:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 jeg vet ikke helt hva din definisjon av lykkelig er. men min største beskymring er om jeg kommer opp i muntlig på torsdagen og det sier vel litt om hvor fint livet er om dagen :)
petite fleur Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Ja, faktisk, og det tar jeg ikke for gitt :-)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Ja absolutt! Og takker hver dag for det jeg har..:-)
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 I det store og det hele, ja. Har noen småting som gnager litt for tiden, men ikke så alvorlig at det gjør meg ulykkelig. Lykkelig med en og annen bekymring, går det an?
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 Med familien min, og de jeg deler bo med? Absolutt! Utenfor husets fire vegger? Definitivt ikke
wirre;o) Skrevet 8. juni 2009 #16 Skrevet 8. juni 2009 njei... jeg er for mye av en grubler til det. Men om jeg opplever lykke? Absolutt. Men for meg er det noe flyktig, som jeg kan kjenne på i ett relativt kort stykke tid. Det er perioder hvor jeg opplever det ofte og det er perioder jeg lengter etter å smake på et slikt øyeblikk. Og nå får jeg dårlig samvittighet fordi jeg tenker at jeg ikke er utelukkende lykkelig, som jeg sikkert burde, tatt i betraktning av alt mitt materielle gode og alle de utrolig hjelpsomme og elskelige menneskene jeg har rundt meg. Jeg tror ikke jeg liker spørsmålet ditt. Er du lykkelig?
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #17 Skrevet 8. juni 2009 Tilfreds med livet kan jeg si at jeg er. Lykkelig? Det kommer litt an på hva en legger i ordet.
schnuppi Skrevet 8. juni 2009 #19 Skrevet 8. juni 2009 Ja stort sett så har mine ups and downs..men det har vel alle.
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #20 Skrevet 9. juni 2009 Genrelt over så JA! :-) Heldig nok til det. Er faktisk sånn at jeg føler nå at det er så mye av mine ønsker og drømmer som går i oppfyllelse, og at alt bare ordner seg for oss, at jeg omtrent bare venter på en smell, hehe...
Tøysetipp Skrevet 9. juni 2009 #21 Skrevet 9. juni 2009 Jeg har det bra. Lykke kommer i små øyeblikk. Kan ikke skjønne de som hele tiden er lykkelige.
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #22 Skrevet 9. juni 2009 Er vel drfor HI skrev "generelt over"? Jeg er heller ikke intenst lykkelig asolutt hele tiden, heldigvis egentlig (hehe), men sånn gjevnt over er jeg heldig føler jeg, har det meste et normalt menneske man kan ønske seg av livet, lider ikke av noen deprisjoner osv, og dermed er det mange øyeblikk jeg føler streif av ren lykke og stort sett føles det meste fint og bra inni meg, selv om jeg også har stunder hvor jeg føler meg sint, frustert, oppgitt, lei meg osv. Jeg kaller dette for å generelt sett være lykkelig, fordi jeg altså det aller meste av tiden har det bra :-)
It's all about me Skrevet 9. juni 2009 #23 Skrevet 9. juni 2009 Jeg er lykkelig når minstejenta viner av glede når jeg kommer i rommet. Jeg er lykkelig når jeg ligger ved siden av eldstemann om kvelden og snakker om heksa i Hans og Greta, sparkestykkelen i barnehagen og bilene hans. Jeg er lykkelig når de begge er rundt meg og viser at jeg er viktig for dem, ellers ikke. Men det kommer nok det også....
Sjefsmegga Skrevet 9. juni 2009 #24 Skrevet 9. juni 2009 Ja, har få bekymringer for å si det slik og har et meget godt liv.
Tøysetipp Skrevet 9. juni 2009 #25 Skrevet 9. juni 2009 Jeg ville kallt det tilfreds og det og ha det bra. Det klinger feil i mine ører, da jeg ser på lykke i øyeblikk som kjennes ut som en klem i hjertet. Hvor ofte disse stundene dukker opp avhenger av dagsform, livssituasjon etc. Vi har ulike definisjoner. Jeg skrev på grunnlag av meg selv. Du vet man kan ha gull og grønne skoger, og alt et menneske kan ønske seg til livet - og likevel ikke føle lykke. Jeg tror langt på vei lykke som det defineres her, er å ha det bra med seg selv, være fornøyd med den livssituasjonen man er i og ha tilstrekkelig med erfaringer som gjør at man setter ekstra stor pris på de lykkelige stundene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå