Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #26 Skrevet 7. juni 2009 Hallo?! Jeg har kjøpt bruktbil og krevde å få den på sjekk før jeg eventuelt kjøpte den. Det er ikke så dumt nei. Hvis det virkelig ikke er noe i veien med bilen, så skal det vel ikke være noe problem for selger å ta den på verksted heller. Hadde aldri kjøpt dyr bruktbil i blinde.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #27 Skrevet 7. juni 2009 sjekker litt om merket på bilen ja. det betyr vel ikke at bilen er i god stant forde..... hadde du kjøpt en audi eller volvo 2007 mod, hadde du vel regnet med at bilen var i god stand. men HVA om bilen hadde vært i en alvorlig ulykke da, og HVA om de som solgte den hadde fått den terret opp på et mindre seriøst verksted. for det finnes faktisk slike steder og slike biler! så om du skal kjøpe bil, må den være NY for da veit du med sikkerthet at bilen er i god stand??? jeg veit at dette ble litt på kanten, men de som selger biler, seter osv er faktisk ikke sp dumme at de selger ting av den slag som ikke er brukbart... såpass tro har jeg faktisk på folket mitt altså. hadde ikke kjøpt et sete som var mange å gammelt, slitt og så skrøpelig ut, man om man får kvittering på setet, ser det før man tar det og sjekekt litt rundt, da har man gjort jobben sin altså!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #28 Skrevet 7. juni 2009 Det er helt fint å kjøpe et pent brukt bilsete som ikke er for gammelt. Hysteri å tro noe som helst annet!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #29 Skrevet 7. juni 2009 Herregud dere tar så av med en gang noen mener noe annet enn dere "da er jeg vel en dårlig mor da", "skulle ikke hatt barn jeg da" sier dere med en gang noen andre mener noe annet enn dere! Ser dere i HI at det er et spm.? HI spør etter meninger. Folk flest har svart at de syns det er uansvarlig, å aldri ville gjort det selv. Men kan ikke se at de har skrivd at ingen andre skal gjøre det heller. Så begynner dere å blande inn alt mulig annet!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #30 Skrevet 7. juni 2009 Jeg kjøper nytt sete. Driter i de 1000kr jeg eventuelt sparer ved å kjøpe brukt.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #32 Skrevet 7. juni 2009 Enig med 21:17 Her er det mange som kommer i forsvarsposisjon og det med å kalle andre for hysteriske! Fordi de har en annen oppfattning!? Jaja. Hvis de som har råd til å kjøpe nytt sete, eller rett og slett prioierer et nytt sete så er jo det flott det. Hvis det er noen som vil spare på disse pengene så får de vel gjøre det da. Spar meg for "men da er jo jeg en dårlig mor da" kommentarene. DET er hysterisk det!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #33 Skrevet 7. juni 2009 jeg mener ikke at man er dårlig mor om man ikke mener det samme som meg. jeg sier meningen min, og det er det jo tydelig noen her som ikke liker. og da har jeg faktisk rett til å si hvorfor jeg mener det jeg mener!! må ikke bli så sint vettu, er ikke alle som hisser seg så fort opp:) ser at HI har et spm, og jeg ville bare si grunnene til min mening:)
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 7. juni 2009 #34 Skrevet 7. juni 2009 Bruktbil er jo litt annerledes.. Den kan jo NAFtestes og alt.. Forøvrig vil jeg tro de aller fleste som selger et sete er ærlige. Og om setet har vært i kræsj så er det nok neppe noen som selger det uansett... Har man ikke 3799 til et sete så bør man kunne stole på at det til 1600 på finn.no ikke har kollidert.. Litt tiltro må man ha. Et sete kan jo ha fått alvorlige kræsj på tur i butikken også etc.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #35 Skrevet 7. juni 2009 Det er da dere som kjøper nye seter som mener de med brukte er dårligere mødre, evt ikke glade "nok" i barna sine. Skinner jo så tydelig igjennom hver gang dette diskuteres, om hvor flotte deres såkalte "prioriteringer" er, og at det skulle bare mangle at dere kjøper nytt bilsete til barnet. Hysteri! Jeg har kjøpt nytt sete til barnet mitt, men ser ikke ned på ei mor som må handle brukt sete av økonomiske grunner. Jeg har tenkt å selge eller gi bort setet til lillegutten min når han er ferdig med det. Det er som nytt, og jeg nekter å kaste det, for å forsøple jordkloden vår med dette helt brukbare bilsetet som et annet barn kan være sikret i for en billig penge.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #36 Skrevet 7. juni 2009 Sannheten: Dere er hjernevasket av bransjen som lager bilseter til å tro at dere MÅ ha nytt! Det handler om penger. Og de tjener millioner på sånne foreldre som dere! Takke seg til å kjøpe pent brukte seter, som barn har brukt kanskje noen måneder bare, og ikke heller blir kastet på søppeldynga.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #37 Skrevet 7. juni 2009 Tror ikke det er noen her som er noen eksperter på dette feltet. Alt er bare personlige meninger så det meste blir bare spekulasjoner. Hvis noen velger å ta noen forhåndsregler så er jo det bare bra det vel. Mye dritt fra dem med brukte bilseter hvertfall! Hehe.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 7. juni 2009 #38 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har kjøpt brukt og jeg stoler på de jeg kjøpte det av..
Tigerpote Skrevet 7. juni 2009 #39 Skrevet 7. juni 2009 Kan man ikke se skader med det blotte øye? Kan et brukt bilsete inneholde feil og skader vi ikke kan se?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #40 Skrevet 7. juni 2009 heeelt enig i dette:) vil man kjøpe nytt, så er det ingen som hindrer dere i det, men velger man å kjøpe pent, brukt; som jeg har gjort, så gjør du det!!! det er, burde ikke være noen i allefall, som kikker ned på deg av den grunn!!!!! kjøpte et sete med bare, brukt til ett barn, for 1200 kr. setet nytt koster 899 og basen koster 1500. så hvorfor ikke tad et til 1200?????? jeg er en god mor, til begge mine barn, jeg elsker de over alt på jord. og det at jeg har kjøpt brukt sete, endrer ikke det:) sjekk setet du vil kjøpe brukt, spør de som skal selge det litt rundt om setet, og slå til:)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #41 Skrevet 7. juni 2009 Alle ønsker det beste for barna sine. Ingen vil barna sine noe vondt. La folk få gjøre som de vil. Slutt med drittslengingen Mange damer er noe dritt når det kommer til det! Frekke og slemme. Usj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå