Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 hvorfor er dere det og hvor mye veier dere? Ikke hets altså. Bare lurer på om det er sykdom,kosthold eller andre ting som dominerer.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 "hvorfor er dere det?" hahaha dummeste spørsmålet jeg har sett her inne. De er det fordi de spiser litt for mye av den gale sorten mat.
Håperpåønskebaby Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 20 år, 165cm og 82kg. Psykiske problemer og svingninger som faller ut i overspising. Skjedd fom 6år da mobbingen min begynte for fullt. Har nå gått ned 15kg, men har gått på en smell i privatlivet nå, med seprasjon etter å ha vært undertrykkt i 5 år i et forhold, så har stått stille i snart et år nå.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 La på meg 15 kg da jeg var gravid. Over ett år etter jeg har født veier jeg fortsatt 10 kg mer enn før graviditeten. Spiser for mye snop og trener ikke. 174 høy, 85 kg. Jobber med saken, men det er vanskelig..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 synes ikke det spørsmålet til HI var så dumt.. Hvorfor er dere det? om svaret er så enkelt, hvorfor er det så mange som er overvektige da ? Kan dere ikke bare slutte å putte store mengder usunn mat i munnen? Tenk på helsa deres, og barna deres. Hvilke rollemodeller er dere da ?? Synes stadig vekk at om mor og far er overvektig så blir barna det også... da burde det vel gå opp et lys eller ?? det er jo kjempe farlig !!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Fordi jeg får i meg flere kalorier enn jeg forbrenner! Hehe.. Jeg har ingen sykdom, hverken fysisk eller psykisk, som forårsaker min overvekt. Det skyldes kun at jeg er litt for glad i sjokolade, og litt for LITE glad i å trene.. Jeg veier ca 75 kg, og er 170 cm høy
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 Ingen av ungene mine har vektproblemer, de har ett sunt forhold til mat. Heldigvis! Mangler nok viljestyrke til å greie da, vil gjerne, men sikkert ikke nok, siden jeg ikke greier det.
malingus Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 La på meg 25 kg i svangerskapet. Veier nå 10 kg mer enn før svangerskapet. Trives best rundt 63-65 kg. Er nå 164 cm høy og veier 74 kg. Er vel latskap og det at jeg er altfor gla i mat som gjør det. Men sliter også mye psykisk, og da er det vanskelig å "ta seg sammen" og endre kosthold og vaner. Burde gjøre det men... Er bare så le av alle "burdene"... Alltid noe man burde! Definerer meg dog ikke som overvektig.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 Ettersom du har svart på denne tråden, definerer du deg jo tydeligvis som overvektig......?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 "kan dere ikke bare". Nei, det er ikke så enkelt, fordi samfunnet vårt er komplisert, og mange trøstespiser. Mat er en trøst for mange. Maten er også sosial for mange. Vi samles rundt bordet for å kose oss. Så det er ikke "så enkelt" å slutte å spise for mye av det som ikke er bra.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #12 Skrevet 6. juni 2009 Jeg veier mellom 76 og 78 kg, og er 1,68 høy. Jeg er overvektig fordi jeg trener utrolig masse, og har en mye større andel muskler enn hva en "normal"vektig person har. Jeg har altså lav fettprosent, men veier likevel mye, og vil vel av de fleste regnes som klart overvektig, pga mye muskler. Overvekt er ikke nødvendigvis ensbetydende med for mye fett......
