♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #26 Skrevet 9. juni 2009 Vi får gjøre det Biola:) Selv om det blir vaaaaanskelig... Mamma spurte meg i går om jeg kan hjelpe dem å male huset (og jeg elsker å male!!) Men siden jeg ikke vet om jeg er gravid så er det jo litt risky (er jo mange farlige stoffer i malinga) Så vi får se hva som skjer... sa at jeg kunne bruke munnbind, hehe:) (så lyst har jeg å male vettu,hehe:)) Ja, d er som du sier mange som blir gravide i fylla, så det er nok sikkert ingenting å bekymre seg for... er det meninga at du skal bli gravid nå så blir du det (oi, så dyp jeg er i dag, hehe:) ) Jeg har flere ganger lurt folk med et glass sprite på fest... for jeg er ikke suuupergla i å drikke...men er det en planlagt fest med gode venner kan jeg godt ta av litt ja...hehe:) En gang når jeg hadde drukket sprite hele kvelden, så sa jeg plutselig at: Nei, nå skal jeg kjøre hjem!! Alle så helt forskrekket på meg og skjønte ikke hva jeg snakket om...de trodde virkelig jeg hadde drukket, hehe:) Eneste belastningen som jeg har nå er at jeg røyker...får dårlig samvittighet for hver røyk jeg tar, men jeg kommer ikke til å slutte før det står GRAVID på testen...Jeg kommer til å slutte på dagen når den dagen en gang kommer...Orker ikke å slutte å leve helt pga at jeg prøver å bli gravid...gubben røyker ikke...så forhåpentligvis er sædcellene hans friske og raske,hehe:) Jeg synes ventetia mellom el og ikm er aaaaaltfor lang...klarer liksom ikke å fylle dagene liksom...bare går og teller ned til jeg kan teste:S Når kommer du til å ta din første test?? jeg kommer ikke til å klare å holde ut til ikm...blir nok sikkert en test før det...kanskje to dager før eller noe... Hva jobber du med forresten? Og hvor gammel er du? Jeg er 25 år og jobber som advokatsekretær, derfor jeg har mulighet til å være her inne så mye som jeg er..hehe:) Men har jobbet i barnehage i 4 år før jeg gikk sekretærskolen... skikkeli skrivefeber i dag ja,hehe:) Stor klem til deg:)
Klar*som*et*egg Skrevet 9. juni 2009 #27 Skrevet 9. juni 2009 Hvordan går det jenter? Vi burde vel snart begynne å kjenne noe på kroppen nå, eller?? Egget har vel forhåpentligvis festet seg, eller det er ialefall ikke så lenge til. Jeg blødde litt i helga, nærmere bestemt brun utflod på søndag og blod på mandag, nå har det gått over til mørk utflod igjen. Lurer fælt på om det kunne ha vært feste blødninger?!? hmm... Håper virkelig det klaffer for alle her inne ) Vi kommer til å bli de beste mammaene i verden ;o) Ha en super dag jenter ;o) Klem
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #28 Skrevet 9. juni 2009 Hei hei:D Jeg er klar som et egg her (hehe, den var morsom) Hadde pos.el test på torsdag 04.06 og fredag...lørdag var den negativ, så regner med at egget slapp engang på fredagskvelden... Hadde sex tirsdag og torsdag, så håper svømmerne overlevde i all el-slimet mitt frem til fredags kveld/lørdags morgen, hehe:) Ellers så har jeg ikke mange symptoner akkurat... Er litt rar i mageområdet (klarer ikke trange bukser) og kjenner at det verker litt i korsrygg og litt stikninger i magen til tider (men det kan jo være at jeg bare innbiller meg dette som vanlig) Så spennende at du hadde litt blødning klar*som*et*egg Kanskje d var festeblødning...når hadde du el? Ha en flott dag jenter:)
Klar*som*et*egg Skrevet 9. juni 2009 #29 Skrevet 9. juni 2009 Sier dem ikke at "jente spermen" holder ut lengst da, og at det er anbefalt å sex 4-3 dager før el hvis man lnsker jente?? (Har sett at du ønsker ei lita snuppe ) Jeg er også rar i magen, fredag og lørdag hadde jeg vonde stikkende smerter i venstre side av mage og vondt nederst i korsryggen. Var på spinning i går og korppen var liksom ikke helt som den pleier å være. (Ble fortere sliten, uten at jeg kjørte hardere enn vanlig) hmm... Jeg hade EL Onsdag den 3. Så jeg er så spent ) Det som er litt rart, er at jeg fikk meldig av ei venninne i helga, som jeg ikke hadde snakket med på en stund, og ho skreva at ho hadde en følelse av at jeg har en liten bolle i ovnen. Da fikk jeg gåsehud. (pluss at det gav meg ENDA mer forhåpninger) ;o)
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #30 Skrevet 9. juni 2009 Hehe, jo er sant at jeg ønsker ei lita tulle Så vi får håpe drømmen min blir oppfylt (en gutt er jo selvfølgelig velkommen hvis det skulle bli d da, hvis jeg lykkes snart) Høres ut som vi er lik i symptonene da:) Det var gøy å høre:) Testa du etter el? Ble testen negativ onsdag eller positiv? Da er du heldig som er et par dager før meg...snufs, liiiiitt kortere ventetid på deg:) Det du skrev om hu venninna di opplevde jeg for to mnd siden (søstera mi holder på med det alternative, nybegynner da...) Og hu sa at jeg kom ikke til å få mensen den mnd (altså i april) for jeg var gravid...så feil kunne hun ta!!!!! Jeg fikk de forhåpningene og ble superhappy, for søstera mi kunne jo ikke lyge om sånt.... Så du kan tenke deg jeg ble skuffa når tr dukka opp på dagen Så ta det med en klype salt alt du hører...Hvis hun ikke er synsk og meget dyktig i det hun gjør selvfølgelig... Uff, det føles ut som det lever i magen min....uuuuææææh, litt morsomt da, selv om det er kjempetidlig ennå,hehe:) Har stikninger, litt krampe, og rumling/murring Hadde dere mye sex rundt el da?
Klar*som*et*egg Skrevet 9. juni 2009 #31 Skrevet 9. juni 2009 He he... Sambo snakker alltid om "gutten" vår han. Det er liksom ikke noe spm, vi får gutt vi, sa han til meg her om dagen. Åååhh... så artig ) du er ikke mange timene bak da ) Håper virkelig det klaffer for oss her inne ) Ja, jeg testet igjen på torsdag og da var den negativ. hadde sex lørdag, mandag, tirsdag og onsdag. he he... Så jeg har liksom innbilt meg seg at det er stor sjanse for at den sitter. Å herregud, stakar deg. Huff, nå fikk jeg vondt inni meg. Nei ho har ikke noen synske evner eller noe sånt, bare sendte melding sånn ut av det blå. Ho hadde bare fått følelsen av det. Ikke vet jeg. Går jo her og håper og håper, og forventningene blir bare større og større, så jeg vil ikke ha noe tante besøk på et år iallefall ;o) Passer på magen min hele tiden jeg, hi hi, går å stryker på den som om bebbisen ligger der, kler til å gjør oss til verdens stolteste foreldre. *drømme drømme drømme* )
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #32 Skrevet 9. juni 2009 Hehe, da er vi to vettu:) I går når jeg satt på jobb, syntes jeg buksa plaget meg sånn i magepartiet, så måtte åpne buksa (hadde heldigvis en lang tunika på meg over,slik at det ikke vistes,hehe) Når jeg gikk og la meg i går var jeg kald på magen, så da lå jeg og strøk meg på den til jeg ble varm (herregud så teit jeg føler meg nå) hehe:) skulle nesten tro vi var gravid,hehe:) Du hadde jo masse sex rundt el, så tror nok sjansen for at du har lyktes er større enn min... Hvilken pp er dere i? Er testedagen her snaaaaaart???
Klar*som*et*egg Skrevet 9. juni 2009 #33 Skrevet 9. juni 2009 ;o) Godt å høre at det er flere som meg ) Tror nok sjansen din er like stor som min ) Bare vent å se. hi hi... He he, ja skulle tro det. Forresten, har du fått halsbrann? jeg har aldri hatt det før, men nå vet du, har jeg det hver dag... Vi er i første "ordentlige" pp. (sluttet med prev i desember) men det er først nå vi har begynt med EL test osv. Slik at lille gull ikke blir født sent på året. (prøver liksom å planlegge sånn, men det skal vel godt gjøres om det klaffer) Er det sånn at EL testen blir pos om man er gravid????
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #36 Skrevet 9. juni 2009 3pp på oss:) Noen sier at el-testen kan blir positiv når man er gravid, men man burde ikke stole fullt på det...
Biola:) Mamma og gravid Skrevet 9. juni 2009 #37 Skrevet 9. juni 2009 Hei igjen Drømmejenta:) Det går helt sikkert greit at du hjelper til å male, iallefall med munnbind:) Du trenger sikkert ikke det heller, vet at mange hjelper til med å male barnerommet mens de er gravide. Men det er sikkert litt forskjell i hvor farlige de forskjellige malingstypene kan være for fosteret? Men om du er gravid så er du så få dager på vei at det skader sikkert ikke uansett. Skjønner at du venter med å slutte å røyke til du ser svart på hvitt at du er gravid. Det er lite motiverende nå som vi ikke vet hvor lang tid det tar. Jeg røyker ikke selv, men når det gjelder andre ting man skal holde seg unna når man er gravid, venter jeg til jeg faktisk vet at det er en liten en som vokser i magen min! Men det er jo supert at du har tenkt til å slutte med en gang du blir gravid:) Jeg skal på fest på ikm-dagen, og skal iallefall teste da om ikke tr har kommet! Har bare en test liggende, så skal prøve hardt å vente til ikm! Fristende å teste før, men er nok best å vente for å få mer sikkert svar. Ventinga er ikke bare lett! Jeg er 23 og jobber som lærer på en barneskole:) Stortrives med det! Hvor i landet bor du da? Jeg bor et par mil sør for oslo.
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #38 Skrevet 9. juni 2009 Jeg bor i Nordland jeg:) Jeg tror jeg skal gå å legge meg nå og sove helt til neste torsdag/fredag,hehe:) Er så fælt å gå å innbille seg at man er gravid... Jeg føler meg så sikker denne mnd, men det har jeg jo gjort de andre mnd også:S og det med at vi har hatt så lite sex rundt el gjør jo ikke saken såå mye bedre da:( Røyken ryker med en gang jeg får positiv gra.test:) Synes heller ikke at folk skal slutte å leve kun fordi de prøver å bli gravide...
Biola:) Mamma og gravid Skrevet 10. juni 2009 #39 Skrevet 10. juni 2009 Hallo jenter! Nå er det bare 9 dager til jeg kan teste, hehe:) Det er jo ikke sååå lenge! Utålmodig, ja! Drømmejenta, du har vel også 8-9 ventedager igjen, hva med dere andre? Håper vi alle får positiv test i uke 25
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #40 Skrevet 10. juni 2009 Hei hei:) Jeg tror jeg kommer til å ta første testen onsdag 17.juni jeg:) Da er jeg 13 dpo...tror ikke jeg klarer å holde ut lenger enn en uke jeg..hehe:) Har jo ikm torsdag eller fredag, ikke helt sikker... Regner man 14 dager etter pos. el-test eller 14 dager fra første neg. el-test etter pos??? Synes det er litt vanskeli akkurat det der... Har lyst å teste tidligere,men skal prøve å holde uuuut:S Har du noen symptoner Biola? I dag er jeg kjempekvalm (om det er noe jeg har spist vet jeg ikke... har bare spist to knekkebrød med ost jeg..som jeg gjør hver dag) Kjenner d stikker og styrer i mage og nedre rygg...men kan jo innbille meg det å,hehe:) Tvi tvi til oss alle i uke 25:) (Vi er ikke så mange her denne uka altså...)
