Gå til innhold

Uforsvarlig å kjøpe brukt bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det det?

Er mye penger å spare, men kan de være farlig uten at jeg ser det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis en kjenner dem en kjøper bilstolen i fra, og stoler på dem så er det vell greit. Ellers så ville jeg adri ha gjort det! Har bilstolen fått seg en kakkk tidligere, så er den jo ikke sikker. Og slikt vet en jo aldri da, når en kjøper fra folk en ikke kjenner.

Skrevet

Nå får dere skjerpe der, ta dere sammen her inne. Tenker dere ikke på noe annet enn om noe er farlig?

Jeg regner med, og ikke minst håper at mennesker som har barn, ikke selger et brukt sete til andre med små barn?

Hysteriske kjerringer. Dere er jo fra vettet.

Skrevet

Hvis man kjøper et brukt bilsete som ikke fungerer som det skal og man er ute for en ulykke, så kan det faktisk resultere i et tragisk utfall. Synes ikke man kan kalle det for hysteri hvis noen vil vite om det er forsvarlig eller ei å kjøpe et brukt et. Så i dette tilfellet 20:10 passet ikke kommentaren din inn.

Skrevet

Man kan ikke bare "regne med" at alt er bra når det kommer til sikkerheten til barn. Her må man være sikker.

Skrevet

Jeg fatter ikke at dere tør å få barn jeg. Ting kan skje, tenk på det dere!

Det ER farlig å leve vet dere.

Skrevet

Latterlig 20:19. Her er det faktisk snakk om sikkerhet i bilen, ikke om det er farlig hvis et barn klatrer på klatrestativet.

Ofte smeller det hardt og et sikkert sete kan bety forskjell på liv og død i noen tilfeller.

Skrevet

Det er visse ting man ikke burde kjøpe brukt da. Sko f. eks.

Jeg ville aldri kjøpt et brukt bilsete av noen jeg ikke kjenner. Du over her som sier at de som selger et bilsete, å som har barn, burde man kunne stole på. Det er slett ikke sikkert. Folk skal selge, folk er griske! Har du ikke skjønt det? Mange gjør og sier hva som helst for å få solg tingene sine.

Mye man burde tørre, men hvorfor gamble med akkurat sikkerheten til barna våre?

Skrevet

Latterlig nei, langt ifra. Hvordan kunne man overleve før i tiden a?

Rart ikke hele gjengen fra "gamle dager" er døde.

Skrevet

Helt enig 20:24 "De klarte seg før i tida" en dårligere unskyldning finnes vel ikke. Det er nye tider nå.

Greit at man skal spare penger, men man skal ikke spare på sikkerheten. Folk er griske ja.

Foreldre har faktisk et ansvar for barna sine.

Hvis ikke man er sikker og ansvarsfull ovenfor egne barn når det kommer til dette så kan man søren ikke forvante at andre er det ovenfor barna dine heller!

Skrevet

Latterlig tråd, latterlige foreldre. Sikkerhet er viktig, men jeg ser ingen grunn til ikke å kjøpe på finn.

Kjører dere bil eller? Man kan jo dø. Den oddsen er der hele livet. Uh uh uh.

Skrevet

Ikke kjøp brukt. Spar penger på noe annet.

Skrevet

Det er bra det er NOEN ansvarsfulle foreldre som tar barnas sikkerhet alvorlig værtfall.

Skrevet

Alt er farlig, alt KAN skje så hvorfor bry seg!

Skemmende "det skjer ikke med meg, bare med andre" mentalitet på mange her...

Skrevet

Det er jo sånn dere tenker, alt er farlig. Det er jo snart ikke en ting en mor her inne gjør som er akseptabelt. Av dere vel og merke.

Alle er dårlige mødre, bortsett fra dere selv da selvsagt.

Skrevet

Ja nesten alt er farlig.

Men hvorfor ikke FOREBYGGE der man kan og evt. minske skadene som kan oppstå?

Skrevet

Alt er farlig?

Det er det vel ikke! Men sikkerhet i bil er SVÆRT viktig fordi det her kan skje STORE skader!

Man skal ikke se gjennom fingrene på ALT!

Skrevet

Hva mener du med det? Jeg har da barn og har solgt et (meget pent) brukt bilsete videre til noen ukjente. Hva er problemet med det?

Skrevet

Og jeg har kjøpt et brukt babysete på finn. Dere får melde meg til barnevernet. Jeg er nok ikke egnet som mor.

Skrevet

Det er kjempeflott det 20:57! Men de som kjøper det kan jo ikke vite om det er sikkert. De kjenner jo ikke deg. Flott at du er et ærlig menneske men det er IKKE alle som er det!

Har man muligheten til det, så kjøp et nytt godt ett. Det mener jeg.

Jeg liker også å spare og elsker å arve! Jeg kunne godt kjøpt et sete fra f.eks noen i familien som jeg stolte på, men jeg vet ikke om jeg hadde stolt på noens ord hvis jeg kjøpte fra ukjente.

Spar andre steder istenfor! Brukt seng, stellebord, vogn o.l Det er helt supert det!

Skrevet

jeg har akkurat kjøpt et brukt maxi-cosi sete med base:) og synetes virkelig ikke det er noe galt i det. det et klart vi skjekker sete først. setet er brukt i 10 mnd, og jeg får med kvitteringen på setet...

kjenner ikke de jeg kjøpre det av. fant det på finn:)

Skrevet

hve med brukt bil da????? det er ikke alltid man kan stole på folk, så hvordan vite at bilen er driftsikker, og ikke har en alvorlig feil som ikke kan sees av det blotte øyet????? man bør ikke bli heeelt hysterisk, selv om jeg skjønner at sikkerhet er VIKTIG!!!

Skrevet

En brukt bil blir vel som regel skjekket på et godkjent verksten før man kjøper den... Så har man vel i tillegg skaffet seg informasjon om merket på forhånd..

Skrevet

21.03 - her har alle spell nye biler skjønner du - 2009 modeller alt som er. He he. Alle dere kjerringer som er så hysteriske her, sjekker dere bilen rund baut før dere setter barnet inn å kjører avgårde?

Skrevet

Kunnskapsrik du, he he he. En bruktbil er som regel ikke sjekket på et verksted. Kjøpt mange bruktbiler skjønner jeg?

Info om merket, så da betyr det at alle er i like flott standard?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...