Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #26 Skrevet 6. juni 2009 Jeg tror uansett at noen har mer annlegg for andre til å legge på seg og bli overvektige. Jeg er absolutt ikke overvektig. Jeg sliter heller med dårlig appetitt i perioder. Men det som er rart er, at de periodene jeg har dårlig matlyst (som nå i eksamensperioden) så spiser jeg bare drittmat, eneste som frister er brus, sjokolade, junkfood, potetgull osv. men i disse periodene går jeg ned i vekt. Når jeg har god matlyst er jeg bevisst på å spise sunt, gå turer osv, i disse periodene går jeg alltid fort opp igjen i vekt. Merkelig, men jeg tror det har med mengden å gjøre. Når jeg har god matlyst spiser jeg ofte 2,3 skiver til frukost, mer til middag, kveldsmat osv. Når jeg har dårlig matlyst spiser jeg drittmat men veldig lite i gangen, orker ingen mengder og spiser sjeldent kveldsmat. Så jeg tror det beste slanketipset må være å spise lite hver gang man spiser:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #27 Skrevet 6. juni 2009 Jeg elske snooooop og jeg er knappe 165 cm og 113 kg, men også gravid i 7. mnde da;)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #28 Skrevet 6. juni 2009 Tusen takk for flotte og seriøse svar. Jeg er selv overvektig. Startet i ungdommen da jeg tjente penger og kjøpte meg snop og mat for egen regning. Spiste i smug. Dette varte til jeg var ca 24 da jeg tok tak i det og slanket meg til normal vekt. La på meg igjen da jeg var gjennom et samlivsbrudd . Så fikk jeg ny type og det ble mye eine middager og desserter. Tok meg sammen og slanket meg 12 kg. Ble gravid og forlatt av barnefaren. Da tok jeg meg sammen og tok av 15 kg. Har fremdeles 10 igjen,men vet det går bra å ta de av. For nå har jeg funnet roen og styrken i meg selv. Og fått ny selvtillit. Jeg er min egen lykkes smed. HI
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #29 Skrevet 6. juni 2009 166 og 103 kg Jeg har en uheldig kombinasjonan av kroniske sykdommer hvor den ene gjør at jeg må ta medisiner som gir økt fettlagring, noe som best motvirkes med trening. Så har jeg astma som gjør at jeg ikke får puste og som gjør det vanskelig å trene, og som gjør at jeg i lange perioder er syk og inaktiv. Så har jeg en tredje lidelse som gjør at jeg må begrense treningsmengde og intensitet for ikke å bli sengeliggende. Festlig. Så hvert år legger jeg gjerne på meg 3-4 kilo, og det er usannsynlig vanskelig å gå ned i vekt. Og jeg spiser ikke mye mat, ikke mye snop og aldri snacks.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #30 Skrevet 6. juni 2009 Jeg trøstespiser...sitter med pc'en i fanget...og depper over at jeg veier nesten 100 kg....
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #31 Skrevet 6. juni 2009 Jeg er 172 og veier 97 kg. Har gått ned 25 kg siden jul. Jeg er overvektig fordi jeg har spist alt for mye og beveget meg alt for lite. Har ingen psykiske forklaringer... Hatt en flott barndom og ungdom. Da jeg var ung gikk alle pengene jeg fikk/tjente til snop og chips som jeg spiste i smug. Da jeg flyttet hjemmefra for å studere føk jeg opp i vekt, endelig kunne jeg spise hva jeg ville av middag og snop. Jeg har alltid elsket god mat! Nå syns jeg det er herlig å trene. Jobber intenst med å gå ned i vekt. Gleder meg til å bli normalvektig for første gang siden jeg var konfirmant.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #32 Skrevet 6. juni 2009 Pcos Kanskje noen synes det er en dårlig unskyldning, men det er en hormonforstyrrelse som "hjelper" deg i å legge på vekt og jobber imot at man klarer å kvitte seg med det. Jeg har likevel blitt kvitt 11 kg Men det har kostet hardt!! Jeg veier nå 89-90 kg og er 168 høy. Jeg ser ikke overvektig ut, har flat mage og store bryst, sprettrumpe.. Men skulle gjerne miste ca 20 kg til likevel..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #33 Skrevet 6. juni 2009 Pga. gener. Går på medisiner som mange legger på seg av, men de som har gener som gjør at de ikke legger på seg uansett hva de spiser, legger ikke på seg av medisiner heller, men det gjør altså jeg ;( Var slank før jeg ble syk, spiser ikke for mye.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #34 Skrevet 7. juni 2009 Nei, men man kan definere hva som er "normalvektig" for sin egen del, eller "trivselsvekt" som man også kaller det. Hos meg ligger dette mellom 65 og 70 kg, enda jeg bare er 163 cm og denne vekta ligge rpå grensen mellom normal- og overvekt etter BMI-definisjonen. Er desverre ikke der i dag. Veier 78 kg, men har gått ned mange kg og er på rett vei!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #35 Skrevet 7. juni 2009 Min vekt varierer mellom 74-80 kg. er bare 1.60 høy og mener selv jeg er overvektig. Jeg sykler ca 2 mil hver dag. Spiser ca 5 måltider hver dag. Lager all mat selv, men vet at jeg sikkert kunne endret på kostholdet og spist sunnere. Jeg vil si det er litt gener hos meg, da min kroppsfasong er lik min mors, bestemors og en del andre kvinner i familien. Men jeg har aldri følt noe spesielt stort behov for å slanke meg. Prøver heller å finne klær som passer figuren min, og steller meg slik at jeg ser bra ut likevel :) Også tror jeg at så lenge man trives med seg selv, så kan man se bra ut / ha en bra kroppsholdning som gjør at man kan være stor likevel og se bra ut
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #36 Skrevet 7. juni 2009 Er kanskje ikke innenfor definisjonen overvektig, men ligger godt over min trivselvekt, veier 80 kg på 178cm. Trivselvekten min har i alle år ligget rundt 68kg. Gikk opp nesten 30 kg i svangerskapen og sliter med å få av meg de siste 10-12, mest fordi jeg er et sinnsykt godte"behov" og ikke beveger meg nok. Har nå tatt meg selv i nakken og begynt å gå til jobb, samt kuttet kraftig ned på godis til hverdags. Håper det gir resultater i løpet av sommeren, ellers blir det en dyr høst for da må jeg kjøpe mye nye klær i 2 str større enn det som henger i klesskapet
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #37 Skrevet 7. juni 2009 160 cm og 63 kilo.. Er nok noen kilo for mye. Fikk baby for snart 5 mnd siden, så prøver å slanke meg litt da. Veide 80(!!!) kilo på det meste når jeg var høygravid.. Må nok bli flinkere å trene
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #38 Skrevet 7. juni 2009 Jeg la på meg 30 kg med første veide da ca 90 kg ved fødsel.. Etter mistrivsel og lite sosialt nettverk la jeg på meg ytterligere 30 kg.. etter noen år, med ettablert nettverk og hjelp fra en god venninne klarte jeg å ta av meg 30 kg på 9 mnd.. Flyttet, enda mindre nettverk, og enda mer mistrivsel, og ble gravid med nr 2 la jeg på meg 30 kg. Kiloene røynet på likevel etter fødsel.. Har prøvd uttalige ganger å ta av meg men motivasjonen er lik null.. Så ble jeg gravid med nr 3 la på meg 5 kg (hurra), jeg veide da rundt 120 kg og vekten har vært stabil på det.. Men de siste årene har vært et rent helvete psykisk for meg, null nettverk, en mann som ikke forstår.. Savn av familie og venner endte opp med for mye spising.. Er nå 135 kg og skulle ta gastric bypass til høsten, men til vår store overaskelse er jeg gravid igjen, trodde det var kreft.. Brukte noen mnd på å fordøye dette.. Var langt uti svangerskapet før ungene og resten av familien fikk vite det.. Etter mye tenkning og prat har vi bestemt oss for å flytte tilbake.. Noe jeg ser lyst på.. Jeg klarer ikke å bo her mer..Vi har slitt med å få kontakt med andre, slitt djevelsk økonomisk, og jeg har vært og delvis er langt nede.. Ungene gleder seg også, få mer kontakt med familien.. Selv om familien til sambo bor i nærheten ser vi min familie som bor 12 timers reise unna oftere.. Ikke har hans familie kommet til barneselskap eller barnedåp, det sier mer om dem enn oss.. va egentlig godt å få det ut..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #39 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er overvektig i følge den dumme BMI kalkulatoren, men det plager meg ikke. Jeg spiser sunt og trener, og ser også bra ut. Trives med mine former!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #40 Skrevet 7. juni 2009 Er også kraftig overvektig i følge bmi kalkulator,men nå er d slik at bmi ikke er d som man faktisk bør følge. De har jo funnet ut av pga av forskjellig kroppsbyggninger og rett og slett forskjellig kropper...så stemmer ike bmi. har alltid trena og spist sunt og jeg har former,rumpe og lår og pupper..men en rimelig flat mage...og jeg blir ikke sett på som feit..jeg har veldig tung beinbyggning og musklene mine veier sinnsykt mye. Så hadde ejg skulle veid d bmi tilsier er rett for meg hadde jeg vært anorektisk ...så ..ta d med en klype salt. D som teller er hvordan man ser ut...og synes man ser ut osv...alle ser om de er for overvektig..er man stor ser man d..man er ikke overvektig hvis man har ltit ekstra. Og man kan godt være litt overvektig og fortsatt være sunn. Dessuten har enkelte damer spesielt problemer med stoffskiftet sitt..og da blir man eenten overvektig eller undervektig uten at man kan kontrollere d selv..finnes medisiner men mange sliter uansett med overvekt feks uansett hvor sunne og aktive de er..så d er ikke alltid man er overvektig fordi man spiser for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå