Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La han kjenne og smake litt på det, men ikke press han til å være med! Sambo skal være med denne gangen, men på samme betingelsene som sist, at han kan gå ut når som helst og komme tilbake når som helst. Å tvinge far til å være med må være den dummeste løsningen av alle alternativer! Har du en mor, søster eller venninne som kan være back up hvis far ikke klarer det?

Når jeg fikk eldstejenta mi så var jeg så langt inne i fødeverden at jeg knapt enset at han var der, og jeg hadde kanskje ikke enset det om han gikk ut engang! Han var der hele tiden, men har i etterkant sagt at han på et tidspunkt vurderte å stille seg litt på gangen - og det bør være helt ok!

Hva med å forberede han litt med å ta han med på fødselforberedende kurs, jordmortime osv. Da vet han i det minste hva han kan forvente ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor i alle dager skal de få velge??? Synes ikke dette skal være et valg i det hele tatt. Vi damer kan ikke velge, men vi skal liksom la mannen få slippe fordi han kankskje synes det blir ubehagelig eller gruer seg litt i overkant mye? Nei, da må jeg bare si at jeg ikke skjønner noenting. De pappaene som ikke vil være med på fødselen, har jeg faktisk ingen respekt for! Tenk å la kjæresten/kona/samboeren være alene i en så spesiel stund. Jeg opplevde mye dramatikk, med fare for babyens liv og det endte med akutt keisersnitt. Var livredd! Hadde vært helt forferdelig om mannen min ikke hadde vært der sammen med meg. Da hadde jeg vært så skuffet! Da hadde han sviktet meg i en veldig sårbar situasjon og en sånn mann har jeg heldigvis ikke. Nei, at mannen skal være med på fødselen er helt selvfølgelig, det er ikke et valg han kan velge bort. I såfall er han ansvarsløs og umoden! Jeg forstår meg ikke på dere som synes mennene kan velge! Huff, nå svinger det skikkelig av hormonene her, men jeg må si jeg er litt sjokkert over dere som skjønner at han ikke vil og synes det er greit...

Skrevet

Jeg vil heller ha en oppegående mann på gangen, enn en som er svimt av på fødestua altså ;) Joda, vi var to om å bli gravide, men jeg klarer faktisk helt fint å føde uten han, hvis det er det han vil!

Skrevet

Jeg tror det er viktig at han velger selv, altså... Jeg spurte også kjæresten om han hadde lyst til å være med, og er veldig glad for at han vil, men noen kan jo ha skikkelig angst (som de ikke nødvendigvis gir uttrykk for), og da kan det faktisk være veldig ødeleggende for forholdet dere imellom om han presses med..

Jeg ville tatt ham med på kurs, lest bøker, sett på jordmødrene/ sykehuset på tv, forklart at han ikke behøver å se "der nede", blod og gørr, og ha en avtale om at han kan gå ut om det føles for ille. Forhåpentligvis velger han selv å være der og holder ut hele fødselen, og da føles det helt sikkert mye bedre for begge enn om han ble tvunget motvillig med...

Men skjønner godt at det føles litt sårt når han sier at han ikke vil, altså. Tipper han snur når han får tenkt seg om, jeg. Kanskje han har noen kompiser som har blitt pappa som han kan snakke med?

Lykke til!

Skrevet

Tar det som en selvfølge at samboeren er med og støtter meg. Blir det for ille får han gå seg en tur ut med en kaffekopp og trekke frisk luft.

Burde være unødvendig med tvang, kan ikke forstå at noen kan sette seg på bakbena dersom det er så viktig for den fødende. Trenger ikke å kikke der det er mest action, vil jeg ikke gjort selv engang.

Klarer jeg, klarer han :)

Skrevet

bare pinglemenn som ikke er med på fødselen. Her har det ikke vært ett tema og ikke være med en gang. Greit nok at de ikke vil se mellom bena når hodet kommer ut, det kan jeg forstå men de aller fleste menn er så gira og gleder seg sånn til å se sønnen eller datteren sin at de gjerne tar seg en titt, klipper navlestrengen og ser på morkaken. Fikk litt av ett sjokk da jeg så alle bildene mannen min hadde prestert og ta. Nei du, ekte mannfolk er med på fødselen. Er da ingenting for dem i forhold til det smertehelvete vi må igjennom.

Skrevet

og nei min mann har overhodet ikke mistet sexlysten. Fødsel er vel ikke akkurat det de fleste tenker på når de skal a sex med kona si. tid og sted. mannen min gråt av glede og den dag i dag kan han ikke fatte og begripe at menn frivillig velger og ikke være med på det kanksje største øyeblikket i livet, når barnet kommer til verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...