Gå til innhold

Har dere meldt dere som organ donorer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går sjelden med lommebok (etter at jeg fikk den frastjålet av frekke lommetyver 2 ganger på kort tid.) så har sjelden kortet på meg men mine nærmeste vet at de skal si ja til slikt spørsmål. Jeg syntes at det burde forandres slik at man kan registrere det i et register sykehusene har tilgang til. For det er jo tøfft for familie og venner og ta standpunkt til det etter ens død selv om de vet at personen ønsker å være organdonor.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Dette er noe en bør ta stilling til før en kommer opp i situasjonen. Må være utrolig vanskelig å si ja til dette, hvis det er ens eget barn som ligger der og blir kunstig holdt i live. Men har man bestemt seg og tatt stilling til det fra før, er det nok i allefall litt greiere.

Skrevet

Det er delvis riktig, du får blandt annet spørsmål om sexpartnere, og har man hatt flere av dem i det siste, som flere single har, så får man ikke gi blod:)

Jeg fikk heller ikke gi blod fordi eksen (min daværende mann) ikke er av norsk opprinnelse...

Skrevet

Nei, jeg har ikke donor kort, kommer ikke til og skaffe det heller. Og har sagt til mine nærmeste at jeg ikke ønsker og donere mine organer hvis det skulle bli aktuelt.

Jeg vil helst ha mine ting for meg selv!

Skrevet

Jeg får ikke gi blod fordi jeg har hull i nesen. Her jeg bor nå er det andre regler enn der jeg bodde før. Tok hullet for 14 år siden, men får ikke gi allikevel. Mange rare regler.

Men der jeg bodde før var det bare 6 måneders karantene etter man hadde tatt hull.

Skrevet

Fordi du trenger dem selv og ikke vil dele...? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...