Gå til innhold

afrikanere

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan hadde dere reagert hvis sønn/datteren deres hadde kommet hjem med en afrikanere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på afrikaneren det!!

Uansett om han hadde vært norsk, tysk, thai, dansk, polsk, engelsk eller afrikansk så hadde jeg stilt like krav.

Kom h*n hjem med en kriminell afrikaner så hadde jeg ikke likt det.

Kom h*n hjem med en kriminell noske så hadde jeg ikke likt det.

Skrevet

At han er afrikaner gjør da ikke noe. Mange kjekke afrikanere. Hadde han vært en veldig religiøs en, eller kriminell, hadde jeg ikke likt det, men kunne ikke gort noe med det.

Skrevet

Jeg ville IKKE godtatt det!

Det er min største skrekk... (men får gutt heldigvis :-)

Skrevet

TOSK! Guttten kan jo komme hjem med ei afrikask jente!!!

Eller han kan være homofil og komme hjem med en homofil afrikaner. Kan jo aldri vite !!!!

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke likt. Syntes ikke det er noe fint å se en svart og en hvit sammen. Ok som venner men ikke som par. Hvem har sagt at det er ok å blande raser? Om en god del år er det ingen rene raser igjen. Hilsen ei som selv har blandngsbarn...

Skrevet

Hadde ikke likt det.

Enda verre hvis han er muslim. :/

Skrevet

Hadde ikke likt det i det hele tatt..

Noe helt annet hvis han var adoptert og vokst opp i Norge. Ikke hudfargen og utseende som har noe å si, men kulturen de er vokst opp i. Ingen hemmelighet at det er de som står bak flest overfallsvoldtekter i Norge. Og at de har majoriteten når det gjelder konemishandling og familietragedier. De og arabere.. Nei, han hadde ikke vært særlig velkommen i mitt hjem...

Skrevet

ehm...en afrikaner kan være hvit, lysebrun, brun og svart.

Men det er vel steriotypen hi snakker om her. Syns det er sneversynt å generalisere sånn. Da har du jo virkelig ikke peil på hva verden består av.

Skrevet

Mange afrikanere som muslimer idiot, ikke noe selvmotsigende der...

Skrevet

Jeg vet ikke...

Hadde nok vært litt skeptisk først, men det er nok fordi jeg selv har blitt voldtatt og seksuelt misbrukt av flere afrikanske menn.

Men har en god venninne som er gift med en mann fra samme land som disse, og han er kjempegrei.

Viktig å ikke koble alle afrikanske menn til min vonde opplevelse.

Man må gi folk en sjanse!

Skrevet

Jeg er hvit og fra Sør Afrika. Ville IKKE likt om min datter kom hjem med en svart afrikaner. Men så vet jeg en god del mer om kulturen blant svarte afrikanere enn anonym 09:34 gjør vil jeg tro.

Skrevet

Enig i at det er verre om han er muslim.. Har ei venninne som er sammen med en muslim, og det er MYE man skal godta og tilpasse seg. Og de har et for spesielt syn på ting til ast jeg ville at mine barn skulle vært sammen med en sånn.

Skrevet

"Religiøs"? Hva hvis han var baptist, eller noe? Det er mange kristne afrikanere

Skrevet

Nei, det er vel en kjentsak at hvite sør-afrikanere ikke er videre begeistret for svarte afrikanere! ;)

De liker bare landet deres... Hvite sør-afrikanere, eller boere om du vil, er en skamplett på sør-afrika!

Skrevet

Hva med kulturkræsj når ei norsk byjente blir sammen med en norsk bygutt eller motsatt? En fra Nord-Norge blir sammen med en Søring.... Bare der ligger det kimer til masse konfliker mtp bosted, holdning til Norske stat, preferanser på off prioriteringer, barneoppdragelse, bryllupstrasidjoner, bursdagstradisjoner spes til barn osv osv..

Å skylde på annen kultur er litt snevert, da det ikke skal store forskjeller til før det blusser opp en storkonflikt som kan føre til både høyt lydnivå, slag og /eller brudd....

Mine barn må komme hjem med hvem de vil, uansett rase, legning, religion,- så lenge de er gjør barna mine lykkelige :o) ,-og de må selvsagt ikke gjøre/påvirke at mine barn gjør og sier ting som gjør ANDRE ulykkelige....For det VET jeg ikke kommer fra meg,- men det vil være holdniger fra andre hold...

Skrevet

Tror folk av "blandingsraser" står sterker når evolusjonen etterhvert slår ut tydeliger på oss mennesker..VI flytter på oss mye, og reiser en del og er inne i en spennende tid mtp klima, mat ol..Ulike raser har ulik genetisk forutsetning for å tåle mye/lite sol, evne til å tåle karbohydrater/behov for animalsk fett osv osv...Når man "blander seg" så velger jeg å tro at litt etter litt får vi frem en eneste union menneskerase som fakitsk er istand til å takle de aller, aller fleste utfordringer vi står fremfor som menneskerase...Mulig vi vil ende opp med en "rase" men to klasser etterhvert..De høye, slanke og intelligente og de små, fete og mindre intelligente (for å si det enkelt)...Allerede i dag ser vi snev av dette i Amerika og England..De fattige spiser seg mett på billig junk (de har ikke råd til annet, så det ikke mobbing) får mangelsykdommer som hemmer vekst og hjerneutvikling og gjør at de blir overvektige, og dør unge..Overklassen, har råd til sunn og REN mat, tid og råd til trening og utvikler seg til en "Overklasse" både hjernemessig og fysisk.....

Trist,men sant.....Selv om det er snakk om noen tiår frem i tid, så vil jeg tro at VI som foreldre i dag er med på å velge for våre etterkommere hvilke "Klasse" de skal tilhøre..Ved å legge til rette så våre barn lærer riktig livsstil og sunne holdniger til liv, utdanning og jobb så er vi med på å "Hjelpe" slekta i senere generasjoner til å bli "vinneren" i samfunnet....SÅ får fargen og kultur på etterkommerne være mindre viktig,- så lenge de har det bra :o)

Skrevet

Det aller verste for meg hadde vært om hun kom hjem med en hvit sør-afrikaner, har veldig dårlige erfaringer der. Jeg bor i et boligstrøk på landet hvor den sør-afrikanske familien tror de er landeiere og behandler alle oss andre som svarte, det vil si uten verdi for dem.

Ellers er jo Afrika et veldig stort kontinent. Så lenge mannen (eller kvinnen) respekterer datteren min og gir henne det livet hun vil ha, "who am I to judge"?

Skrevet

Håper at barna ikke får religiøse livsledsagere. Om det er snakk om kristne, muslimer, jøder osv spiller ingen rolle. For meg er religiøsitet negativt.

Skrevet

Hadde reagert om mitt barn kom hjem med en frpèr fordi de burde vite bedre. Afrika er et stort kontinent og forskjellene er enorme. I utganspunktet er det uproblematisk, men jeg hadde vel ønsket at afrikaneren var ressursterk.

Skrevet

Da er du jo like forutinntatt som er rasist.

Skrevet

Fra hvor da? Afrika er ikke et land, du vet det?

Skrevet

Bare en kommentar i forhold til "evolusjonen" anonym 10:14 snakker om, tilegnede egenskaper (som matvaner og utdanning) nedarves ikke genetisk.

Skrevet

NN14:14

Nei, matvaner og utdanning nedarves ikke genetisk,- men holdniger til mat/utdanning arves..Og over tid vil genetikken i en familie som har oppfostret generasjoner på junk og med lite utdannig endres....Dårligere helse og mindre utviklet hjerne skal man ikke se bort ifra er fakta om man fortsetter i generasjon etter generasjon å la hjerene bli "pepret" med visuell lyd og lys fra PC-spill og TV og forer med mat som er genmodifisert, kunstig fremstilt og proppet med herdet fett og sukker... ELler bare en av delene...Like ille det også.....

"Rasen" vil være den samme med tanke på blandet etnisitet som er best mulig i forhold til de klimatiske forhold vi etterhvert vil få,- men hjerenkapasitet, vekt og helse vil kunne skille mellommennesker og gi to ulike "gen-typer"...SOm kanskje kan kalles rase-forksjeller..Men da tenker jeg mer hudfarge og fysiske ytre kjennetegn.... så "Klasseforksjell" er kanskje litt mer riktig????

Skrevet

Så lenge pesonen behandler ungen min bra, og slik h*n fortjener er det vel samme om h*n er norsk, kinesisk eller fra et land i afrika!! Ikke alle nordmenn er snille og sukkersøte de heller. Men tror nok det jeg hadde tenkt mest på (etter å ha finni ut at h*n var den rette for ungen min, og at h*n ble behandlet bra) var hvor de skulle bo. Hadde ikke likt at h*n flyttet langt vekk fra mammaen sin:( Det samme gjelder innenfor Norges grenser å!

Mannen min derimot er et helt annet spørsmål, han hadde nok måtte svelge MANGE kameler for å skulle akseptere det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...