Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Heisann, lurer bare på om alle har en eller annen form for utdannelse, isåfall hvilken og hva har dere i lønn? Hva med dere som ikke har? Hvilket yrker har dere og lønn? Jeg er ikke ferdig utdannet, ble gravid under studiet og etter permisjonen fristet det ikke å gå tilbake da jeg ikke var helt fornøyd med studievalget (økonomi) Når jeg var i jobb før permisjonen startet hadde jeg utbetalt netto 22 500,- i en alder av 23. Men da hadde jeg en liten extra jobb utenom 100%, nå skal jeg snart begynne å jobbe igjen...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 om to uker er jeg ferdig med vgs *stolt* til høsten blir jeg høyskolestudent. så langt trodde jeg aldri at jeg skulle komme!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 tviler sterkt for at alle har utdannelse her.... det er nok både de uten, de under utdannelse og de som er ferdig utdannet her. jeg er utdannet revisor og har en lønn på 350 000.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Jeg vet ikke hva andre er, men jeg har utdannelse. Var ferdigutdannet for 1.5 år siden.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #5 Skrevet 30. mai 2009 jeg har tre år på sosialhøyskole og er sosionom.. Jobber som barnevernkonsulent og har 370000 i året..
Gjest Skrevet 30. mai 2009 #6 Skrevet 30. mai 2009 Eg held på med vgs no, og tar sikte på å bli noko kreativt. Eg håper eg kjem inn på gullsmedlinja, men tekstil er andrevalget mitt. Eg er ferdig om 3-4 år. Og då har eg tatt lærlingtida også.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2009 #7 Skrevet 30. mai 2009 Jeg har ingen utdannelse, bare masse studielån (droppa ut av universitetet). Jobber nå som (ufaglert) butikkmedarbeider, har 150kr i timen.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Ja, er utdannet fengselsbetjent. 26 år. Har en brutto årslønn på rundt 400 000 inkludert tillegg for ubekvem arbeidstid. Å jobbe i staten er ikke akkurat noe å bli økonomisk rik på.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Har hovedfag og jobber som rådgiver. Tjener ca 420 000, ikke all verden men har en trygg statlig jobb med fleksitid og mange andre goder som er mye verdt. Det er lurt å ha en utdannelse i "bunn". Da har du bedre papirer å vise for deg. Kjenne desverre flere som har hoppet av studiene og som nå sliter med å få seg jobb. DET er kjipt når de er godt oppe i 0-årene og har famile å forsørge.
malingus Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 400 000 som fengselsbetjent er utrolig bra! Særlig i forhold til at man får betalt utdannelsen sin og at den ikke er på mer enn 2 år! Så, jo man kan bli ganske "rik" på å jobbe for staten! Har vurdert den utdannelsen selv og undersøkt litt rundt den. Er selv utdannet hjelpepleier og har en inntekt på rundt 150 000, da jeg bare jobber halv stilling. 250 000-300 000 i full stilling. Men blir nok en stund til jeg går i full stilling igjen, i og med at jeg har blitt alenemor og dermed får anledning til å bare gå i halv stilling. Jobber lite og har mye tid til datteren min!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #11 Skrevet 31. mai 2009 Jeg har so far ferdiggått treårig allmennfag, men skal på høyskole til neste høst.
<3 2prinser <3 Skrevet 31. mai 2009 #12 Skrevet 31. mai 2009 Har fullført ett år på UIO, og begynte på økonomi utd på HIO, men det var ikke for meg..så jeg kommer til å finne meg en jobb til høsten til jeg evt finner noe jeg vil studere etter hvert! Ingen som helst vits i å bare studere noe bare for å studere!! Når man ikke trives på studiet vises det på karakterene for å si det sånn ;-) Er jo mange som klarer seg fint hele livet med butikkjobber, og har familie, hus og bil! Så det bekymrer meg ikke veldig :-) Men det skal sies at samboeren min har utdannelse og fast jobb da, det hjelper på :-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #13 Skrevet 31. mai 2009 Har fullført ett år på UIO, og begynte på økonomi utd på HIO, men det var ikke for meg..så jeg kommer til å finne meg en jobb til høsten til jeg evt finner noe jeg vil studere etter hvert! Ingen som helst vits i å bare studere noe bare for å studere!! Når man ikke trives på studiet vises det på karakterene for å si det sånn ;-) Er jo mange som klarer seg fint hele livet med butikkjobber, og har familie, hus og bil! Så det bekymrer meg ikke veldig :-) Men det skal sies at samboeren min har utdannelse og fast jobb da, det hjelper på :-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #14 Skrevet 31. mai 2009 Er høgskolekandidat i landbruksøkonomi, og jobber som kontorleder i en entreprenørbedrift. Hadde i fjor en lønn på ca. 450.000,- inkl. overtid og bonuser. Trives kjempegodt i jobben, og gruer litt for å gå ut i permisjon. Kommer til å savne kollegene mine...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #15 Skrevet 31. mai 2009 Det skulle stå "...godt oppe i 30-årene og har familie å forsørge..."
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #16 Skrevet 31. mai 2009 Jeg er siv.ing, men trygg jobb i staten. 410 tusen er ikke mye å skryte av, men staten er fin arbeidsplass
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #17 Skrevet 31. mai 2009 Kan ikke svare for alle her, men jeg har mastergrad og er nå i ferd med doktorgrad. Tjener 365 000 i året, ikke så ille tatt i betraktning at det er en utdanning det også. Kommer til å tjene en god del mer når jeg er ferdig og kan jobbe som forsker
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #18 Skrevet 31. mai 2009 Jeg er førskolelærer og tjener ca 350 000,-
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #19 Skrevet 31. mai 2009 Er utdannet adjunkt. Holder nå på med Master i allmenn lingvistikk. Siden jeg studerer så jobber jeg bare på si, men det er nok til at skuta holder seg flytende. Er 24 år og har en liten en på 3.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #20 Skrevet 31. mai 2009 Har ingen utdanning utover videregående skole, og jobber som butikksjef (har interne kurs i ledelse, økonomi, markedsføring osv da) og tjener 310.000,- pluss bonus.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #22 Skrevet 31. mai 2009 I forhold til nivået på diskusjonene her inne, og hva som diskuteres, forundrer meg at noen har utdannelse i det hele tatt. Det virker nemlig ikke sånn. Eller kanskje de få som har svart her er blant de få som har utdannelse, og ellers ikke er med på dumskapen?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #23 Skrevet 31. mai 2009 Er utdannet sykepleier med videreutdanning i barnesykepleie, gikk litt lei av og jobbe med syke barn og premature så er nå begynt på jordmorstudiet! Gleder meg til og bli ferdig!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #24 Skrevet 31. mai 2009 Jeg er halveis utdannet innen reiseliv, mistet læreplassen min for 3 år siden pga firmaets økonomi.. Jobbet med kundebehandling i 2 år, årslønn på ca 310 000,- Vært vikar hos en stor entreprenør det siste året, til luselønn, husker ikke hva årslønna ble... Nå skal jeg begynne på igjen innen reiseliv, som daglig leder denne gangen, og får en årslønn på ca 350 000,- + bonus av overskudd. Synes jeg har klart meg veldig bra til å ikke ha fullført vgs
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #25 Skrevet 31. mai 2009 Hverken min mann eller jeg har utdannelse, han gikk rett i jobb etter to års videregående, men har jobbet seg opp i gradene, og tjener nå tett på 600000 i året. Selv er jeg forfatter, og har en litt varierende inntekt, alt etter om jeg har gitt ut bøker, hvor mange og hvor godt de selger! Gjennomsnittlig tjener vi bra, år med gode boksalg, tjener vi veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå