Gå til innhold

afrikanere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har enda til gode å treffe en eneste religiøs person som jeg har likt, fordi religionen rett og slett overskygger den sunne fornuft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke når de har reist ned dit for å motkjempe apartheid. Slik min familie gjorde. Og når de kom til makten og "vi" hadde seiret, hva skjedde så?

Jo landet falt fra hverandre.

Ta deg en ferietur ned dit du, gå alene gjennom Durbans gater så skal vi se hvor mange meter du kommer. Har ikke noe å si hvem du er eller hvorfor du er der. Du kan være der i beste mening og du kan leie dine barn mens du går. Det har ikke noe å si for dem om du er svart eller hvit, om du er gammel eller ung, har du en mobiltlf eller 30R på deg så er du så godt som død.

Iløpet av den første kvelden vi var der nede for 9 åt tilbake så var det 9 drap i samme by. Alle vinning.

Vi var der igjen for 2 år tilbake og da var det så mange voldtekter av barn, ran, drap og kidnappinger at ingen gikk utenfor husene sine. rundt hver eneste bolig var det bygget meterhøye mur med piggtråd på toppen. Du får ikke kjøpt en ny bil uten en spesiell alarm som utløses om bilen er hijacked og utenfor hver eneste matbutikk stod det en vakt med pumpehagle, ansatt av butikkene grunnet ran av kundene på parkeringsplassen. SVATRE OG HVITE.

Dagen etter ble en mor, en bestemor og ett spedbarn på 3 mnd skutt i hodet for den ene mobiltelefonen de hadde i bilen. De ga telefonen villig fra seg, men det hjelp dem ikke stort.

Daglig blir maaaaaange små jenter (mest mørkhudete) voldtatt av menn med HIV (de tror de blir kvitt HIV ved å ha sex med jomfruer, og jo yngre de er jo større sjangse for en jomfru (her snakker jeg barn på 2-3-4 år))

De som styrer er så korrupte at de pusser opp sine enorme eneboliger og betaler med kommunale, statlige midler ute å le på ett lokk. De betaler faktisk med statlige sjekker. Det gjør jo ikke noe, det er jo ingen som tør si noe på det.

Jeg sier ikke at apartheid var bra, det var forferdelig mye som skjedde som var hårreisende ille. Det var det også i USA og flere andre land i en tid der folk ikke visste bedre.

Men nå er det ett lovløst land og det er slik de vil ha det. Hvite Sør Afrikanere reiser fra landet fordi det ikke er trygt for NOEN. Verken svart eller hvit.

Personlig ønsker jeg at landet tømmes for hvite, så kan de stå igjen og drepe hverandre. Problemet er bare at senere vil vi ta dem inn som flyktinger i Norge, når de har ødelagt sitt eget land tilstrekkelig.

Oppdater deg før du slenger ut med ord du knapt kan noe om.

Ta deg en tur ned og kjenn litt på hvordan det er å oppholde seg i ett land der totale idioter får styre. Det er lett å sjekke noe på wikipedia, det kan 6 åringen min gjøre.

Men finner det utrolig at folk klarer å snakke shit slik du gjør her uten å ha satt sine ben på Afrikansk jord, noe du ikke trenger å juge på deg at du har gjort.

Skrevet

".Og over tid vil genetikken i en familie som har oppfostret generasjoner på junk og med lite utdannig endres..."

Hvor har du det fra? Er dette noe du dikter opp fordi du syns det høres logisk ut?

Skrevet

Du kjenner garantert mange som er religiøse. Det er ikke alle som har det stemplet i pannen eller snakker om det til andre.

Skrevet

Kommer helt ann på mennesket det! Hadde ikke reagert på fargen nei, men hadde reagert dersom h'n var kriminell osv. Men der hadde jeg reagert på samme måte som om h'n skulle vært hvit.

Skrevet

Selvsagt vil genetikken endres...Evolusjon viser jo at alt som ikke blir brukt forsvinner/minker..Det være seg vår hale, noen fisker har rester etter føtter osv....Så det er ikke usannsynlig at lite stimuli av hjerene vil påvirke totale hjernekapasitet etterhvert.... Hvis man over mange generasjoner IKKE bruker hodet, så vil nok hjernen etterhvert utvikle seg etter det behovet.....

Junkfood/fastfood har man vel allerede funnet ut er istand til å endre på personer gener..Man selv får ikke noe "synlig" tegn på endringer, men barna blir rammet...De blir født med genetisk betingede sykdommer,-selv om det ikke har ligget i slekta før, ligger det i genene ved fødsel,-overvekt, sukkersyke, kreft, sterilitet (og DEN feilen stopper etter ett ledd....)......

SÅ nei, har ikke funnet på det selv,- men har tro på Darwins utviklingslære,- og fakta som man har kommet frem til ved bruk av denne sammen med moderne forskning og tendenser man allerede ser i samfunnet.....men mulig du tror på noe annet???

Skrevet

Men det skjer nok ikke på den måten :-D Jeg tror du må friske opp i gamle kunnskaper. Giraffen får ikke lenger hals fordi den "ønsker" seg det.

Det som antagelig har skjedd er at noen giraffer har fått litt lenger hals enn andre ved en "feil" eller tilfeldighet. Igjen ved tilfelle har det vist seg at de giraffene som ved tilfeldighet har fått lengre hals enn de andre, har fått tilgang på mer mat. Antagelig har det gjort dem sterkere enn andre giraffer. De har dermed blitt mer atråverdige for potensielle maker og har dermed hatt større muligheter til å videreføre sine gener til neste generasjon som da har arvet "lang-hals-genene".

Genene endrer seg IKKE hos et enkelt eksemplar ut i fra miljøet det lever i.

Skrevet

HAHA! For noe tull, du tror øyensynlig at hvite Sør-Afrikanere forstatt lever i 1800 tallet! :D Det er LENGE siden de holdt på slik! faktisk var det ikke slik en GOD stund før apartheid ble stoppet.

Ser for meg nabone dine, med bajonettene sine på toppen av hesten :D Overvåker at dere andre gjør en god jobb i sukkeråkeren :D

Akkurat som om jeg skulle skrive

"jeg hadde ikke likt om min datter kom hjem med en tysker.. Har veldig dårlig erfaring der. Naboen min er tysk og han har ett eget gasskammer i kjelleren som han lar jødene i nabolaget låne som "dusj" en gang iblant.

Troverdig... Tulling..

Skrevet

Dere vet at "de" har hvite mennesker i Afrika også? :-D

Skrevet

Man velger jo mennesker å leve med lik en selv..Tykke mennesker blir som regel sammen med ANDRE tykke mennesker, folk på sosialen blir ofte sammen med ANDRE folk på sosialen (VI har faktisk en voksende gruppe som kalles 2. og 3.generasjon sosialklineter hvor altså både besteforeldre og foreldre på BEGGE sider er sosialklienter,- og nå altså den 3.generasjon som "finner sammen" og få barn,- i full fart med 4. generasjon....)

Selvsagt finnes det unntak,- slik det sikkert OGSÅ var blant giraffer... Men OFTE/som regel(?) er det slik, og da vil det etterhvert bli "klasseforskjeller" på den måten jeg beskriver.....Det samme gjelder også "intelligens"...Man velger partenr på noenlunde samme kunnskapsnivå som en selv,- og dermed får vi et "lavere intelligens/kunnskapsnivå" blant en gruppe...

TIlfeldigheter (???) vil vel ha det til at de som går på sosialen også har høyest vekt, lavere kunnskapsnivå på alle områder i livet (gjelder da både skolelærdom, livslærdom og "sunn fornuft"..) og selvsagt,- dårligere råd/fattig.... (igjen, gjelder ikke ALLE, jeg påstår IKKE at sosialklienter er dumme....Fakta er at mange av de har ingen utdanning, er lite bereist og har liten omgagnskrets som kan "utvide" horisonten....Ofte er det ikke selvforskyld, men ofte så jobbes det heller ikke for å opparbeide seg slik kunnskap heller...FOr det er alltid en mulgihet, fattig eller rik til å "berike sitt sinn"...)

I ENgland er det en del samfunnsforskning på dette fenomenter,- og "sosialklienter" er nå nesten som å regne som en egen klasse der . (selv om de i teorien har gått bort fra klasseinndeling i Storbritannia,- så gjelder den på mange måter i praksis enda...).....Man har kongelige, adel, overklasse, arbeiderklasse (vel, vet ikke om den inndelingen er korrekt da) og nå altså,- sosialklienter som egen, laveste klasse..OG den vokser seg større og større....Og skiller seg mer og mer ut fra de andre klassene,- som på sin side virker å gå mer og mer "inn i hverandre".....

Slik det ser ut pr dags dato så det vil med liten/stor sannsylighet bli en egen gruppe mennesker som "avler" på mindre gode egenskaper og en som "fremmer" de bedre... Hvorav vi får "vinnere" og tapere".....Nettopp av den grunn at det er ulike preferanser for ulike egenskaper blant disse gruppene vi allerede ser den spede begynnelse av.....

Skrevet

NN 13:23, du har nok misforstått Darwin, det var godeste Lamarck som stod for denne læra, jf sjiraffeksempelet som en her nevnte.

Spiser du junk så blir du feit, men genene dine endres ikke slik at barna dine får fedmegener pga ditt dårlige kosthold. Tilegna egenskaper nedarves IKKE.

Skrevet

Jeg klare ikke ta folk som snakker om afrikanere som en homogen gruppe....

Det er jo ganske store forskjeller på afrikanere. Det er jo faktisk en hel verdensdel med mange ulike kulturer og mennesker...

Det er jo f.eks. stor forskjell på de somalierene som kommer hit og kanskje har opplevd familie og venner bli drept, og de som kommer hit fra land uten krig, og har hatt en ganske normal oppvekst.

Jeg er sammen med en vest-afrikaner. Han har aldri i sitt liv opplevd noe krig, og han er ikke noe særlig religiøs (han er kristen og tror på Gud, men han går sjelden i kirka, og bryr seg ikke noe om at jeg er ateist).

Det er mange afrikanere som har gjort fæle ting i Norge, men en stor del av disse er faktisk fra krigsherjede land.

Det er vel egentlig ikke så rart at man blir litt skrudd i hodet når man vokst opp med krig og kanskje sett sine nærmeste bli drept. Når man så kommer til Norge, forventes man å skulle leve et normalt liv her som om ingenting har skjedd......

Om sønnen min (som jo er halvt afrikaner selv) kommer hjem med ei afrikansk jente, så er vel det bare koselig. Spørsmålet er vel heller hva slags jente hun er. Jeg kjenner noen koselige afrikanske jenter, mens andre afrikanske jenter hadde jeg ikke villet ha som svigerdatter. Det samme gjelder absolutt for norske jenter også!

Så det dere sier er kun basert på fordommer....

Hvordan kan noen dømme samboeren min uten å noen gang ha truffet han? Han er ikke muslim eller veldig religiøs, han er ikke kriminell (heller meget hardtarbeidende.. Han jobber 12 timer om dagen hver dag...), han er kjempeflink med sønnen vår, og det er han som gjør mesteparten av husarbeidet hjemme og lager mesteparten av maten.....

Vi dømmer jo nordmenn etter personlighet, så hvorfor skal vi ikke dømme andre mennesker utifra deres personlighet kun pga de er født i en annen del av verden?

Skrevet

Første setningen skulle stå: Jeg klarer ikke ta folk som snakker om afrikanere som en homogen gruppe seriøst....

Skrevet

Hehe, var litt vittig den "men får gutt heldigvis" ;o)

Finnes det bare afrikanske menn, altså? Tydeligvis tror du det, anonym 09:16

Skrevet

Det er helt sykt mange som har fordømmer mot afrikanere her. jeg som begynte med innlegget er afrikanere selv. hele mine familie er afrikanske.min far kom til norge da han var 30år , han har klart seg veldig , han er vekken sosial klient eller kriminell. han tok seg utdanning og er sivilingenør. og jeg er forskolelære , og søsteren min er kokk. så dere som tror at alle afrikanere er sosial klienter eller krimineller ta dere feil. blir kjente med noen afrikanere før dere begynner og dømmer de..... takk en afrikanere som er sammen med en norsk mann og har en blandingsbarn.

Skrevet

Hadde forundra meg mtp at hun er 1 år og ikke har for vane å drasse med noen somhelst hjem annet enn en håndfull steiner. Og så hadde hun vel enten kommet hjem med én afrikaner eller flere afrikanere, ikke en afrikanere.

Skrevet

huff.......afrikanere fra de fleste afrikanske land har en kultur med sider som ikke jeg synes noe om.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...