MissAntrop Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #26 Skrevet 28. juni 2009 Da var jeg omsider tilbake igjen Det går heldigvis mye bedre nå, er ikke fullt så bekymret. Sikkert fordi jeg ikke har kjempesmerter. Kjenner meg øm nederst i magen og får av og til vondt i korsrygget, spesielt etter at jeg har sittet stille lenge. Nå er det jo ikke mange dagene til ul da, så da er det bare å holde optimismen oppe Det kjipe er at hun venninnen min jeg fortalte om, som hadde prøvd å bli gravid i 2 år og nå hadde termin samtidig som meg, sannsynligvis har mista På ul for ei uke siden så de bare en tom plommesekk, ikke noe foster. Kjempetrist, synes jeg, og nå blir det veldig, veldig vanskelig å fortelle henne at jeg er gravid.... Hvordan i all verden kan jeg gjøre det??? Hvordan går det med deg og magen? Masse liv? Om 1 uke skal jeg på første legetime i forbindelse med svangerskapet og jeg gruer meg så fælt!!!! Det jeg er redd for er selvfølgelig den jævla vekta... Jeg veit jo jeg er feit, legen ser det jo og derfor virker det nesten som et hån at jeg må opp på vekta og få den nedskrevet på papir.. Har du noen gode erfaringer du kan dele eller treffende kommentarer på eventuelle ubehagelig kommentarer? Kjenner jeg får vondt i magen bare ved tanken... Hvordan har helgen deres vært? Kost dere i varmen? I går var vi på fotballcup og så nevøen min spille finale på Lerkendal. Åhh, jeg er såååå stolt av ham Frøya var kjempetålmodig og så virkelig ut til å kose seg der. Jeg har en samboer som er så lite interessert i sport at det nesten er pinlig Jeg er ikke noen spesiell fotballfan, men jeg er sikker på jeg kunne tatt meg jobb som fulltids fotballsupporter med min innlevelse og pøbelstemme I dag har vi vært en tur på Harry-handel Kjøpt oss fryser så måtte jo bare fylle opp den. Nå blir det grillmat og köttbullar ut året Mannen i huset har skjønt at det er flere fordeler med å få et barn til og har nå begynt å se etter ny bil En unnskyldning, liksom Så i morgen skal vi se på en Toyota så får vi se hva det blir til Ellers så fortalte jeg et par ansatte på avdelingen til Frøya at hun skal slutte der - og jeg klarte selvfølgelig ikke å si det uten å begynne å grine (kan jeg skylde på hormoner, tro???). De visste det, så de hadde tydeligvis mottatt oppsigelsen. På foreldremøte sist så ble barnehagens nye organisering av avdelinger og hvem som skulle jobbe på de ulike avdelingene presentert. En ny ansatt ble presentert og jeg stusset litt på ei som ikke ble nevnt enda hun var på møtet. Spurte henne på fredag om hun skulle fortsette og da var det faktisk siste dagen hennes der. Hun hadde ikke noe ny jobb å gå til og jeg fikk inntrykk av at hun ikke var helt fornøyd med å jobbe der. Men altså, er det ikke dårlig at vi ansatte ikke blir informert at en ansatt skal slutte?? Leste det bare på "dagen i dag" tavla og det er for dårlig. Herregud, så glad jeg er for at vi snart er ferdig med denne barnehagen. 2 uker igjen til ferie og det skal bli herlig!! Har dere noen ferieplaner i år, eller blir det bare (rolig) sommer i Bergen? Ha en fantastisk sommerkveld og natt, beibi!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 1. juli 2009 #28 Skrevet 1. juli 2009 Hei vakre vesen Beklager at jeg har uteblitt litt i det siste. Varmen tar helt knekken på meg. Jeg vil ha reeeeegn! ( Sa hun som den ekte Bergenserinden hun er). I dag var bedre enn i går, men i går ville jeg drepe noen,det var så varmt. Måtte levere Isa i barnehagen via buss,- og innså for seint at det er sommerruter...Så bussen hjem gikk en gang i timen....Måtte gå et godt stykke i steikendes sol før jeg kom til et alternativt busstopp,- gikk innom en butikk og kjøpte noe vann...Hoppet på en buss som var sinnsykt stapp full av folk og ikke ett åpent vindu.... Jeg har ikke svettet slik siden jeg fødte Isa. Må ha sett helt ekstrem ut. Gikk av et stopp før planlagt for å få puste i det hele tatt, gikk hjem og var helt skjelven da jeg omsider kom inn i kåken. Gikk ikke ut igjen den dagen for å si det slik. Æsj. Vil ha 20 grader og regn,takk Sånn, det var sytet mitt Takk for å gidde å lese det Jeg er veeeeldig glad for at du klarer å slappe litt av igjen Det fortjener du! Nå skal du leve gravidelivet i ro og mak. Utrolig trist å høre om venninnen din da.... Håper de så feil,det forekommer. Jeg skal krysse fingrene for henne, og for at du finner en måte å si det til henne....Jeg ville ha sagt det helt ærlig og ganske snart til henne... At du ikke ville ta glansen fra hennes svangerskap og at det nå er en vanskelig situasjon. Men, vi får fremdeles håpe at det går bra med henne lell....Tvi tvi! Ang leger og vekt,- du din tullejente, er jo ikke feit en plass! Kan aldri tenke meg at du får en halv kommentar om det,og hvis noen faktisk skulle kommentere størrelsen din,- så er det deres problem.... Da må kroppidealet deres være at kvinner skal se ut som gutter.... Jeg har bare møtt snillinger i dette og forrige svangerskap ,- slike som kaller meg "frodig" og "stor & fin" etc.... Møtte på en idiot-lege en gang men det var før jeg ble gravid i det hele tatt... Han var så frekk at jeg bare ble paff,- har ingen gode come-back-lines dessverre.... Men,ikke uroe deg. Slipper jeg så slipper du Jeg også vil ha svenskegrensen nærmt oss! Vi syns egentlig at vi burde ha lavere husleiepriser og slikt her,- for dere har så mange fordeler med nabolandet nærmt dere Og det er kjempebra å handle julegaver på svenskegrensen f.ex.... Sparer masse! Grattis med ny frysebox Våres er en bitteliten kjøleskapsfrys... Får kjøpe stor når vi har et sted å sette den Vi skal være for det meste i byn i ferien... Men svigerbror har svømmebasseng, så det er ikke så verst I uke 29 skal vi på ferie til Hardanger til en venninne av meg som driver økologisk jordbruk der inne. Gnafse moreller, jage høns og bade i fjorden høres ut som en fin ferie for liten og stor. Og hun har 4 unger, så dette må jo bli bra Ellers skal vi på vikingemarked i Gudvangen helgen der og helgen etter skal vi på Stavanger tattooconvention ...Og så er den ferien over Passelig plan,ikke for travel. Gleder meg til å være så mye med Isa Men, nu er det dags for sovings... Sov mange timer på sofaen, håper jeg får sove igjen nå. Godt å se at du er bedre ))) Unner deg alt! Og lykke til med ny bil ;P Klemmmmm!
MissAntrop Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #29 Skrevet 1. juli 2009 Heia! I dag er jeg så glaaaaaad!!!! Vært på ul i dag!!!! Der så vi en liten bønne på 1,65 cm som rørte på seg og met et hjerte som slo 160 slag i minuttet! Fantastisk Føler meg glad og betrygget nå Hun mmålte plommesekken som var 0,4 (eller var det 4) mm - helt perfekt. En større plommesekk kunne tyde på at ting kom til å gå galt, men denne var akkurat slik den skulle være. Hun kunne se en bitte liten blodansamling ikke så veldig langt unna mormunnen så om jeg skulle begynne å blø, behøvde jeg ikke å få panikk, sa hun. Veldig betryggende å høre det også Nå er jeg så glad at jeg skal avspasere resten av dagen og kjøpe meg noe fint som belønning til meg selv Og hun fant ut at jeg var nøyaktig like langt på vei som jeg trodde, 8+3 i dag og dermed termin 9 februar. Åhh, kjenner meg så igjen i fortvilelsen over varmen du skrev om, men det er sikkert mye verre for deg som er gravid! Huff, stakkar! Kjenner jeg blir skikkelig fly forbanna at det ikke skal være mulig å få et lite vindpust engang - det er hat, det! Godt at vi har aircondition hjemme, bare så synd den ikke er bærbar.. Har kjøpt et fancy lite svømmebasseng til Frøya som står ute i hagen nå, men angrer for at jeg ikke kjøpte et som var myye større så jeg kunne ligge der og vake selv også. Kuult at borern din har svømmebasseng! Er det sånn "ordentlig" et, ikke oppblåsbart, eller? Men, vann er vann Kunne seff dratt på stranda, men der er det overfylt av andre svette folk og jeg klarer meg fint uten å se rett opp i andres solbrente ræv. Hvordan takler Isa varmen da? Frøya koser seg litt, men når det blir for varmt gir hun bare beskjed om at hun vil inn, så det er jo greit. Godt at de kan si ifra selv! Ift dette med leger og vekt, joda, jeg er rimelig feit Har rundet et tresifret tall og jeg er jo bare 1,64. Grøss... Håper jeg blir møtt på en like ok måte som deg - gruer meg så innmari!!! Vikingefestival høres überheftig ut!!! Her har vi Olavfestdagene hvor det er noe vikingerelatert, men dessverre mest Jesusstæsj.. Kjøpte et veldig fint smykke der i fjor, så noe fint kan man jo finne. I år tenkte jeg å se etter en hårspenne - kan jo hende jeg finner noe kuult. Men, nå skal jeg ile ned til byen i varmen! Ha en superduper dag, skjønne kvinne!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 1. juli 2009 #30 Skrevet 1. juli 2009 Takk takk, min due Såååå deilig å høre fine nyheter! Unner deg det så inderlig Og flink jente som avspaserte og unnet deg selv en finfin dag Slik skal det være! Ang vekt så er jeg 130 kg og 182 cm høy, så du er fortsatt en pusling i mine øyne Men,joda, skjønner nervøsiteten din. Håper du finner snille folk som bygger opp istedenfor å rive ned. Krysser fingrene for det Svigerbror har slikt skikkelig basseng, sikkert 8 + 4 meter eller noe...10 kanskje? Stort nok ihvertfall. Veldig deilig! Vi skal kjøpe et lite basseng til Isa i tillegg for hun liker ikke så godt det store...Hun er jo inne i en alt-er-skummelt-periode nå, og dessverre inkluderer det bassenget på 32 grader....Tullejenten Hun klarer seg bra i varmen,vi bare pøser på med vann å drikke for henne.... Vi hadde middagsbesøk i dag. Kjempekoselig med 3 venner på besøk,jeg lagde burritos og soft tacos og alle rullet hjem ;P Kjenner jeg er klar for sengen snart. Jobb i morgen og fredag så er det ferie. Skal jobbe en eller to av dagene i neste uke,men det er helt frivillig Det skal bli deilig med 3 uker sammen med Isa! 9nde februar faktisk? Wheeeeeee! Happy happy happy! Åh, vi så drømmen av en vogn i dag! Sort emmaljunga skinnvogn! Jeg tror jeg mååå ha den. Må,må,må ;P Hvis jeg bare får meg nok poeng hos gubben til at han går med på det Natta, lekkerbisk Klemmings!
MissAntrop Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #31 Skrevet 3. juli 2009 Hei snuppa! Et kjapt svar før jeg tar helg. Nå har det seg slik at pc'n hjemme har kræsja og det er jo krise!!! Kan heldigvis bruke mobilen til å surfe litt da, på det viktigste, som mail, BIM og aviser Nå må jeg vel jakte på en ny pc.. Har lyst på en sånn snerten, liten rød sak - de er så sexy!!! Hvordan går det med dere i varmen? Jeg er så lei nå og ønsker meg sånn regn!!! Ryktene svirrer om regn til uka, så det er jo bare å håpe. I går fikk Frøya lekestativ og det var jommen stas! Stor rutsjebane, 2 husker, taustige og klatrevegg. Hun ville selvfølgelig ikke i barnehagen i dag når hun så den i hagen I helga får vi overnattingsgjester, så da er jeg vel uansett lite på BiM, men skal nok innom. Må vel hjemme og re senger og ordne litt. Får satse på at det blir en dag til med ok vær slik at vi kan grille - det er så mye mer lettvint og da er jo samboer også med på å