skjønner at hun drikker, men synes allikevel ikke det er passende for en dame som har født din mann....

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hva skal jeg kalle henne Ole's Mamma? En alkoholiker? Hvorfor det? Så mye som vi har slitt med henne og narkomankjæresten hennes så gidder jeg ikke lenger være snill. En spade er en spade og sånn er det bare.

 

Hun ER en fyllik. og hun ER en alkis. Sånn er det faktisk. Tror ikke noen av dere som svarer her har levd med en sånn og vet hvor slitsomt det er. Det er lett for folk som står utenfor og synes synd på disse stusselige menneskene, men det ER faktisk ikke det.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Og mannen min kaller henne også det. Vil tro vi er i vår fulle rett. Gidder ikke legge ut så mye men det er ikke bare matstjeling og drikking som er problemet. Det er vel egentlig hele dama og den narkomaniserte fyllkompisen hun kaller en kjæreste...

Skrevet

Fulle rett? Er du i din fulle rett fordi sønnen hennes også gjør det, eller for problemene hun har laget for dere?

 

Du tror ikke vi som reagerer har erfaring med alkoholisme (Som sykdommen heter) men der tar du veldig feil. Faren min har vært alkoholiker i mange år, og selv har jeg jobbet som familieterapaut på russenter.

 

Alkoholisme er en sykdom. Og da irriterer det meg at du bruker slenguttrykk om mennesker rammet av den, som fyllik, alkis osv..

Men du gjør kanskje det samme på andre sykdommer også? Kaller barn med Downs for mongoer, eller psykisk syke for psykoer?

 

Trist synes jeg det er. Uansett hvor mye hun har voldt dere smerte og vanskelige tider, er hun tross alt din manns mor. Og jeg tviler sterkt at hun hadde gjort det om hun hadde vært frisk.

Skrevet

Det er faktisk en forskjell på en alkis og en alkoholiker. Har du nådd alkis-stadiet er det kommet langt. Hvem er du til å diktere hvordan Mylian definerer sin familie?

Skrevet

Bullshit. Forskjellen du sikter til er ikke annet enn verdisynet til den som bruker ordet. Jeg er ingen andre enn at jeg setter spørsmålstegn på folk som bruker slike uttrykk på sin familie, alkoholisert eller ei.

 

Skrevet

Deg om det. Jeg synes du er ganske full av bullshit :-)

Skrevet

Hvis hun er alkoholiker, hvorfor lar du henne sitte barnevakt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...