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #15 Skrevet 6. juni 2009 Jo, det er det... jeg veier definitivt mer enn jeg burde!!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #16 Skrevet 6. juni 2009 Jeg er 184cm høy og veier 125kg. (var 10 kg mer for noen mnd siden) Jeg ble først overvektig etter traumer i barndommen, har slitt mye med psyken og har drevet med overspising. Spiser skjelden usunn mat, men sunn mat er bare dét i riktige mengder. Jeg var endelig normalvektig (80kg) før graviditeten, men gikk drastisk opp igjen, av alle de feile grunnene, under og etter svangerskapet. Er nå på vei ned igjen, litt etter litt, og føler dette går riktige veien. Ingen mirakelkurer, bare sunt kosthold i fornuftige mengder og mosjon.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #17 Skrevet 6. juni 2009 75 kg & 170 cm: Du er innenfor "sunn sone" når det gjelder BMI hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #18 Skrevet 6. juni 2009 Jeg er 85 kg og 165 høy. Jeg har en sykdom som gjør at jeg har vanskelig for å bevege meg. Jeg skal også begrense trening. Jeg må også innimellom ta medisiner som påvirker stoffskiftet i tillegg til å gi økt apetitt. Blir også deprimert av å være syk, og trøstespsier. Kommer liksom ingenvei når jeg er flink med maten, fordi aktivitetsnivået er så lavt. Ond sirkel, burde ha fått orden på maten og rimmen, for da blir sykdomen bedre, og jeg kan bevege meg mer. Men det er ikke så lett å bryte sirkelen når sykdomen herjer med meg, og jeg egentlig bare burde holde senga.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #19 Skrevet 6. juni 2009 Jeg er overvektig fordi jeg ikke gidder å trene og siser alt for mye både av mat og snop... Ene og alene min feil. 175 cm og 122 kilo
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2009 #20 Skrevet 6. juni 2009 Fordi det starta helt feil for meg! 2 skiver fin kneip med hvasomhelst til frokost, mengder med sjokolademelk, brus, kjeks, is, osv osv. Aldri salat til middag, aldri tilgang på frukt, osv.. Alltid vært aktiv i barndommen, men ikke nok tydeligvis.. Når jeg var 16 flytta jeg for meg selv, og begynte og spise masse usunn mat. Jobba på bakeri, hvor fristelsene var altfor store. La på meg 25 kg på 6 mnd etter at jeg begynte på p-sprøyta. Fikk et enormt søtsug. Fortsatte og spise fordi jeg følte at det var alt jeg dugde til etter at jeg lfytta sammen med en psykopat. Ikke gjorde oppveksten min og den konstante dårlige samvittigheten det noe bedre. På det meste veide jeg 140 kg, og var 180 høy. Nå veier jeg 93 (altfor mye, er på vei ned), spiser sunt, trener når jeg har tid (er absolutt ikke stillesittende heller) og gjør det jeg kan for å holde helsa og vekta normal. Sånn, da fikk jeg jaggu forklart det også!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #21 Skrevet 6. juni 2009 ligger i familien å være kraftig, så jeg er "stor" av natur. Mye muskler i ben og brede hofter. Etter graviditeten har jeg slitt med hengebuk, men utover det har jeg faktisk gått ned mer enn jeg la på meg under svangerskapet. Jeg har ennå ikke funnet noen "mirakelkur" for denne hengebuken, så jeg lever livet i uvitenhet og tar på meg hold in panty:p Er rett og slett litt fdor lat for å jogge eller svømme:p
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #22 Skrevet 6. juni 2009 Nesten 26 i BMI er vel ikke akkurat innenfor "sunn sone".... det er innenfor "overvekt"... hverken mer eller mindre! Og ettersom innlegget spør "dere som er overvektige", svarer jeg - fordi jeg veier 75 kg og er 1,70 høy! Så joda- jeg mener fremdeles at jeg er overvektig...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #23 Skrevet 6. juni 2009 Er 175 cm høy og veier 75 kilo, det er for meg 10 kilo for mye... Grunnen er vel at svangerskap og alder har forandret stoffskiftet og forbrenningen litt, har alltid kunnet spise hva jeg vil uten å legge på meg, det kan jeg ikke lenger. I tillegg trente jeg annenhver dag før jeg fikk barn, nå som jeg har to tette små blir det bare med mosjon som gåturer, ikkenoe trening. Derfor trenger jeg rett og slett færre kalorier enn jeg gjorde før.. Men vanskelig å omstille seg, er altfor glad i mat og sjokolade. Er jo ikke smellfeit da, bare større enn jeg trives med selv. Har bestemt meg for å ta tak nå, litt mer mosjon og litt mindre posjoner så bør jeg vel krympe litt.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #24 Skrevet 6. juni 2009 Man kan ikke selv definere hva som er overvektig og ikke. Det er en definisjon på det. Hadde tatt seg ut om kun vårt eget sinn kunne bestemme den definisjonen! ( Altfor mange syke sinn der ute, spes når det kommer til kroppen sin!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #25 Skrevet 6. juni 2009 Okay, du er på grensa til overvektig, men akkurat ikke (utifra den internettsiden jeg så på). Uansett, du er mye tynnere enn meg. Bare syns du er "heldig"=) =) Skulle ønske jeg lå på den vekta fortsatt (gjorde det før svangerskapet). =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå