ScaryMama Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Tanten til mannen min sa at hun kunne se at fødselen nærmet siden jeg var så hoven i ansiktet. Jeg syns at dette var litt frekt sagt, mannen min sier at jeg overdriver. Hva mener dere?
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Ikke frekt. Vanlig kjennetegn på kommende fødsel med "fødefjes"...
CMH Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Hva? Tror ikke man kan se om en fødsel nærmer seg bare ved å se på ansiktet.. Men om det var frekt vet jeg ikke. Var kanskje unødvendig å kommentere det hvertfall. Det er helt normalt å hovne opp litt på slutten av svangerskapet. Både i ansiktet og i fingre og legger osv.
ScaryMama Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2009 Men jeg har ikke det! Merker ingen endring selv og har 0 i ødemer...
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 At det er veldig mange der ute som sier det.... Hørte det selv, og tenkte ikke engang på at det er frekt. Men når du nevner det. Å si at noen er hoven i ansiktet vipper vell over mot frekt om en er gravid eller ikke!? Hva blir det neste "i dag er du litt oppblåst, venter du mensen snart eller?" Hehe.
Groosalugg Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Jeg synes ikke det var frekt. Helt vanlig at man hovner opp litt i ansiktet før fødsel.
ScaryMama Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2009 Burde kanskje nevnt at jeg ikke har hovnet opp, i hvertfall ikke som jeg har merket. Ser vel bare slik ut alltid da eller noe sånt...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 absolutt ikke frekt. er vel noe mange snakker om, spesielt de litt eldre.
Mille** Skrevet 7. juni 2009 #10 Skrevet 7. juni 2009 Nei, det er ikke frekt. Hadde hun sagt "dæven døtte, du har virkelig lagt deg ut i dette svangerskapet", da hadde hun vært frekk. ;o) Men klart, hvis du faktisk ikke har blitt hoven i ansiktet, at du ser sånn ut selv om du ikke er gravid, da er det jo frekt, hehe...
Mrs. Bouquet Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 Ja, det syns jeg er småfrekt, i alle fall når det er tanten til mannen din. Hadde det vært noen du kjenner godt, feks. en venninne, syns jeg det er noe annet. Tenker det er noe hun sier bare for å ha noe å si.
erteposen + 4 Skrevet 7. juni 2009 #12 Skrevet 7. juni 2009 Litt hårsår er du nok, synes jeg. Fødeansikt er jo et av de tegnene en såg etter før, og nå. Er vel ikke en fornærmelse. Utrolig mange som hovner opp i ansiktet når det nærmer seg.
ScaryMama Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #15 Skrevet 7. juni 2009 Men jeg tror ikke at jeg har hovnet opp!
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #16 Skrevet 7. juni 2009 Nisj da, ikke frekt sagt. Ansiktet forandrer seg faktisk ofte selv om man ikke har noe særlig ødemer ellers i kroppen.
Gjest mphs Skrevet 7. juni 2009 #17 Skrevet 7. juni 2009 Jeg syns ikke det var ferkt. Helt vanlig at man hovner litt opp i annsiktet på slutten. Merket det ikke selv, men så det på bildene vi hadde tatt. Har du tatt bilder? Da kan du sammenligne med bilder tatt før graviditenten.
Gjest biss med twins Skrevet 7. juni 2009 #19 Skrevet 7. juni 2009 Kommer vel an på hvor langt du er på vei da! Jeg fikk denne "Nå er vel fødselen rett rundt hjørnet vel??" da jeg var nesten fem mnd på vei..det så sånn ut da, men ikke så gøy dog;)
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #21 Skrevet 7. juni 2009 Ta et bilde og sammenlign med a) bilde tatt før svangerskap eller bilde tatt 1 mnd etter fødsel. Trust me, DA ser du det. Og fødeansikt er da helt vanlig, den svanger ser det sjelden selv, og i tillegg er da vel ikke det noe å ta på vei for?! Jeg fikk fødetryne et par uker før ungen kom i begge tilfeller jeg, med 0 i ødem og en "normal" vektøkning i svangerskapet.
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 7. juni 2009 #22 Skrevet 7. juni 2009 He he...bare vent et par mnd å se på bilder fra denne tiden....da ser du sikkert selv at du var litt hoven. Jeg husker selv at jeg syntes det var rart at jeg var den eneste som IKKE hadde "fødefjes"-alle andre hadde det. Så en dag så jeg bilder fra dagen etter fødsel....da var det litt oooops-jeg hadde det visst jeg og
PAVEEL Skrevet 7. juni 2009 #23 Skrevet 7. juni 2009 hihi, husk du er vant til å se deg selv hver dag, og forandringene skjer jo noen lunde gradvis:-) er ikke så frekt å si sånt sjø;-) men kjenner igjen hormonene som florerer i deg, er ikke såååå bra å faktisk si det til ei gravid kvinne på slutten da, så på en måte forstår jeg deg;.) venter du jente el?
erteposen + 4 Skrevet 7. juni 2009 #24 Skrevet 7. juni 2009 Ansiktet endrer jo karakter når en nærmer seg, og jeg trodde ikke at mitt gjorde det før jeg såg bilder av meg selv etterpå.
Piken på landet Skrevet 7. juni 2009 #25 Skrevet 7. juni 2009 Det var vel ikke så veldig frekt. Litt mer typisk vår foreldregenerasjon vil jeg heller si. Jeg trodde heller ikke at jeg hadde fått det der utpregede gravid fjeset når jeg gikk gravid med førstemann (hadde heller ikke ødemer), men så jo på bilder etterpå at det var gaaanske langt fra sannheten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå