Gå til innhold

Hvis ikke denne hunden blir avlivet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja si det. hvorfor avlives syke dyr? syke mennesker vil jo for det meste ikke avlives for de er like glad i livene sine som oss friske, så jeg vet ikke hva folk tenker på når de avliver syke dyr. om det er dyret de tenker på eller seg selv og lommeboka..

det er jo ikke sånn at syke dyr velger å bli avlivet. eierne dreper dem.

jeg er vegetarianer og har respekt for all liv så det er ikke noe vits å diskutere med meg :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og der mistet jeg offisielt ALL respekt for FOD. "klyper litt"??? Gutten er skambitt over hele ryggen, det er jo ingen tvil om at hunden har angrepet skikkelig- og til overmål en unge med ryggen til. Agressiv adferd, med andre ord.

Hadde jeg sett det kvinnemennesket som har uttalt seg for FOD, skulle jeg jaggu "kløpet" henne litt jeg og. Makan!

(og bare så det er sagt- jeg er et hundemenneske selv. Men vettu meg hva, enkelte mennesker burde ikke hatt lov til å sitte i sånne foreninger, for det ER faktisk ikke alle hunder som kan restitueres som familiehunder- noen ganger er avliving det mest humane FØR det skjer noe tragisk)

Skrevet

stod det noe om hvor hundene angrep? jeg fikk det ikke med meg. hvis det var på eiendommen til eieren så er det en annen sak.

Skrevet

Skal vi behandle mennesker og dyr likt mener du? Ha egne hundefengsler osv? Kanskje alle hunder måha egne kredittkort og leiligheter, stemmerett er også noe å tenke på?

Ærlig talt, det er forskjell på dyr og mennesker.

De avliver også hester når de brekker beinet, vi vil jo spare en del på helsesektoren om vi skal gjøre det på denne måten!

Skrevet

Hunder kan angripe helt uprovosert, jo.

Jeg har selv sett det med mine egne øyne.

Selv om det vanligste er jo at barn som blir bitt har provosert det fram, stort sett.. De aller fleste hunder gir jo ganske klare og tydelige signaler om at "du er for nærme" "dette liker jeg ikke" osv.

Men allikevel:

Min mor og min lillesøster kom gående på veien rett uten for huset vårt her hjemme en kveld på vei hjem fra lekeplassen for noen år siden, lillesøsteren min var vel rundt tre-fire år gammel da kan jeg tenke meg. Så kommer det en dame med en stor, langhåret huskyhund, og med en gang hunden får øye på mamma og søsteren min sliter den seg (vrir av seg halsbåndet så dama bare står forfjamset igjen med et bånd lenket til et tomt halsbånd) og den kommer gallopperende mot dem mens den bjeffet som en gal. Mamma rakk akkurat å løfte opp lillesøsteren min og å snu seg rundt (hun hadde vett nok til ikke å begynne å løpe), hunden bet hull i jakka hennes bak og glefset til nok en gang på låret til mamma så det gikk hull i både olabuksa og huden under. Modern reagerte instinktivt med å sparke til bikkja alt hun kunne i kjeven med det resultatet av bikkjedama klikka og skrek at hun skulle anmelde modern for dyremishandling og det som verre var. Jeg satt ute på terrassen og hadde sett alt sammen (dvs, jeg var vel omtrent i fullt firsprang mot dem da modern sparka bikkja så den hylte og løp tilbake til eieren som også kom løpende).

Men hva gjør man da, når det kommer en hund som biter og man selv får panikk? Man står jo ikke bare stille til den har bitt fra seg. Og hvis et barn blir redd, så løper det jo stort sett, noe som trigger jaktinstinktet til hunder...

Enden på visa ble iallefall at denne hunden og en hund til drepte tre rådyr noen uker etter og begge hundene ble avlivet på stedet.

Så JO, DE KAN ANGRIPE. Helt fullstendig uprovosert. Riktignok er jo ikke hunden helt god da, men det vet man jo aldri. Det finnes jo nok av dårlig avl der ute, noe som jo kan resultere i nervøse, sinte hunder.

Vi har selv hund, mamma har hatt hund gjennom hele oppveksten og lillesøsteren min var også vant med hunder og de gjorde absolutt ingen ting som provoserte hunden, som forøvrig var ganske langt unna da den slet seg for å angripe.

Ettersom jeg har skjønt utifra det jeg har lest, lekte de to guttene ute i hagen da det kom hunder løpende og angrep. Den ene gutten klarte å redde seg i sikkerhet opp på trampolinen mens den andre gutten ble jaget.

Disse hundene var jo løse, og de fleste hunder jeg har vært borti, som går løse, stikker heller av enn å angripe hvis de blir redde eller føler seg ukomfortable. Noe annet er jo selvfølgelig hvis den er i bånd, med det var de jo altså ikke.

Og som jeg har skrevet litt lengre oppe her, jeg blir flau, overrasket og forbannet på FOD som går ut og forsvarer hunden på den måten når det er helt åpenbart at hun ikke aner hva hun snakker om, når hun sier at hunden har "kløpet litt"...

Skrevet

når det gjelder å ta liv, ja alle burde bli behandlet likt. det har ingenting med kredittkort og stemmerett å gjøre. alle har rett til å leve ut livet sitt. det går selvfølgelig ikke an å fengsle dyr, for man kan ikke "true" dem med fengsel og sanksjoner som en kan gjøre med mennesker.

noe som gjør at mange mennesker holder seg til loven. men ikke alle mennesker som er så smarte at de skjønner betydningen av sanksjoner og hvorfor de får det. derfor blir ikke de heller sendt til fengsler, men til boliger som er tilpasset dem, hvorfor skal det ikke bygges noe sånt til dyr?

det at eierne skal betale hindrer folk som ikke har nok kompetanse i å skaffe seg store dyr som kan også være livsfarlige.

ja! jeg er imot det å bruke dyr i medisinen uansett det er bein, deler hva som helst.

som sagt jeg respekterer all liv tar ikke et for å redde et annet.

Skrevet

Hadde en av mine bikkjer levert bare ett halvt av de bittene på noe menneske hadde de vært avlivet før dagen var omme... Hunder skal hverken "klype" eller "bite" under noen omstendigheter.

FOD gården bør legges ned om dette er deres innstilling til saken.

Skrevet

"Hunder skal hverken klype eller bite under noen omstendigheter"

For en tulling du er 16.26. Så med den uttalelsen mener du at enhver person kan gjøre som de vil med en hund, uten at den har mulighet til og ta igjen?

Vet du at hunder ikke kan snakke, slik som oss?

Deres eneste måte og forsvare seg på er og glefse, bite, knurre osv.

Jeg sier ikke at denne hunden som blir omtalt i innlegget her er uskyldig, men jeg snakker generelt.

Visst du mener at hunder aldri skal gjøre slikt, uansett setting, og hva som blir gjort med hunden,

da tror jeg du trenger et realt kurs!!

For det er i veldig mange tilfeller det ligger noe bak. Som f.eks at barn har truet, skremt, pint, mishandlet +++ hunden lenge før den glefser!!

Skrevet

Hadde det vært min hund, hadde jeg ikke turt å ha den lengre.

Merkelige svar!

Skrevet

Hva er merkelige svar?

Skrevet

"- Dette er en snill hund, men det kan skje at en hund klyper eller biter litt. Det tar vi alvorlig, og synes det er veldig leit. Det er vondt å blitt bitt. Det gjelder også når en hund blir bitt."

Fks

Her har en gutt blitt overfalt, og blitt bitt og har vondt over hele kroppen, så hvorfor nevne "Det er vondt å blitt bitt. Det gjelder også når en hund blir bitt."

Det er et hån mot 8 åringen. Det er han som ble bitt. Ikke en annen hund. Selvsagt er det vondt å bli bitt, uansett hvem som blir bitt. Men saken her gjelder bare 8 åringen.

Hva hadde skjedd om ingen grep inn?

Skrevet

Hadde vel vært stor sjanse for han i værstefall hadde blitt drept visst ingen hadde grepet inn. Grøsser ved tanken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...