Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #26 Skrevet 31. mai 2009 Er grafisk-designer og allmenlærer, 32 år og firebarnsmor=) har jobbet både i skolen og som designer, men hjemme-mamma fortiden og trives svært godt med det....
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #27 Skrevet 31. mai 2009 ang. fengselsbetjentutdanningen: Ja, fordeler er det. Som sagt man får lønn under utdanning og den er 2.årig. Så studielån trenger man ikke bekymre seg for (selv om jeg har det for et år jeg studerte noe annet) Dessuten får man alle de andre ekstra godene man har når man jobber i staten. Og tryggheten ved å jobbe i staten. Det er fortsatt behov for flere fengselsbetjenter mange steder i landet, og et samfunn uten kriminalitet eksisterer nesten ikke, så jobben vil nok aldri forsvinne heller. Det er ikke alle fengsler man tjener rundt 400 000 som fengselsbetjent. Det kommer helt an på turnus. Vi er heldig og har en turnus med mange nattevakter og MYE fri. Grunnlønnen min er 300 000, så uten tilleggene er det jo ikke helt det store. Men alt i alt er jeg fornøyd. Har en super arbeidsplass!!!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #28 Skrevet 31. mai 2009 jurist i staten, tjener ca 450 000. Takker nei til all overtid og mest mulig av reising pga to barn:-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #29 Skrevet 31. mai 2009 Sosionom, har 380 000 i året! Jobber i kommunen og har flextid og betalt lunsj. Kan altså gå hjem kl 15.37!! Deilig!
Gjest Skrevet 31. mai 2009 #30 Skrevet 31. mai 2009 Jeg har 1 1/2 år på universitetet, ikke relevant i det heletatt - nesten- for yrket mitt. Har 150 i timen.
Gjest Skrevet 31. mai 2009 #31 Skrevet 31. mai 2009 ...ble litt kort. Er kokk og har en trygg arbeidsplass med ekstra goder, rabatter og bonus. Er 29 år, gift og har to barn, 1 og 5 år.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #32 Skrevet 31. mai 2009 Jeg er fremdeles student da... Har 4 år med samfunnsfag fra universitetet og snart ett år med administrasjon og ledelse ved den lokale høgskolen (litt ekstra ved en annen høgskole). Sist jeg hadde jobb jobbet jeg som personalkonsulent, før det som saksbehandler på sosialkontoret. Ikke lett å få jobb med samfunnsfag og uten master. Lønna var ikke spesielt bra, men det har nok noe med at jeg ikke har jobba så lenge å gjøre også
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #33 Skrevet 31. mai 2009 Jeg ble ferdig med min bachelorgrad den 15. mai nå i år=) Så jeg har utdannelse i alle fall. Er ferdig utdannet som bibliotekar. Men har ikke rukket å komme meg ut i arbeidslivet enda pga graviditeten og at jeg er sliten etter studiet. Er 23 år.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #34 Skrevet 31. mai 2009 Tviler på at utvalget er representativt her... Er det sånn at de med liten utdannelse og ikke fast, god jobb tør å svare når de fleste innleggene hovedsakelig er fra de med relativt solid jobbsituasjon? Det er i tilfelle litt trist. Ingen som er bedre enn noen andre av den grunn. Lykke til til dere som ennå ikke har kommet helt i mål på jobbfronten :-)
malingus Skrevet 31. mai 2009 #35 Skrevet 31. mai 2009 Takk! Har fast, trygg jobb da, men ikke høyere utdannelse. Har vurdert sykepleien, men om jeg ikke kommer så langt (mangler endel fag for å søke), så har jeg vært inne på tanken om å bli fengselsbetjent. Er jo mange som har svart her som ikke har høyere utdannelse da. Syns alle skal være stolte av hvem de er og hva de gjør!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #36 Skrevet 31. mai 2009 Dette var vel en tåpelig komentar å komme med? Her spør HI om alle har utdannelse, hva de er utdannet som og hva de tjener i årslønn. Når da noen åpner seg, og forteller hva de har gjort synes jeg det skal respekteres uansett og ikke komenteres med slibrige komentarer..
malingus Skrevet 31. mai 2009 #37 Skrevet 31. mai 2009 Så altså, har man utdannelse er man nødvendigvis kjempesmart på alle områder og den sosiale intelligensen stiger? Man har ikke lengre noen dumme tanker og man vet alt om alt mulig? Har man master i teologi f.eks vet man alt om spedbarn, forhold og sex? Og er man ikke utdannet er man nødvendigvis dum?
Tommage♀♂ Skrevet 31. mai 2009 #38 Skrevet 31. mai 2009 Nei, har ikke noe mer enn studiekompetanse. Har jobbet stort sett konstant siden jeg var russ, og prøvd litt av hvert, alt fra servitør og dagligvare til sveising og støperi/industri. Nå for tiden jobber jeg på en barneskole, som miljølærer og lærervikar. Strotrives med det! I en alder av 28 har jeg enda ikke bestemt meg for hva jeg vil bli når jeg blir "voksen", og siden jeg har jobb haster det ikke med å finne det ut heller. Har likt meg godt i alle jobbene mine, og forandrer fremtidsplaner hvert år... Uff! Sambo har 1 år igjen på skolen, håper jeg har bestemt meg innen det. For da er det min tur til å studere!
Vilja<3 Skrevet 31. mai 2009 #39 Skrevet 31. mai 2009 Jeg er snart ferdig med 1.året på sosionom - studiet og trives veldig godt:) Begynte først på tannpleien, men det var ikke noe for meg. Så har jeg fått to barn innimellom også da. Nå er jeg 26 år og satser på å bli ferdig med studiene før det blir flere barn:)
Superpappa! Skrevet 1. juni 2009 #40 Skrevet 1. juni 2009 Jeg er utdannet lærer og jobber på ungdomstrinnet. Jeg tjener ca. 330.000 i året. Så lærerlønna rekker ikke så veldig langt når en har fire barn.. Men man skal jo ikke klage heller :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #41 Skrevet 1. juni 2009 Utdannet adjunkt. Tjener ca 350 000 i året.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #43 Skrevet 1. juni 2009 arkitekt, 5 års utdannelse og tjener ca 480 000,- i året
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #44 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har treårig yrkesutdannelse og tjener 450 000 i året.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #45 Skrevet 1. juni 2009 Jeg ble gravid da jeg gikk på universitetet, fullførte akkurat, holdt min siste framføring dagen før fødsel. Var så hjemme i 1,5 år med barn, jobbet et år innenfor det jeg har utdannelse i, og nå er jeg gravid med nr 2. Ikke noen lur måte å gjøre ting på. Ideelt sett ville jeg jobbet meg opp endel jobberfaring før jeg fikk barn. Nå har jeg lyst å få nr 3 så raskt som mulig etter nr 2 har kommet. Så får jeg fokusere mer på videreutdannelse og jobberfaring når jeg er ferdig med småbarnstiden. Føler meg veldig uerfaren og dum i jobbsammenheng, og det har nok med å gjøre at jeg ikke skaffet meg jobberfaring rett etter jeg hadde fullført universitetsutdannelsen. Den jobben jeg har gir meg ca 300 000 i grunnlønn i året, viss jeg jobber full stilling.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #46 Skrevet 1. juni 2009 3 årig høyskole, tjente 665 000 i fjor driver for meg selv
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #47 Skrevet 1. juni 2009 Er utdannet gullsmed, men bruker ikke utdannelsen. Nå er jeg hjemmeværende og lever av mannen, men til høsten begynner jeg på høyskolen.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #48 Skrevet 1. juni 2009 jeg er utdannet førskolelærer med årslønn på 332000 i året. har også flere år på uni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå