Gå til innhold

noen som ble overasket av barnets utseende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min har ikke kommet til værden enda.

men ikke så lenge igjen nå :D jeg er så spent på hvordan han ser ut. før syntes jeg alle babyer så like ut. men når jeg ser på nyfødte til venner osv ser de jo helt forskjellig ut!! blir og rart å tenke på den blandingen! meg og min samboer er heelt forskjellige.. hehe, det blir spennende...

ble dere overasket eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og min mann har helt forskjellig utseende. Vår datter er omtrent akkurat 50% av hver av oss. Skikkelig mix altså.

Skrevet

hvordan var det å se henne for første gang? jeg kan nesten ikke vente.. var hun sånn som du hadde forestillt deg eller?

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg hadde forestilt meg. Hun var penere og renere i trekkene enn jeg hadde ventet, og rundere i hodet. Men det var nok pga at det ble keisersnit. Hadde liksom venta meg at hun skulle se mer herja ut.

Husker jeg også fikk sjokk over at hun manglet øyne(det var det jeg seriøst trodde med en gang, var jo helt forvirra). Hun åpnet nesten ikke øynene de første to ukene. På legerapporten fra sykehuset står det under øyesjekk "ikke gjennomførbar". Men da hun endelig åpnet dem hadde hun stoore nydelig øyne.

De første måndene liknet hun bare på meg. Men mer og mer gradvis likner hun mer på min mann. Nå er hun snart to og er fortsatt en mix, som sagt. Har følelsen av at hun vil likne mer og mer på min mann, som har mer dominant utseende og farger.

Skrevet

hun høres nydlig ut:)

å sånn jeg gleder meg :D !!!

HI

Skrevet

Jeg var SIKKER på at gutten vår skulle ha masse mørkt hår, siden faren er helt svart håret. Jordmoren sa også på UL at det så ut som om bebien hadde masse hår..

Men ut kom en blondie men liiiite hår, hehe:)

Var litt "uvant" til å begynne med ja, men hann er verdens nydeligste uansett ;)

Skrevet

Hun blir nok den vakreste jenta du har sett:-) Sånn er det bare når man blir forelska!

Skrevet

he he....sorry, Gutten mener jeg selvsagt, Hi. jeg skal foressten ha gutt nå og er overbevist om at han bare vil likne mannen min. kan liksom ikke se for meg en mannlig utgave av meg selv..

Skrevet

min samboer har rødlig hår, jeg har svart.. er det ikke sånn at det blir mest sannsynlig rødt? siden det er et veldig dominerede gen... har hørt dette av en venn av meg. samme som at brune øyne er sterkere enn blå, og derfor blir det som regel brunt

Skrevet

Det første jeg tenkte var "oi, så stor panne og så mye mørkt hår!" Han hadde ligget og stanget med panna først, så det var akkurat som den sto ut og han hodehåret gikk omtrent over i å bli øyebryn. Panna er nå helt normalt og han mistet alt håret han ble født med og har nå lyst hår på hodet som slutter der panna begynner, som hår pleier å gjøre.

Skrevet

hei 1826 :) takk takk:)

det er så vanskelig og forestille seg synes jeg. hehe..

er så spent! er du mange uker på vei??

HI

Skrevet

Oj, det var sikkert et sjokk 18:29! så bra det årdnet seg:)

Skrevet

Jeg ble skikkelig overraska da jente nr to kom, for da hadde jeg fått ei jente før, og ventet meg på en måte å se det samme igjen... og så var hun helt annerledes. Jeg ble skikkelig overraska. Hehe.. men etter litt logisk tenking, forstod jeg at jeg ikke kunne forvente meg å få identiske jenter:P

Skrevet

Etter 50 minutter med pressrier og en baby som bare kom _litt_ ut, og så skled inn igjen for hver rie, så ble jeg tja, ikke akuratt overrasket, men registrerte at hun så rar ut. Var så utmattet at jeg gadd ikke bry mg der og da, men jeg har flirt en del i ettertid over hvordan hun så ut. DET kuppelhodet, hahah! Pleieren var rask med å tre en lue over hodet hennes;) Hun var brun i huden, og hadde masse sort hår=) Men de første minuttene var hun bare en lang kuppel fra pannen og opp, heheh=) Gikk fort over da.

Skrevet

Jeg var sikkert på gutten vår skulle bli en nett nusselig skapelig, hverken jeg eller min mann er store.

Fikk sjokk når han kom ja, han var 55 cm lang og 4550 kg!! og så litt ut som en bulldog hehe, hovne øyner og bollekinn. Han var mer en liten tøffing, jeg synes uansett han var nydelig da:)

Nå er han 2,5 år og en nydelig kombinasjon av meg og min mann, store brune øyner og helt lyst hår. Aner egentlig ikke hvorfor han var så stor når han ble født, ingen av oss er det. Han er ikke spesielt stor for alderen nå.

Jenten min var aldeles nydelig da hun var født, myyye mørkt hår og nydelig hud. Hun var 3200g og 50 cm. Hun så akkurat ut som meg da jeg var født og hun er en tro kopi av meg den dag i dag hehe, hun er 9 år.

Åååå gled deg, er så herlig å endelig få se de, spennende tid

Lykke til:)

Skrevet

Ble ikke så veldig overrasket, for hun var ganske søt med pene trekk, hihi. :) Men som den overtidsbabyen hun var hadde hun hår både i panna, på ørene og på ryggen (!), men det forsvant jo heldigvis. Man distanserer seg på en måte fra sånne rare ting og fokuserer på det som er perfekt, hehe... Tok ganske lang tid før håret oppå ørene forsvant, men det hadde jo på en måte sin sjarm. Ellers var hun ganske skeiv i hodet den første tiden, ble tatt med vakuum.

Skrevet

Jeg ble veldig overrasket. Forventet å få en helt snau baby med valker og sånn, men hun hadde MASSE svart hår og var helt nydelig. Skikkelig hårmanke. Og hun var så lang og "godt fordelt" på flesket.. hehe gled deg masse!

Skrevet

Ja,jeg ble kjempe overrasket.

Hun lignet ikke en baby.

Skrevet

Jeg hadde naturligvis ikke den minste anelse om hvordan hun så ut, og jeg var kjempenysgjerrig.. Tok 3d-ul, men ser jo ikke så mye der heller. Uansett når hun kom, ren og pen med masse hår og store øyne, så var det bare en sånn "men der er hun jo, hun jeg har ventet på hele livet"-følelse, puslespillet fallt på plass og det var som om hun ikke kunne sett annerledes ut enn akkurat slik hun så ut..

Skrevet

Hadde sett for meg en nydelig mørkhåret baby. Ut kom en diger rosa klump uten hår.

Ikke min unge, tenkte jeg!

Skrevet

Overrasket?

Nei, jeg ble bare glad! Han var så søt og nydelig. Helt perfekt. Lignet masse på faren, men jeg kunne også se meg selv i han.

Faren var f.eks over 5kg og 58cm da han ble født - jeg var 3970 og 48cm lang.

Daniel var akkurat like lang og hadde samme vekt som meg ved fødsel.

Han er fremdeles liten, og følger meg i vekst. Jeg var liten og tjukk helt til jeg ble 14år - da ble jeg plutselig mye lengre og ble veldig tynn.

Jeg var aldri "tykk" - men jeg hadde litt mer enn jevnaldrende på kroppen.

;)

Fortsatt er han veldig lik faren sin utseendemessig da :)

Jeg og faren til Daniel er veldig forskjellige!

=)

Men, det ble en fin miks for det :)

Lykke til med fødsel og jeg sier gratulerer på forhånd. =)

Skrevet

Ja, forresten: Jeg var overbevist om at den lille gutten skulle ha mørkt hår som jeg har.

Han hadde mørkt hår ved fødsel, men det tok ikke mange mnd før det ble lyst. Slik som faren.

Det syns jeg er litt kjedelig, for jeg hadde sett for meg en Daniel med mørkt hår, hehe ;)

Men, han er like vakker for det :) Om ikke bedre, for når jeg så for meg Daniel før han var født var det en mørkhåret gutt, nå som han er 3år ER han en lyshåret gutt. Passer ikke med mørkt hår nå syns jeg ;)

Skrevet

Jeg ble ikke så veldig overrasket med en gang de ble født. Men etter hvert.)

Faren til jentene er SVART i håret og har brune øyne.

Begge jentene våre er født med svart parykk og var prikk like ved fødsel, begge lignet på pappaen.

Det som overrasket meg var at eldstejenta viste seg å bli blond og blåøyd. Var sikker på at hun kom til å bli mørk og brunøyd pga faren.

Så ble jeg overrasket IGJEN da jente nr 2 vokste til, nå er hun 2 år og MØRK,men med blå øyne. hehhe...

Skrevet

jeg var også veldig spemt på hvordan han så ut!!

Og når han var ute, så tenkte jeg bare: Ja selvfølgelig er han akkurat slik han er!!

Helt fantastisk følelse, nesten en selvfølge at han kom ut med det utseende! hehe...

Skrevet

Vålerenga, bare fordi man er overrasket, betyr ikke at man ikke er glad.

;-)

Hilsen hun med en rosa klump uten hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...