Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. juni 2009 #26 Skrevet 5. juni 2009 Å joda, man får ofte kommentarer på tynn baby også skal jeg si deg;) Og det har nok ikke hovedsakelig med melken å gjøre, om en baby blir tynn eller tykk, det har nok mer med gener og apetitt å gjøre, det er ihvertfall min erfaring=)
månestråle32 Skrevet 5. juni 2009 #27 Skrevet 5. juni 2009 huff a meg dette tok jo helt av! Skjønner på en måte begge, eller alle sidene av saken.... Ja, overvektige barn og babyer er på vei til å bli et problem.... jeg tenker jo også at jenta di høres veldig stor ut, spesielt tung, og ville vært bekymra selv. Men så kommer det litt an på vekstkurven også! Om hun var 4 kg ved fødsel, så er vel ikke det håreisende på samme måte som en baby på 2,5 kg ved fødsel og 9,4 ved 3 mnd,,,,,, og da kommer dette med MM og MMe inn- altså fordi en har god kontroll med hva babyen spiser ved å bruke mme, så kan en vel nettopp styre vekten littegrann???? Jeg tenker det at det er mye vi foreldre kan styre og lage føringer på!! Om du kjører i babyen ei stor flaske melk ved hvert grynt, så tror jeg ikke resultatet blir særlig bra, og da er det strengt tatt du som forelder som er "skyldig" , eller??!! jeg mener det. Med amming så er det håpløst å vite hvor mye de spiser, bortsett fra antall ganger per døgn sannsynligvis vil øke mengden melk inn... Synes ofte at de babyene som spiser masse på natta over lang tid blir nokså store. ikke nødvendigvis feite, men store. Så får vi bare håpe at dette babyfettet glir bort når de begynner å bevege seg, og så får vi håpe at de klarer å bevege seg og henge med siden det blir mye tyngre å klare alt det der når de er tykke og runde. Har sett noen babyer som er så tykke at de ikke kan sitte fordi de er så "stappa" og feite at de ikke kan bøyes på midten(i hofta), eller at de ikke klarer rulle fordi magen er så tykk og i veien. Synes det er ganske trist og ikke så sjarmerende...... men det er bare meg
Nagilimia Skrevet 5. juni 2009 #28 Skrevet 5. juni 2009 Tusen takk for et oppklarende innlegg! Synes det var litt frustrerende å lese om alle som mente noe på vegne av deg, men du skrev jo så lite så da var det jo ikke godt å si hva du ville Tror vi alle er litt samme båt som ikke har "normale" babyer. Morsinnstinktet setter inn. Og når andre klager som "ikke har grunn" til å klage så blir man kansje litt såra, ja!! Men la oss nå ikke ha en konkuranse om hvem som har det værst, men støtte hverandre og si VET HVA DU MENER for jeg har en stor baby selv Desverre så kan kansje ikke vi støtte hverandre for din får jo mm, mens min får mme, og da er det jo IKKE samme sak eller skal vi blåse i det også og tenke at det spiller vel søren ingen rolle for melk er jo forskjellig for ammende mødre også, så når dere har forskjellig melk, så kan vel vi som gir mme få litt forståelse vi også og ikke altid måtte telle disse forbanna ml. (Håper du leste siste avsnitt med glimt i øyet Ha en fortsatt fin helg, og kos deg med babyn din, og prøv så godt du kan å ikke føle du må forsvare hvorfor hun er sånn. Det sliter jeg litt med
GreitÅVæreAnonym Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #29 Skrevet 5. juni 2009 Takk for støtten:-) Jeg ser at jeg burde ha forklart meg litt nærmere med en gang..he,he Forresten er godklumpen min en gutt :-)
mammatetogansketette:)) Skrevet 5. juni 2009 #30 Skrevet 5. juni 2009 He he.. for en tråd!! Og FOR noen tolkninger av dine få ord, mar1mor!! Mini her blir i en merkelig stilling her, drikker kun mme, MASSE mme- opptil 300 ml pr måltid, men er slank som bare det.. nå blir det grøtsmaking, har bikket 4 mnd og 1.3 liter flytende i døgnet... Trur ikke det har KUN med morsmelkas innhold å gjøre (altså variasjon i innhold fra mor til mor om dere sjønner...) men også litt med åssn ungen fordøyer og forbrenner osv., se bare på hvor stor forskjell det er på mengde mme småttingene drikker! Og på (tør jeg skrive det?) tykkelsen på disse barna..
LilleBjella Skrevet 6. juni 2009 #31 Skrevet 6. juni 2009 Mine tolkninger hadde faktisk ikke så mye med HIs innlegg å gjøre. Jeg fikk også inntrykk av at hun postet innlegget fordi hun var iritertert på tilsvarende innlegg. Men basert på liknende innlegg og kommentarer over tid.Og jeg vet jeg ikke er den eneste som føler det sånn. Dette har vi snakket om i barselsgruppa mi blant annet. Og det har ikke noe med at jeg er hårsår å gjøre. Jeg har en helt gjennomsnittelig gutt, som har blitt ernært både på morsmelk, erstatning og fast føde. Jeg har ei venninne som har en diger gutt. Han har alltid vært diger. Og tilsvarende sen i utviklingen. Han gikk ikke før han var halvannet år. Og selv om det ikke er så unormalt, så var det tydelig at det plaget han veldig. Om det var vekta eller ikke er jo vanskelig å si, men det er i hvert fall ikke usannsynlig, og det er synd. Han ble også fora på is og pølser fra han var under året, og i slike tilfeller er det jo faktisk et feil kosthold som bidrar til problemet.
Helen+LindaSofie Skrevet 6. juni 2009 #32 Skrevet 6. juni 2009 Jenta mi var stor da hu ble født og stor nå. Men for meg er hun perfekt. Men helt ærlig så ble jeg dritt lei av at ALLE kommenterte det hele tiden. Bare for at et barn er stort eller lite føler folk at de kan kommentere det. Enn hvis folk hadde sagt til deg at feks samboeren din var ganske god og rund? hehe.. Det at jenta vår er stor gjør ikke at hun er seint ute, snarere tvert imot. Hun var stor og sterk fra fødselen av. Hun er snart 7 måneder , kryper i stor fart, reiser seg opp og står. Går langs sofan osv. Uansett stort eller lite barn. De er forskjellige alle sammen. For oss er de verdens vakreste uansett. Ikke sant?
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #33 Skrevet 6. juni 2009 Ikke noe galt i å ha store barn, jeg blir bare fasinert at en på 3 mnd kan veie omtrent like mye som gutten min gjorde når han var 1 år. Men betyr jo ikke at noe er galt fordet, de blir jo ikke tykke som store selv om de er litt gode og runde som bebiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå