Gå til innhold

Nervedrama - hcg på 14 !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er altså 20 som er "grensen" for gravid på Riksen. Tok bp rugedag 10 (dag 11 iberegnet innsettingsdag) men det er dag 14 etter el-sprøyta. Sykepleier sa at det hadde nok "festa seg et eller annet der" men at det antagelig gikk til grunne. Så snakka hun også om at det muligens var graviditet utenfor livmor. I alle fall må jeg ta ny blodprøve om noen dager. Det er jo en liten mulighet for at egget har festa seg veldig seint, men hun hørtes ikke så veldig positiv ut. Noen med erfaringer med verdier rett under grensene? Jeg håper bare jeg slipper en utskraping igjen... Nei jeg fikk ikke noe klart svar og denne usikkerheten synes jeg er grusom. Det er mitt siste forsøk på søsken, har 6 igjen på frys men har aldri lykkes på frys så dette var liksom min siste sjanse føler jeg. Vil ikke gå videre privat for har fått nok av IVF etter 9 innsett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke under grensen da jeg tok, men jeg tok ikke blodprøven før tolv dager etter innsett (16 dager etter el-sprøyte). Da hadde jeg 33, som er svært lavt. I og med at hcg vanligvis ca dobles per to døgn, kan jeg godt ha hatt ditt nivå to dager tidligere. Det var rimelig skummelt en stund, men alt har utviklet seg normalt.

Du har tatt ny hcg-prøve for å sjekke stigningen?

Masse lykke til i hvert fall!

Skrevet

oi oi dette kan love bra da, du må ha tatt den bp for tidlig? er ikke det vanligvis rd 12?? Har du sjekket hcg tabeller? mente å ha lest et sted at hcg på en var på 9 jeg...hmm så spennende da,

Skrevet

forresten har du noen billig strimler tester liggende?

Skrevet

Hei sist hadde jeg hcg 5 dag 12 etter innsett, her sier de at de ikke vet om man er gravid når resultatet er mellom 5-25. så jeg måtte ta prøve uka etterpå da hadde det steget til 27 som var akkurat på grensen til akseptabelt. de sa at det er født friske barn med så lav hcg til å begynne med, men det kan gå begge veier. uka deretter var det i null og mensen kom da jeg sluttet med medisinene.

Så er her er dog noe håp du kan være gravid men det kan gå begge veier. du får bare ha tålmodighet i noen dager. jeg leset på mange amerikanske sider den gangen at det er født mange friske barn men så lav hcg til og begynne med, og noen studier som er gjort ser amn at guttebabyer har lavere hcg de første ukene i svangerskapet enn jentebabyer, og dermed tester ofte positivt på hjemmetest noen dager senere.

du får tenke kjærlige tanker og ta det passelig med ro, og tro på at dette blir bra til det motsatte er bevist.

lykke til

Skrevet

Det er på rugedag 11 jeg tok den (telte over i stad) ikke 10 som jeg skrev, jeg og synes det er tidlig å ta bp for har tatt den dag 12 før så har de skrevet feil dato da på skjemaet? Jeg nevnte dette også for sykepleieren men hun sa det var som det skulle være. HVIS de har bomma med en dag så utgjør jo det hele forskjellen for å si det sånn. Var det på rugedag 12 du tok bp Stinemin?? Vi er jo på Riksen begge to. Da regner jeg innsettingsdag som rugedag 0. De skal sende meg ny rekvisisjon i posten og så skal jeg kjøpe meg noen grav tester i morra. Åååå jeg holder snart ikke ut dette her. Er sånn person som liker klare svar, enten det er et ja eller nei! Grattis Stinemin det var flotte nyheter for deg, så håper vi det bare sitter helt ut!

Skrevet

Jeg har og hatt hcg på 8 for to innsett siden, da sa de at jeg var ikke gravid og måtte bare vente på blødning. Den kom jo etter hvert også. Men nå var den altså på 14 og da var det litt sånn mere tvilsomt. Ja, ikke annet å gjøre enn å vente! Jeg husker jeg hadde lav men akseptabel hcg mitt aller første forsøk også (mange år siden nå) det endte i sa uke 6... Men, er vel stigningen på hcg som er det avgjørende - ikke så mye tallet så det skal jammen i meg bli noen nervepirrende dager framover.... huf

Skrevet

Hei, jeg tok blodprøva ruge dag 13. da regner jeg innsettingsdag for dag 0.Og min var på 43,lavt det også da... men den stiger jo, du burde kjøpe en test som ikke er så sensibel, for QR slår ikke posetivt ut under hcg på 25....

Skrevet

Men i all verden du tok den rugedag 13 og jeg rugedag 11??? Jeg har nemlig alltid stussa på at den blodprøvedatoen min var så tidlig - og vi har Riksen begge to! Jeg synes å huske at jeg har tatt den rugedag 12 eller 13 før nemlig. Hvis jeg tar test i morra burde det slå ut om det har fordobla seg som det skulle vel, for bp var jo i går. Huff jeg har liksom bare helt skrekk for grav.tester jeg da ;-)

Skrevet

Den vil jo være ca 30 i morgen og slå ut på en QR, ja dette er nerver i høyspenn..... det var pinsehelga, derfor så sen bp, så min ville vært på ca 20 på rd 11..ikke veldig langt unna din da..... herregud dette blir spennende

Skrevet

Kjøper i morra og tar den morgenurin torsdag. Da burde den gi et klart svar. Huff liker ikke så spennende jeg.... har lyst på både røyk og kaffe nå men skal styre meg (røyker jo vanligvis ikke men kun når jeg er nervøs he he)

Skrevet

Ja etter min blødning i forrige uke tok jeg et glass vin og flere røyk(er en festrøyker vanligvis) For de krampene og den blødningen var rimelig lik mensen og jeg var heeelt sikker .på en sa.. dårlig samvittighet for det nå da men det kan vel ikke være så ille så tidlig håper jeg... du må ta testen i morgen kan du skjønne;)

Skrevet

Uff, dette var nervepirrende ja! Jeg holder også til på Riksen og har tatt blodprøve rugedag 14 på mine forsøk. Har da hatt Hcg på under 1 så ikke vært noe tvil... Skjønner godt at du er nervøs nå! Håper dette går veien for deg. Skal krysse alt jeg har! Masse lykke til:)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ble ikke prøva tatt litt vel tidlig da?

Jeg hadde 111 på rd 15 og det gikk kjempefint.

Har faktisk ikke hørt om at noen tar bp så tidlig så kan være derfor den ikke var høyere?!..

Skrevet

Kjære søskenhåp- håper du tar test dag!! Dette er jo bare nervepirrende!!

Er du gravid så vil den vel slå ut i dag, eller?? Blir dette rugedag 13??

Jeg krysser alt jeg har!!!:))

Stor rugeklem..:)

Skrevet

Hei jenter, hyggelig at dere følger med meg... jeg er på jobb i dag, er egentlig bare helt utafor men men... Kjøper tester etter jobb og venter til i morra tidlig (er jo best med morgenurin), skal gi dere en oppdatering da. Har vært uvel i dag faktisk men det kan jo bety hva som helst. Alt avhenger jo av den stigningen. Forhåpentligvis ligger bp skjemaet i posten i dag så får jeg tatt bp i morra. Hvis ikke så drar jeg hjem i arbeidstida i morra og henter det, for det kan jo ikke ta SÅ lang tid å få sendt dette her. I det hele tatt så hvorfor i all verden kan jeg ikke bare ta bp på sykehuset her, bare tull dette at de skal sende i posten, bp må sendes inn til Riksen osv. Er jo en enkel verdi å sjekke for alle.

Skrevet

Kan du ikke bare gå til fastlegen?

Jeg hadde ivf i Danmark og tok hcg-målingene hos fastlegen... snakket ikke med legen en gang, bare ba kontorpersonalet om å få tatt det. Da kunne jeg ringe laben dagen etter og få resultat.

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme. Men uansett så vil de ha alle prøver og alt inn til Riksen virker det som, men jeg tar den grav.testen i morra og er den negativ så er det ikke så mye mere å lure på for da har det ikke vært stigning.

Skrevet

Heia, testen var negativ. Dvs. en svak svak strek men allikevel. Den skulle vært sterk og klar hadde verdiene fordoblet seg som de skulle i og med testen viser pos. på hcg over 25. Så jeg har roa meg helt nå, bare å vente på blødning og så få brukt opp fryseeggene jeg har så vi får begynt på adopsjonsprosessen. Jeg har liksom bare gitt opp ivf nå så egentlig ser jeg bare på de eggene som bortkasta tid, men jeg må jo bare fullføre dette for en vet jo heller aldri. Takk for støtten jenter!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Men du skal ikke ta en ny bp da?

Skjønner at du gir litt opp, men det er jo mange som har blitt gravide på fryseforsøk også da.

Uansett så ønsker jeg deg masse lykke til!

Gjest Moave
Skrevet

Hvis den hadde gått ned fra 14, ville det i alle fall ikke vist som en svak strek på en test. Hva slags test brukte du? Tror jeg ville tatt en blodprøve hvis jeg var deg. Det kan jo fortsatt være for lavt, men så vet du i alle fall mer. Lykke til (og fryseegg skal man ikke kimse av - er selv gravid med det, så det er fullt mulig å lykkes med dem)

Skrevet

Jo da, skal selvsagt ta blodprøve når jeg får rekvisisjonen i posten. I verste fall så er det exu og jeg må ta utskrapning. Håper bare kroppen ordner opp selv. Har ikke hatt noen gravid symptomer heller og føler meg helt "ugravid". Har 3 neg frys men man vet jo aldri.... er bare så lei hele greiene og vil bare bli ferdig med ivf. Har det helt opp i halsen om du skjønner. Nesten blitt sånn at alt med graviditet bare byr meg i mot, selv om det er det jeg prøver på. Veldig glad for han lille jeg har, det var vel et vanvittig lykketreff antagelig!

Gjest Moave
Skrevet

Ja, dette kan være en frustrerende bransje, jeg skjønner godt at du er lei. Men det er utrolig hva man kommer seg gjennom også, så det er bare å stå på! Lykke til!

Skrevet

Hei igjen søskenhåp..

Så kjedelig at du ikke fikk en sterk strek på testen i dag, har tenkt sånn på deg! Forstår så godt at du er fed up av hele IVF-kjøret, det er virkelig ikke noen dans på roser..:/ Men du har jo fryseeggene da! Håper virkelig ikke du dealer med exu, blir jo spennende å se hva blodprøven viser..

Ta vare på deg sjøl jente!:)

Klem,

Skrevet

vil bare si at jeg tok blodprøve på rugedg 15, så syns rugedg 11 høres veldig tidlig ut !! min hcg var over 860...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...