Gå til innhold

Hvis ikke denne hunden blir avlivet...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, mente ikke at eierne skulle avlives altså... hehe.. ser det nå. Men de burde ikke få ha flere hunder hvertfall.

Skrevet

"- Dette er en snill hund, men det kan skje at en hund klyper eller biter litt. Det tar vi alvorlig, og synes det er veldig leit. Det er vondt å blitt bitt. Det gjelder også når en hund blir bitt.".....

Dette var svaret til formannen i FOD, Ellen Simonsen. Hvis man ser på bildene er det jo ganske tydelig at hunden ikke bare klyper eller biter litt....

Helt sykt synes jeg, enkelte hunder (og ikke minst alle som lever rundt hunden) har det faktisk best om de blir avlivet. (og kanskje eierne.. ;o) ) Nei, hadde dette vært min unge hadde jeg nok tatt affere selv, om ikke eieren gjorde det...

Skrevet

horribelt den uttalelsen til FOD formannen....."klype litt"? Ærlig talt, da vil jeg ikke vite hvordan det ser ut om hunden "biter"(etter hennes definisjoner).

Skremmende og jeg er hundeieer selv, bare så det er sagt!

Den hunden hadde jeg avlivet samme kvelden, uansett årsak til bitingen. Selv om gutten hadde terget hunden så hadde jeg avlivet den fordi det er IKKE slik en hund skal reagere. Hunden var løs så den KUNNE ha sprunget sin vei, hvis den faktisk ble plaget.

Bra at moren anmelder både hundeeier og FOD!

Skrevet

Det er helt utrolig at den hunden enda lever .Men at FOD svarer sånn overrasker meg IKKE .Ex samboeren min var og hentet en boxer derfra og den var ikke helt god i hodet ,Vi hadde den i 14 dager ,men jeg leverte den tilbake ,fordi man ikke kunne stole på den i det hele tatt .Den var aggresiv og beit oss flere ganger :(

Skrevet

FOD sin reaksjon overrasker meg ikke.. Forsterker bare inntrykket mitt over hvor lite peiling de har der. Er vel ikke uten grunn de har et dårlig rykte blant folk som driver med hund.

Skrevet

Hadde det vært ungen min som hadde blitt bitt hadde jeg sannelig dratt med den hunden til dyrlegen selv, siden eierne ikke tar ansvar!!

Skrevet

Åh herregud! Hadde det vært en av mine to hunder, som hadde gjort noe sånt, hadde det vært siste reis til dyrlegen!!! EKLE! FOD, som reagerer sånn som de gjør!

Skrevet

Stakkar lille gutten!! Her er jeg veldig enig i, at hunden MÅ avlives, vi har dessverre ikke dyrepoliti i Norge, men det skulle vi virkelig hatt.

Skrevet

Så jo jammen meg ut som min rygg. Hadde jeg vært moren og eieren nektet å avliven den så hadde jeg skutt den sjæl. Et hundemord på smvittigheten skulle jeg overlevd.

Skrevet

Merkelig folk hyler og skriker fordi en hund har vært borti huden med tenna, men når det faktisk er tilfelle at dyr går til angrep på et barn så skulle det være noen tvil?

Nei hadde det vært mitt barn som hadde blitt angrepet på denne måten, hadde eieren fått to valg: ta med bikkja til dyrlegen eller så kommer jeg så skyter den selv!

Skrevet

Signerer SnubleKjeks på denne.

Jeg ble flau, trist og forbannet da jeg leste svaret til de fra FOD. I denne saken er det vel klinkende klart at den hunden må avlives. Barn skal da vel få leke så voldsomt de vil i sin egen hage uten at det kommer hunder som i dette tilfeller biter for å drepe?

At de i det hele tatt kan klare å få seg til å forsvare hunden i dette tilfellet er horribelt.

Skrevet

Jeg er enig i at en hund skal avlives når den går så drastisk til angrep som den gjorde her. Men, det er et men her, etter min mening.

Er det noen som vet hvorfor den gjorde som den faktisk gjorde?

Har guttene plaget den? Mishandlet den på noen måte,

slik at den fikk nok? Det er det ingen som vet.

Det var ingen som var der i tiden FØR den begynte å bite guttungen!

Skrevet

I dette tilfellet tror jeg faktisk ikke det... fra artikkelen:

"Men Robin er oppvokst med hunder, og vet hvordan han skal oppføre seg, sier hun.

- Vi opplevde at hunden bet for å drepe, legger hun til."

Og igjen så lurer jeg på - hvorfor i huleste heiteste holdt ikke eierne hunden i bånd??

HI

Skrevet

Gutten og familien hadde egne hunder, så det er vel en stor sannsynlighet for at han visste hvordan man oppfører seg rundt dem.

Skrevet

Nei her er det ingen tvil! Jeg har selv holdt på mye med hunder i hele mitt liv, og hunder skal bare ikke reagere sånn. Hunder som føler seg truet knurrer og klyper (minner om bitt, men ikke så alvorlig), en hund har aldri lov til å gå til angrep. Vi har alltid hatt en regel med hundene våres og de vi selger videre, kan ikke hunden klare de utfordringer med barn og stress og viser noe aggresiv holding (det er lov å knurre til skumle situasjoner) så var bare ikke bikkja noe å spare på. Høres ganske strengt og voldsomt ut, men det har alltid vært en regel så vi ikke sender ut hunder som kan skade andre. En hund som er godt trent og kommer fra et hjem med eiere som tar ansvar, skal kunne omgås barn og andre mennesker uten å angripe. Det er eierens ansvar og sørge for at hunden klarer dette, skulle det gå så galt som det gjorde her, så er det ikke noen tvil uansett.

Skrevet

Hvem i alle dager har en omplasserings hund løs??? for noen idioter!! Synes det er greit at folk som har 100% kustus på hunder, og kjenner den inn og ut, faktisk har hunden løs mens de selv er til stedet. Men å slippe en omplasseringshund løs som du umulig kan kjenne på både godt og vondt, det er totalt uansvarlig! Eierne burde fått ei kraftig bot og blitt nekta å ha hund for evig og alltid. Guttungen kunne blitt drept!!!!

Hadde den hunden fått tak i hode/nakke, så hadde det ikke vært mye gutt igjen! Og de blåmerka der var ikke "klyping". har selv jobbet med hunder og blitt bitt flere ganger, men har aldri fått merker som kan minne om de merken den stakkar gutten hadde fått....

Det at hundene var to stk gjorde nok at jaktinstinktet var ekstra på plass den kvelden.

Omplasseringshunder burde blitt mentaltesta før de ble sendt bort.

Hadde denne hunden blitt testa på forhånd, så hadde de jo merka at den ikke var helt i vater.... Skylder mest på eierne her, og FOD som faktisk har sendt denne hunden til disse folka.

Tenk hvis det hadde vært min gutt.... uffff....

Skrevet

for litt siden var det ei som hadde et innlegg her om at hundeeiere er så sure når barna hennes bare "angriper" fremmede hund i gata og vil kose uten å spørre. hun kunne ikke skjønne hvorfor de måtte spørre først.

jeg har hund selv. nabobarna bjeffer mot henne noen ganger og lager lyder for å få oppmerksomhet. gud vet hva disse guttene egentlig gjorde. det er jo ikke hundens skyld. den som har skylden er eieren som har latt hundene gå løse uten tilsyn og foreldre til barna som ikke har lært dem å kjenne grensene sine når det kommer til dyr. og nå blir stakkars bikja straffet for menneskenes feil.

Skrevet

ja min søster hentet også en hund fra dem fikk vite at den var veldig snill og barnevennlig.

Joda det så vi jo når barn ikke kunne gå forbi den uten at den knurret og glefset etter den.

Den var også agresiv mot andre hunder ennå hun hadde fått beskjed om det motsatte da hun har 2 hunder til.

Endte med at den fløy på en av de andre hundene som lå rolig og sov. heldigvis var det en hun og ikke et menneske den angrep. og heldigvis var det en stor hund som fort fikk overtaket.

Denne hunden ble ikke der mer etter den hendelsen nei.

Skrevet

Her er det kun eier og de som har plassert ut hunden sin skyld. Foreldrene til dette barnet kunne aldri ha regnet med at hunden kom til å angripe, barn må jo få leke i nærheten hus med hund. Det er stor forskjell på barn som hiver seg over fremmede hunder, og barn som leker i nærheten. Etter min mening skal en sikkelig hund med god oppdragelse kunne fint tåle at et barn kaster seg over den. Det er hundeeier som har ansvar for hunden, er hunden ustabil på noen måte må eieren ta hensyn til det og fjerne hunden fra de omgivelsene som den kan finne på å skade.

Smarte foreldre lærer barna sine om hvordan de skal omgås dyr for barnets og dyrets sikkerhet. Hundeeier er pliktet til å lære sin hund og takle de forskjellige omgivelsene og sikre hunden for andre rundt. Når begge parter gjør dette, er det liten sjangse for at det går galt. Skulle en hund likevel gå til angrip, er det den angrepetes rett til og be om avlivning for sin og andres sikkerhet.

Skrevet

Altså her var det snakk om et grovt angrep av hunden, og ikke småbiting, klyping for å varskue at "jeg vil være i fred" eller at den er med å leker og lekebiter.

Da får man ikke så store sår og bitt som denne gutten fikk.

Jeg er oppvokse med hunder og er vant med hunder, så jeg er absolutt ingen som er imot hunder.

Men når en hun går så kraftig til angrep da er avliving neste.

Hadde jo en hund da jeg var mindre som ga beskjed med å klype. Og da bet ikke hunden hull på huda, bare sa ifra. Og det er noe helt annet!!!

Klart unger skal være opplærte til å ikke gå bort til en hund som står i bånd. Og skal alltid spørre eieren om å få lov å klappe den.

Og en hund skal ALDRI være ute alene uten band uten eier.

Hadde det vært min unge hadde jeg gjort alt jeg kunne for å få den avlivet.

Hadde det vært min hund som gikk til angrep på denne måten, så hadde jeg selvfølgelig avlivet den. Klart det er ikke noe kjekt å avlive en hund man er glad i, men må man så må man.

Skrevet

"Hunden er sikker snill den når den ligger på fanget til matmor, mett og fornøyd. Hele kluet er at når man "motiverer" en gal hund med rett påvirkning ("les snilt lite barn går litt fort") så smeller det. Slik kompetanse er det ikke så mange i samfunnet som besitter. De som har det gidder ikke vie livet sitt til å omplassere disse hundene. FOD burde vært voksne nok til å sjekket hundene med folk som har slik kompetanse og avlivet tvilstilfellele. Da hadde hele tjeneste blitt mer troverdig. Men de er jo kronisk motstander av å avlive "friske" dyr...."

-Direkte sitat fra en som jobber med "hundepsykologi" og adferd.

personlig mener jeg at om du skal ha hunden din løpende fritt så skal du være 100% sikker på at barn og andre kan lugge den i halen, slå den med en stokk og dra den i øret uten at det får slike konsekvenser som dette her! Den hunden skulle vært skutt på stedet.

Skrevet

når mennesker slår eller dreper hverandre får de noen års fengsel, hvorfor skal dyr drepes? sånne dyr skal profesjonelle ta seg av og eieren betale for det.

Skrevet

Siden du så fint sammenligner mennesker og dyr da.

Siden dyr blir avlivet pga de lider for å få slippe smertene, hvorfor kan ikke vi mennesker få dødshjelp også da?

Så slipper vi i lide oss igjennom masse smerter før vi dør ?

Bare for å sette det på kanten litt..

Skrevet

Selv om guttene kanskje ertet hunden så var den LØS og kunne gå hvis den ville, det er INGEN god grunn til å angripe barnet UANSETT. HVIS den hunden hadde vært bundetfast i et hjørne og guttene hadde plaget den og hunden da hadde bitt en av de 1 gang i armen eller benet kunne jeg vært enig i å si: man bør teste hunden før man avgjør om den bør leve eller dø.

Men en LØS hund SKAL SKAL SKAL ALLTID gå istedenfor å angripe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...