Gå til innhold

Dette er ikke lett (vedr stedatter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stedatter på 8, som ikke har vært her på 1.år, grunnet masse krangling mellom min mann og hans eks.

Datteren hans ønsket ikke å komme hit fordi hun ikke fikk det nøyaktig som hun ville.

Jeg trodde det nå var normalt å sette grenser, men nei, da gadd hun ikke være her.

Noe moren syns var akseptabelt. Hun ringte for en ukes tid siden, spurte om å få komme neste helg.

Det er han ikke interessert i. Siden hun har gjort dette mot oss, kan hun få kjenne på dette tilbake sier han.

Også mener han at vi ikke har plass til å ha henne her.

Vi har fått to barn siden hun var her sist, så de har fått soverommet hun hadde. Hun kunne få ringe en to, tre ganger før han gadd å si ja til henne, og da ville han ikke ha overnatting.

Kun noen timer i helgen, f.eks lørdag. Er ikke dette spesielt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stusser på at far går med en holdning som "Siden hun har gjort dette mot oss, kan hun få kjenne på dette tilbake sier han"

Forskjellen er: HAN-voksen..............? Datteren-barn ........ .eeeehhhhhh.....ddøøøøhhhhh.

Skrevet

Kanskje litt spesielt ja, men enig i at barn skal lære seg konsekvenser jeg, så hun har godt av å bli avvist en gang.

Skrevet

Ussel "mann" du har, ja. Ikke så spesiell, men TRAGISK!

Skrevet

En gang?

" Hun kunne få ringe en to, tre ganger før han gadd å si ja til henne, og da ville han ikke ha overnatting.

Kun noen timer i helgen, f.eks lørdag. Er ikke dette spesielt?"

Skrevet

Hallo dette er datteren hans. Hadde mer skjønt det hvis det var hans stedatter, men selv da hadde det vært håpløst. Han bør skjønne at det ikke er lett å være barn i en sånn situasjon, og kanskje snakke med henne om det: At hun er velkommen til dere, men at hun ikke bør ha slike holdninger mot dere som hun hadde.

Hjelpemeg, jenta er 8!! Hun tenker vel ikke så langt....men pappan burde!

Skrevet

Han kan i allefall miste uendelig mye med å være kostbar med sin tid overfor eget barn. Selvfølgelig må hun følge de regler og grenser dere setter opp, og det er trist at hun ikke har vært hos dere på en stund- men barn på 8 år skal ikke straffes med at far sier nei til samvær.

Skrevet

Den du er sammen med er jo en patetisk unnskyldning av en mann.. At det går an. Stakkars jente, håper virkelig "mannen" din blir nektet all samvær med det stakkars barnet.

Babymama-drama sier jeg altså! Hvorfor er det ALLTID sånn at det er mora til ungen, eksen til mannen, det er noe galt med.. Hadde det virkelig vært sånn hadde vi hatt store problemer her i landet..

På tide at dere såkalte "stemødre" tar en god og lang titt på dere selv. Husk at et barn skal og bør alltid være viktigere enn ei dame.

Skrevet

Si meg; Nekter dere å være med deres fellesbarn om de ikke gjør som dere forventer, eller er sinte på dere? Går dere fra dem da? Er det da de som må streve for deres samvær og godkjennelse, og at dere gidder være med dem etterpå?

Ta en LAAAAANG og god kikk på dere selv. Og bare et lite tips; varer ikke deres forhold, så ser du hva du har i vente....... Tenk over at dette er et barn, og tenk over at deres fellesbarn og denne jenta faktisk er søsken. Skal de ikke behandles likt?

Her bør vel du være den voksne, siden det er tydelig at din "mann" er på stadie med en 5-åring....... "Du få'kke leke mer i våres gård, jeg er'ke venner med deg mer......"

Skrevet

Ehh, her er det da hans datter som ikke har ønsket å være hos de på 1 år da, ikke de som har nektet henne å komme.

Jeg hadde blitt ufattelig skuffet om min sønn hadde oppført seg slik mot meg.

Jeg er ikke hi.

Skrevet

En 8 åring som ikke ønsker.

Så har vi fedre som igjen bør se lengere enn sin egen ego og fortsette med å ta det ansvaret ved å få denne 8 åringen til å føle seg betydningsfull.

Altså, omsorg uavhengi.

Skrevet

Og da mener du at du ville fått ham til å tigge om han først tok kontakt??? Og straffet ham med null overnatting, og at andre søsken har overtatt rommet hans???

At en blir skuffet er en ting, men herlighet, det er da måte på straffemetoder!

Hvor har far vært og hva har han gjort for at barnet skulle kommet tidligere? Regner med ingenting, for han er vel av den formening at dette er barnets ansvar?

Skrevet

Det er vel viktigere at våre fellesbarn har rommet, men etter min mening kan hans datter få sove her, men det er det ikke plass til sier han.

Skrevet

Jeg ba han ringe henne på hennes bursdag og til jul, men hun hadde tatt et valg (å ikke komme) så han ringte ikke.

Han har ikke tatt noe kontakt m barnet det året det ikke har ønsket å komme. Ei heller gitt jul og bursdagsgaver.

Skrevet

Det sier nok om fyren bare det.

Skrevet

Huff, så trist alt sammen. Du må ikke la han få fortsette slik. Sikkert en forsvarsmekanisme for han, men han kan fort skyve henne fra seg for alltid.

Skrevet

Gud hjelpes!! Jeg hadde RØMT hadde jeg vært deg, HI!!

Regn ikke med fyren om du går ham imot.

Tenk å legge slikt ansvar på et barn.. SER du det ikke selv hvor stor IDIOT han er? Hvilke valg klarer en 8-åring å se virkelige konsekvenser av? Din "mann" klarer det jo ikke engang, så hvorfor forventer han at hans datter skal klare det? Forstår etterhvert hvorfor hun har holdt seg borte i et år. Snart blir det for resten av livet, og han kan skyte en laaang pil etter et far-datter forhold til henne.........

Skrevet

Jeg hadde vært "livredd" hadde jeg vært gift med en slik mann, HI. Har du tenkt tanken at hvis dere en gang skulle gå fra hverandre så stikker ikke hans kjærlighet til barna sinne så veldig dypt???

Skrevet

Han forguder jo barna våre.. tror ikke han gjør slikt igjen..

Skrevet

Godt mulig han forgudet datteren også, da hun var mindre....

Stoler du på at han "forguder" deres felles barn? Og hva om de ikke gjør som han sier og ønsker når de blir eldre?

Skrevet

Er det MULIG?! Han har et ansvar for å oppføre seg som en voksen mann, og ikke en fjortis. Dette er mest sannsynlig så alvorlig tillitsbrudd at han hadde blitt vurdert som emosjonelt umoden og uegnet som hovedomsorgsperson av fagfolk.

Og nei, hadde ikke stolt på at han ikke hadde gjort dette mot deres felles barn dersom han hadde blitt tilstrekkelig sur på deg under en skilsmisse og ville hevne seg...

Skrevet

Og til opplysning regnes slik "straff" som han driver med som psykisk mishandling når det gjelder barn, og din manns hensikt er å "torturere" barnet emosjonelt...

Skrevet

Helt enig med 0059.

Både barnets mor og barnets far bør ta seg kraftig sammen.

Skrevet

Du er gift med en idiot. Det er egentlig ikke så mye annet å si.

Skrevet

Et barn på 8 år har overhodet ikke greie på hvilke langtidskonsekvenser ting har, men det burde din mann ha som voksen!!!

Man straffer ikke BARN på den måten. Sorry, men der har han totalt skivebom gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...