Gå til innhold

Dette er ikke lett (vedr stedatter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han her er en skikkelig tulling. Høres ut som om han ikke burde ha samvær med barn under 18 år i det hele tatt :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir oppriktig lei meg når jeg hører sånne historier.

Først og fremst HI, et barn på 8 år kan fint manipuleres av mor til å oppføre seg slik som hun gjør. Har din mann tankt den tanken siden du skriver at det har vært mye krangling mellom han og hans eks?

Og hvorfor er det alltid slik at feilen ligger hos eksdama? Mannen din er mao en god, snill og kjærlig far som slår hånden av sin datter etter konflikten han har med hennes mor?

Du spør jo selv om hans oppførsel er normal, og mitt svar er NEI! Han høres langt i fra normal ut. Å skulle straffe sitt barn på 8 år med å nekte henne overnatting. Ikke ringe eller gi henne presanger til jul og fødselsdag. Hvilken OPPEGÅENDE og FRISK mann gjør slikt mot barnet sitt?

Jeg synes mannen din både fremstår som en drittsekk og en lite moden og voksen person!

Meget mulig at han forguder og elsker deres felles barn slik som du skriver. Men hva tror du vil hindre han i å gjøre tilsvarende mot dem ved et eventuelt brudd fra deg???

Skrevet

Jeg er ikke hi, og jeg er enig i det dere andre skriver. Jeg hadde aldri levd med en slik mann, men...Sier hi her at feilen KUN ligger hos eksen? Ikke som jeg kan se!

Hun stusser da både på oppførselen på sin mann og hans eks!

Og slår hånden av sin datter etter konflikten han har med hennes mor?

Han har ikke slått hånden av henne.

Han mener vel bare at det ikke er akseptabelt å ikke ville komme til pappa i et år, for så å ringe, og skulle være hjertelig velkommen med en gang.

Skrevet

Alle her er vell enige om at farens sin oppførsel her ikke er heldig. Punktum. Men hvorfor i helvete skal enkelte IGJEN dra frem stemødre og hvor onde disse er?? Her er det da 1. faren og etter min mening også moren som har et stort holdingsproblem - hva har stemoren gjort? Mamma mia!! Og mener noen seriøst at rommet skulle stått ubrukt i denne perioden når det kom til barn som trengte det??

Skrevet

Ville du gjort det med ditt bar, er det store spørsmålet. Hvilke forelder gjør slikt for å straffe sitt barn? Og hva skal datteren forstå utav dette? At hun må smiske mer? Eller at hun rett og slett ikke er velkommen hos sin egen far?

Det sies at en skal elske sine barn betingelsesløst, og at en kan mislike det de GJØR, men ikke den de er. Her blander far begrepene; han avviser/straffer både den barnet ER og det barnet har gjort.

Og at far her har en dårlig forhold til barnets mor, gir ham ingen rett til å bruke barnet i den krigen.

Vet du hva; jeg har til og med oversett akkurat samme oppførsel av mine barns FAR(slik jenta i HI's historie). Her er det han som har holdt seg borte. Men jeg straffer hverken han eller barna med å ta fra noen av dem samvær, selv om ønsket om det har vært der. DET hjelper nemlig lite. Og jeg vet at hadde jeg nektet far samvær da, så hadde vi ikke sett han mer. Slik som et barn vil reagere på avvisning.

Skrevet

Anonym 11:09 - "Han mener vel bare" Altså, hallo... En far tenker jeg bør være et oppegående, tenkende og voksent menneske! Hvor voksen mener du denne faren er når "han mener vel bare at det ikke er akseptabelt å ikke ville komme til pappa i et år, for så å ringe, og skulle være hjertelig velkommen med en gang". Skal han STRAFFE barnet sitt på 8 år ved å falle på hennes nivå, dersom det virkelig er slik at denne datteren absolutt ikke har ønsket å komme til ham på 1 år. Og hvorfor får hun plutselig lyst?

Og JA HAN SLÅR HÅNDEN AV HENNE når han hverken ringer eller gir gaver til bursdag eller jul dersom det er noe han har hatt for vane å gjøre!

Jeg vet ikke om dette barnet er en uskyldig brikke i et spill mellom mor og far. Men for meg fremstår hun som skadelidende uansett!

Faren vil ikke engang ha henne til overnatting. Det er det ikke plass til skriver HI at han sier...

Hos NORMALE foreldre vil døren alltid være åpen for barna!!!!!

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det flere ganger dras inn at stemødre får ta seg sammen osv? What? Hva har det med dette å gjøre??

Er nok av biomødre som bør skjerpe seg og, og det samme for fedre!

Slutt å skyld på stemødre hele tiden!

Skrevet

Et barn på 8 år bør da ta kontakt iløpet av et år...

vet ikke om jeg hadde vært så interessert i å hatt sønnen min etter noe slikt...

Skrevet

er dere 14 HI?

sånn oppførsel av deg å far er helt uakseptabelt!

dere fortjener ikke jenta!!

en å straffe en liten jente slik? er dere klar over hva dere gjør mot henne?

hun er bare et barn å skjønner ikke konsekvenser av det hun sier eller gjør enda!

dere skal selvfølgelig ha grenser hjemme, men sett enkle grenser først. å SNAKK med henne å forklar henne at dere har grensene pga DERE ER GLAD I HENNE!!

fortsetter dere som dere gjør nå ødelegger dere jenta!

+ det at mannen din "forguder" felles barna er nå sikkert mulig, men du ser nå hvor lett han gir F!

å tro meg det kan godt hende deg å deres barn!

Skrevet

Dere? "Sånn oppførsel av deg og (heter og ikke å) far er helt uakseptabelt!!" "Dere fortjener ikke jenta"

Da spør jeg; Hva feil har hi/stemor gjort? Er det kun biomødre som sitter å slenger dritt om stemødre uansett pokker her?

Så heter det "Enn å straffe, ikke en"

Ta deg et norsk kurs du 11:42:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...