Biola:) Mamma og gravid Skrevet 10. juni 2009 #41 Skrevet 10. juni 2009 Skjønner at du vil teste tidligere:) Hadde jeg hatt mange tester liggende hadde jeg nok gjort det jeg og. Vet ikke helt, men tror man skal regne 14 dager etter egget har sluppet, altså 14 dager etter du fikk negativ el-test. For det er jo faktisk da egget slipper tror jeg? Men det kan hende det bare er noe jeg tror, du finner sikkert mer sikre svar hvis du googler:) Av symptomer så stikker det fortsatt en del nederst i magen, og jeg føler meg plutselig stuptrøtt om dagen, pleier ikke være det! Men det kan jo komme av så mangt denne trøttheten, og stikkinger hadde jeg forrige pp og... Får håpe på det beste, og samtidig forberde meg på at tr kommer. Er bare i 2 pp som du vet, så syns ikke egentlig jeg har lov til å klage om tr kommer. Men litt skuffa blir jeg nok uansett... Men håpet kan ingen ta fra oss, hehe:) Tvi tvi, ja!
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #42 Skrevet 10. juni 2009 Uff, hvis ikm er 14 dager etter at egget har sluppet har jeg jo ikke ikm før lørdag 20.juni jo:( Men kommer nok til å teste onsdagen eller torsdagen...skal i bryllup på lørdagen, så da vil jeg vite om jeg kan drikke eller ikke... Vi er i 3 pp som sagt tidligere, men føles ut som vi har prøvd myyye lenger...det er helt klart all den ventetiden som gjør d tror jeg... Tenkte jeg skulle holde meg litt unna BIM disse dagene før ikm, men det er bare å gi opp...klarer ikke det...Så er nu her flere ganger om dagen jeg..hehe:) Symptonene dine høres jo lovende ut..får håpe vi går inn i 1.tri sammen begge tooooooo og alle inne på bim
Klar*som*et*egg Skrevet 11. juni 2009 #43 Skrevet 11. juni 2009 Hallo Jenter ) Håper dere har en fin Torsdag!? Nå nærmer vi oss "test-uka" ) Er det noen som kjenner/føler noe mer enn vanlig? ) Det har roet seg med den stikkende smerten hos meg, og gått over til menssmerter/murringer. Pleier ikke å kjenner sånn før 2-3 dager før IKM, men men.... sambo og jeg har fått "roet" ned forhåpningene våres litt, så vi ikke blir så altfor altfor skuffet. Vi er tross alt i 1pp, og skjønner hvis det ikke klaffer på første forsøk. MEEEEN, jeg har et bittelite håp da:o) Klemmer til dere alle )
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #44 Skrevet 11. juni 2009 Hei hei:) Her kjenner jeg at jeg sliter litt nå ja...ennå en uke til testing:S Jeg kjenner veldig mye i mage og nedre rygg jeg... hatt litt vondt i ribbeina i dag...ellers føles det som om jeg har sting/gangsperra liksom..Har ikke hatt det sånn tidliger...håper bare det ligger noe i det da:) Ellers har jeg ikke så mye symptoner...noe som kan være symptoner: Hodepine (kommer og går) Hyppige dobesøk Litt kvalm til tider Men disse kan jo være så mangt...det kan jo stingen også være da... men får leve i håpet... Jeg merker at siden vi er i 3 pp så er jeg roligere enn de andre pp... men er fortsatt litt slitsomt å måtte vente såååå lenge med å teste... skikkeli kjipt.. Ellers har jeg en grei dag, var stuptrøtt når jeg våkna og det frista ikke akkurat å stå opp:( men men....nå vil jeg bare bli ferdi på jobb...er middagssulten her ja,hehe:) Klem til oss alle som er i venteperioden frem mot el :S
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #45 Skrevet 11. juni 2009 Mente såklart ventetiden frem mot IKM, ikke EL hehe Er jo helt surrete i dag... VIL JO BLI GRAVIIIIIIID!!!!
Cupcake! Skrevet 11. juni 2009 #46 Skrevet 11. juni 2009 "lurer" meg inn hit jeg også slik at lista blir litt lengere Har funnet ut at IKM er 18.6, sånn ca. Kan jo ikke være senere for da bikker syklusen min 40 dager og det er jo litt vel mye... Håper det spirer å gror hos dere alle
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #47 Skrevet 12. juni 2009 Velkommen skal du være Sept08,prøver:)-pp1 Vi får håpe vi alle lykkes denne pp... Selv er jeg jo i min 3 pp og håper at det er sant at alle gode ting er 3!!! Her er ventetiden helt forferdelig;( Føler bare for hver mnd som går at symptonene blir flere og flere, men tanta dukker liksom alltid opp til slutt... Jeg har så vondt nede i korsryggen (har aldri vært plaget med det før) murringene har gitt seg litt...får av og til litt "sting" nede i magen, og litt vondt i ribbeina (av alle ting) Brystene er bittelitt ømme, men dette kommer også og går... Har hodpine som kommer og går...mye luft (hehe:) ) og hyppige toalettbesøk...Alt dette kan være symptoner og kan være innbilning.. Ikke lett å være prøver alltid nei... Jeg ser at jeg ofte tyr til de synske inne på Spå/horoskop- siden.. Jeg klarer liksom ikke å slutte heller...helt panisk :S Jeg vet jeg må slutte med det, for blir jo bare sååå skuffa når spådommen ikke blir sann liksom :S Jeg kjenner at testesyka har gått inn for fullt, men skal prøve å ikke teste før kaaaanskje onsdag...har ikm torsdag eller fredag..ikke helt sikker (synes d er vanskelig å regne ut de her dpo dagene, skal man begynne å regne fra første dag med pos. test eller første dag med neg.test etter å ha fått positiv???) Jeg tror kanskje eggløsningen fant sted fredagskvelden (fikk positiv test torsdag 04.06 og fredag 05.06 kl.1700, og negativ lørdags formiddag) Og har lest at eggløsningen finner som regel sted på ettermiddag/kveld...hvis dette stemmer, er jeg 7dpo i dag? Uff, så vanskeli :S Jaja, håper uansett at vi alle får en liten spire i magen snart, for det fortjener vi synes jeg!!! Stor klem fra
Cupcake! Skrevet 12. juni 2009 #48 Skrevet 12. juni 2009 Takk takk Drømmejenta, du skal nok se, alle gode ting er tre ;-) Jeg prøver å være avslappet til det hele denne pp for jeg tror vi bomma på El. Kanskje teste etter den neste pp. Men selvfølgelig så håper jeg jo litt :-) Hadde sikkert hatt ett lite håp selv om vi hadde hatt null sex. Så gira kan bli av alt dette :-) Nå i starten syns jeg alt dette er veldig gøy og spennende. Har aldri vært prøvere før. Førstemann var en overraskelse, en såkalt "hoppe av i svingen". Men spørs om jeg sier det samme om noen måneder. Testa faktisk her om dagen, onsdagen tror jeg. Måtte jo teste billigstrimlene jeg hadde fått i posten. Kanskje ikke så billig i lengden likevel for det tok 3 tester før jeg var fornøyd med resultatet. Den var selvfølgelig negativ. Det går vel ikke an å teste positiv en uke før IKM? Ja ja....tiden tusler og går...snart er det uke 25 :-)
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #49 Skrevet 12. juni 2009 Jeg vet ikke helt om det går an å teste positiv en uke før ikm... Men har hørt om endel som har testa gaanske tidlig ja... er jo veldig forskjell ffra person til person da:) Jeg skal teste førstkommende onsdag jeg... 1-2 dager før ikm...har jo seff kjeeeempelyst å teste på mandagen også, men kommer bare til å bli skuffa når den blir negativ.... Nei, nå skal jeg snart ta helg fra jobben.... Er tre kvarter igjen til jeg er ferdi, så må vel sette igang og jobbe litt hardt nå så jeg kan ta helg med god samvittighet...hehe:) Vi får holde oss i spenning jenter, jeg har iallefall stooor tro på at vi er mange denne pp som kommer til å lykkes:) Stor klem fra
Blubblubb Skrevet 12. juni 2009 #50 Skrevet 12. juni 2009 Kan ikke skjønne annet enn at jeg må være gravid nå...? Men det har jeg jo trodd nesten hver mnd siden nyttår, så jeg tør ikke tro for hardt... Begynner å bli ekspert på graviditetssymptomer gitt, og må snart ha hatt alle sammen.. ;-) Men nå har jeg hatt til dels kraftige mensmurringer i 4 dager og IKM er ikke før 12. Har vondt i ryggen, "bekkenløsningsvondt" i skambenet (har hatt det i begge i tidligere svangerskapene) kvalme som kommer og går og 1 uke etter EL fikk jeg store mengder svært EL-slim liknende slim... og stuptrøtt.... sååååå.... teste over helga.... spent...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå