Gå til innhold

Den forbanna isbilen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i svarte granskauen må isbilen komme typisk rett etter leggetid, før barna har sovna ordentlig? Den skjærende, stygge lyden vekker og skremmer barna. Dette må det da være mulig å få stanset? Sjåføren unnskylder seg med at "han har lov" til å bråke til klokka 21.00.

Noen andre som irriterer seg over isbilen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, barna mine bryr seg heldigvis lite om lyder utenifra da de skal sove :o)

Skrevet

Ja jeg irriterer meg over isbilen og har gjort det siden jeg fikk barn!

Her kommer den ALLTID i sovetiden på dagen i helgene, og det er ikke normalt lydnivå på den bilen der, de jaller i veggene når den suser forbi huset.

Og hvis jeg hadde hatt lyst til å kjøpe is på hadde jeg måttet løpe etter den, for han kjører som en gris i byggefeltet her, og her bor det mange små barn!

Den hjem-is bilen som kommer i ukene er ikke så plagsom, den har litt mer diskre bjelle lyd i motsetning til isbilen.

Når jeg får større barn komme de sikkert til å mase om å få handle av isbilen, husker det var ukas høydepunkt for meg når jeg var mindre, men før den tiden kommer så skal ikke jeg sponse den bilen med ei krone, hvorfor skal jeg betale for vekking av ungene når det ikke passer og som i tillegg prøver å drepe kundene med råkjøring (litt overdrivelse der da men...:).

Skrevet

det finnes ingen ting negativt med isbilen. konseptet i på døra må være det mest genialt konseptet som finnes :)

Skrevet

Pft. Sovende barn vs. lakrisis, det er da ingen tvil om hvem som vinner. Dere må få orden på prioriteringene deres.

Skrevet

Skaff deg is-olasjon til barnerommet.

Skrevet

Hehe, den var god. :o)

Skrevet

stakkars lille snuppa mi tror at når isbilen lager musikk er den tom for is, det har faren hennes sagt til henne, det går vel ikke lenge før hun skjønner at det er tull, men foreløpig funker det

Skrevet

Irriterende at den kommer midt i/rett etter legging, ja. Men "heldigvis" kjøpte vi smeltet is fra den en gang. Tror nok at fryser'n hadde røket en stund før han kom til oss. Klagde uken etterpå og fikk jo pengene i retur, men etter det vil ikke datteren vår ha is derfra lenger. "Han selger jo bare smeltet is, jo!" Så nå bryr hun seg ikke, og tusler i seng i stedet.

Skrevet

Helt enig!

Blir aggresiv av å høre lyden, uansett når den kommer (pga at den har hatt en tendens til å komme midt i legging og jeg derfor har lagt den for hat).

Prøvde å ringe dem for å klage, men det var umulig å få kontakt med dem.

Skrevet

Men har dere prøvd fisken? Fiskekakene og laksefileten frister veldig, er det verdt et forsøk?

Skrevet

jeg sendte mail til hjem-is, og de la om ruta.... :D Vi hadde ei snuppe med sovevansker, og det hadde de stor forståelse gor. adr er på hjemmesiden.. :D

• 4 uker senere...
Skrevet

^^ Fy faen... hadde du gjort det der her hadde jeg hata deg!

Slemt!!

Her stopper han rett utenfor huset og vi elsker elsker elsker det! Eneste irritasjonsmomentet her er at de kommer for tidlig, (i fire tiden) så vi ofte ikke er kommet hjem når de er her. Ikke noe problem nå om sommeren da :)

Skrevet

At det kjører rundt en egen isbil i områder hvor det faktisk finnes butikker som er åpne til kl 23, er helt idiotisk. Skal vi ha is, så kjøper jeg den butikken, når det passer meg å handle. Isbilen forurenser og lager støy. I tillegg råkjører de inne på gangveiene hos oss.

Skrevet

Jeg syns konseptet hadde funket bedre hvis det var ølbilen som kom. ; )

Skrevet

Eller barnevaktbilen. Hver fredag i leggetid.

Skrevet

5-10 minutter på sykkel fra butikken og hjem med to gretne og trøtte unger i sykkelvognen baki - sånn er realiteten her, og jeg lover deg at om du da har is med hjem fra butikken, er den smeltet før du er hjemme.

Isbilen er fantastisk! levert rett til døra, ingen "krystaller fordi den er halvsmeltet og frosset igjen, og her i DK er det ovenikjøpet en av de få ismerkene som smaker godt.

Skrevet

Leste et godt forslag i Dagbladet. Hvis bare alle sier til barna sine at den ringelyden betyr at det er tomt for is, så vil hele isbilkonseptet dø ut.

Skrevet

Is smelter ikke i løpet av 5-10 minutter. Det tar faktisk godt over en time før den kan kalles smeltet.

Skrevet

Smilefjes meg midt i -

Dere kan ikke forvente at isbilen skal föye deres alltid-rett-etter-barneTV-legging.

• 2 uker senere...
Skrevet

Da jeg gikk gravid hadde jeg mobilnr til "isbilmannen".

Bare littegranne hekta på lakrisis (som IKKE selges her i butikkene ihvertfall).

Uansett, han stoppet rett på utsiden av døra kun for meg!!!

*himle med øynene og dulte litt på krøllene som Hyacinth Bucket*

Altså, kun de dagene han hadde ruten sin her.

Det morsomme er at 2 år etter ringer han som besatt i det han nærmer seg huset vårt sånn ca når mini akkurat har lagt seg. Hvor lenge tror han damer går gravide da? Greit at jeg så ut som en elefant, men altså...

Jeg stuper nærmest ned på gulvet som ved et bakholdsangrep og later som jeg ikke er hjemme ihvertfall.

Hvis mot all formodning det blir en runde til med graviditet her så skal jeg nok stolt stille meg opp i porten, men inntil videre må nok mini bare finne seg i at det plinges rundt husveggene her hver mandag kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...