lage middag. Mye å gjøre på jobb, eller? Jeg har ei uke igjen og så ferie - herlig!!! Reiser til Danmark neste søndag og skal være en uke. Da skal Frøya kjøre danskebåt for første gang. Passer nok henne ypperlig, hun som er så opptatt av båter, biler, tog og fly Svart skinnvogn, faktisk!! Det første som slo meg var at det hørtes varmt og dritstilig ut!!! Og så hørtes det også ganske kostbart ut...? Dere skal ikke bruke vogna til Isa? Kjøper dere mye nytt utstyr nå? Gleder meg til jeg er langt nok og trygg nok på vei til å tenke på slike ting Når i oktober var det du hadde termin igjen? Må få det ned i kalenderen min, vet du Vel, da er det helg! Kos deg alt du kan!!!! Klem, klem!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 3. juli 2009 #32 Skrevet 3. juli 2009 Halla,vakre mø Siste først ;P Vel,den sorte skinnvognen (med snøring og noen krokodille-detaljer i skinnet) koster oss 7990,-...Det er med matchende stelleveske og sprtsdel,regntrekk etc etc.... Emmaljunga...Syns ikke det var så uhyrlig dyrt kanskje? Vi er begge to over 1.80 og må uansett ha en høy og solid vogn, og da tror jeg vi må opp i noe sånt uansett.... Lille trille er for småfolket Isa har hatt en Basson Roma hele veien,men bremsen faller ned hele tiden,- helt grusomt å trille med bråstopp og nykk hele tiden. Men,- den står permanent i b.hagen som sovevogn heldigvis,så den er jo i bruk sånn sett. Og når Balder skal dit,så er hun ferdig med dagsoving og den kan brukes til ham Vi får jo en (23.) oktoberbaby, så vi må ha en vogn stor nok til lammeskinnsbag og som er god og varm til vinteren. Den virker også som en vogn god i sludd og sørpe/snø Vi kjøper bare ny vogn samt et nytt stellebord...Det gamle var arvet av en nabo og skuffene falt fra hverandre aldeles... Nå tar Isas klær litt mer plass enn før, så det var på tide med noe større og mer solid Ellers blir det ny babybjørn og thats it. Ikke flere innkjøp på oss Det er masse arbeid på jobb, men jeg tok ferie i dag. Skal jobbe en eller to dager neste uke likevel men korte dager I løpet av ferien skal vi noen dager på en bondegård,samt noen dager til Stavanger. Blir kjempekos! Ellers blir vi hjemme. Jøje,misunnelig på klatrestativ...Isa hadde ikke beveget seg bort fra det et sekund! Gleder meg til en gang å ha en hage hvor vi kan sette opp noe slikt! Kos dere masse i helgen og jeg håper pcen din ombestemmer seg og blir venner med deg igjen.... Nå er det leggetid for meg... Natta med påfølgende god klem, min due
MissAntrop Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #33 Skrevet 6. juli 2009 Hei! Nå må jeg bare advare deg, jeg er skikkelig lei meg og må bare få det ut. Håper det er ok... Var på min første legetime i dag og det tok ikke av, for å si det sånn.. Jeg er som sagt lei meg, føler meg uvel og redd. Vi skulle fylle ut dette helsekortet da hun spurte meg om høyde og vekt. Da jeg sa det, noterte hun og kom med kommentaren: " Ja, det er et faresignal " som hun i tillegg gjentok 2 ganger - for sikkerhetsskyld, liksom. Etterpå regnet hun ut min BMI (som var på 37,9) og skrev den på helsekortet med et stort NB foran. Hun opplyste meg om at jeg etterhvert i svangerskapet måtte ta en glukosebelastningstest. Da hun skulle sjekke ut urinprøven min fant hun i tillegg spor av både sukker og proteiner, så jeg må tilbake og ta fastende blodprøve for å sjekke blodsukkeret. Er helt stressa, kjempelei meg og sitter igjen med en følelse av at jeg er så feit at det er livsfarlig å få barn. Gleden jeg hadde av å ha sett en liten peanøtt på ul forrige uke er blitt helt overskygget av redsel og nedtsemthet. Jeg føler meg helt matt og har bare lyst til å gråte... Skriver mer senere, jeg...
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 6. juli 2009 #34 Skrevet 6. juli 2009 Ååååh,fine du! Neeei, du er ikke så feit at det er livsfarlig å få barn...Og det er helt latterlig av legen i dag å drive å uroe deg på en slik måte! Herregud for noen sosiale antenner! Akkurat dette du var redd for jo! Jeg er så inderlig mye større enn deg, som sagt er jeg 130 kg og vel så det.... Men jeg får backup heller enn nedpsyking. Glucosetesting skal jeg på, det var jeg på forrige gang heller,- og det er bare fint å få sjekket syns jeg. Blodtrykk,blodsukker,alt var fint. Hvis du nå har utslag på glucosetesten så se på det heller at det er bra at de følger med det nøye enn at de ikke gjør det. Og steng av den grusomme legen fra deg,hjertet og hodet ditt. Hun kan ryke og reise. Sette et stort NB foan BMIen din? Hva pokker er det for noe å gjøre da? Det psyker jo deg bare ned og er det noe man godt kan la vær med.er å uroe gravide kvinner, som igjen nettop har mistet, noe mer... Vet du, jeg ble ikke lei meg nå, jeg ble rasende på dine vegne! Som om du ikke har nok å bekymre deg om! Har du en jordmor du kan gå til heller? Man har jo valgfrihet på hvor man skal gå på kontroller. Jeg har ikke sett legen min hverken forrige svangerskap eller i dette. Går kun til en koselig jordmor (foruten privatlegen jeg går til som hjelper meg i forhold til SAer)...Fastlegen min er helt uaktuell å gå til... Pusen min, jeg ...grrr.... vet ikke hva jeg skal si. Jeg har sett bilder av deg etc, du er pokker meg ikke feit men flott... Knurrrr.... Lov meg at du går til en annen lege/jordmor. Ikke gå til det kvinnemennesket igjen. Hun kan være så nøye hun vil,- men hodene våre som gravide er like sårbare som kroppene våre, og ingenting er verdt det mølet som hun serverte...... *Klappe på* ... Bygg deg en mental vegg mot henne og slipp igjennom det du vil/må. Se på glucosetesting allerede nå som en positiv ting. Du får nøye oppfølgning og alt er mest sannsynligvis helt i orden. Hvis ikke så behandles du for det fra nå av allerede, hvilket er bra. Ikke bekymre deg for nurket i magen,- peanøtten har det fint. Gi legen din et mentalt spark bak og senk skuldrene. Ta til deg det som er bra,- legg resten i fanget på legen din. Det er hun som har problemet,ikke du. Kremt, skal gi meg med hormonene mine nå,- men syns det er så urettferdig.....Jeg ville "mistet" helsekortet, evt ta det med til en annen lege og be om et nytt. Uten NB! på. Det skal du slippe å se som stempel hver gang du skal på kontroll....... *Kleeeemmmmmmmmmmme på!* Jeg unner deg så inderlig et svangerskap som er fint...Skremmende start men som blir finere og finere...Uten hurper.
MissAntrop Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #35 Skrevet 7. juli 2009 Jeg visste du ville trøste og oppmuntre - du er bare helt fantastisk, søta!!!! Skal ta glukosetest i morgen og er veldig redd. Selvfølgelig er det flott med oppfølging om det skulle vise seg at jeg har svangerskapsdiabetes, men vet du hva som skremmer meg mest?? Jeg leste nemlig at ved svangerskapsdiabetes så må barnet tilbringe et døgn på nyfødt intensiv etter fødsel og det takler jeg ikke. D jeg fødte Frøya havnet hun på intensiven etter 1 døgn og det var helt forferdelig. Jeg unner ingen å oppleve noe slikt! Så, det skremmer meg. Samtidig så synes jeg også det er flaut å være så feit at jeg har fått svangerskapsdiabetes. Vil ikke fortelle det til noen, tenker jeg, men det kan kanskje ikke unngåes.. Vel, jeg får ta en dag av gangen og se hvordan det går. Jeg får vel neppe svar i morgen... Legen, ja, skikkelig merr!!!! Jeg er både sint og lei meg når jeg tenker på hvor nedverdigende denne timen var. Jeg gikk ut derfra og følte meg 50 kg tyngre... Hun sa forresten at jeg måtte bestemme selv om jeg ville gå til jordmor, men hun ville da ha meg der annenhver gang. Og så gjorde hun litt narr av jordmødrer generelt.. Jeg har kontaktet jordmor og skulle få brev med time - så får jeg bare håpe at hun er hyggelig.. Hmm, dette med å "miste" helsekortet har jeg faktisk ikke tenkt på, men det kunne jo faktisk skje da... Hadde du ville gjort det?? Hmm, tenke, tenke... Jeg som hadde lovet meg selv at i dette svangerskapet skulle jeg ikke kaste bort tiden med å bekymre meg, men istedet kose og nyte tiden. Men, det ble jo helt helt feil - nå er jeg mer bekymret enn noen gang.. Men en hyggelig ting er at jeg har bestilt meg ny time til ultralyd. 29 juli skal jeg sjekke om lille olle bolle har det fint Spent!!! Og så har jeg kjøpt ny pc!!! Weeeee!!! En smekker liten Asus Eee, som veier litt under 1/100 del av meg - altså 1,1 kg Fortsatt litt uvant, men du verden så sexy!! - pc'n altså Hvordan går det med deg?? Har jo bare prata om meg og mine bekymringer i det siste. Er Balder fortsatt en aktiv krabat? Og hva med Isa, forstår hun noe særlig av det å skulle bli storesøster? Er nok veldig abstrakt for henne enda, men hun skjønner vel mer og mer sammenhengen etterhvert som magen din vokser? Jeg har i det siste følt meg så utrolig stolt på Frøya sine vegne over at hun skal bli storesøster. Har du det på samme måte, tro? Ellers, noe nytt? Er dere kvitt den verste varmen i Bergen nå? Her begynte det isted å hagle - sånn helt ut av det blå! Svære, svære hagl som varte i max 5 min. Det er heller ikke drepende varmt lenger - fra morgenene av er det gjerne 11-12 grader. Helt kurrant, spør du meg. Åh, i dag fant jeg Kiss skjorte til barn på H&M!!!!! Konge!!!! Frøya var strålende fornøyd Vel, nå skal jeg fortsette å faste før jeg tar kvelden Tror du jeg kan skylle med munnskyllevann i morgen, eller ødelegger det denne fastegreia? Huff.. Send meg gjerne noen gode vibber i morgen tidlig Ha en herlig natt, skjønne kvinne!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. juli 2009 #36 Skrevet 7. juli 2009 Hei, fagre møy! Godt at jeg kunne være litt til nytte for deg i min utblåsning. Herre jøje så sint jeg var i går på dine vegne. Leste posten din til gubben også, og han ristet på hodet og var helt paff over legen dins oppførsel.... At hun "vil " ha deg der annenhver gang....Pfffft. Da bør du heller få deg en annen lege. Det er DITT valg om du vil gå annenhver eller kun til lege eller kun til jordmor... Og jordmødre kan da piskadausen sine ting de også,samt det å henvise deg til klinikker,prøver eller ultralyd...De måler blodsukkeret ditt,tar nødvendige blodprøver etc etc. Og tenk, kanskje de bygger deg opp til fødselen istedenfor å psyke deg ned... Ang å "miste" helsekortet ditt.... Hvis du får en viss connection med jormoren du kommer til ( og jeg krysser absolutt alt jeg har,samt dytter Balder til å gjøre det samme) så ville jeg sagt alt som det var om ditt første møte med legen.... Spør også om muligheten for å miste kortet og få et nytt. Hun har helsekort liggende der ,jordmor også,- så det skulle ikke være noe problem. Hun kan heller overføre notatene ( uten visse idiot-notater) til nytt kort Så mister dere i fellesskap det gamle. Og du, tullefrøken.... Det er overhodet ikke bare oss frodige kvinns som får sv.sk. diabetes....! Jeg har da ikke hatt en eneste frodig venninne som har fått det, derimot slanke yndige fruentimmere som har fått det istedet...Så om du nå skulle være så uheldig å ha fått det, så husk at det ikke er et "bevis på fedme"...... Oss med høyere BMI enn normalen er mer latente til å få det, men det er andre kvinner også som har faktorer i helsen sin som tilsier at de lettere kan få den diabetesen enn andre. ( Husker ikke helt i farten hvilke, men jeg vet jeg har rett).... Så det så Kiss-skjorte faktisk? Dette må undersøkes! Jeg fant noen fenomenale klær forleden! Kjøpte en body til Balder med "NooB" skrevet på brystet, og skal bort igjen for å kjøpe tskjorte til Isa: Sort,med en torbjørn egner type tegning av Hank von Helvete og en annen i Turboneger , med skriften under: TurboEgner! .. .Jeg lo masse da jeg så den...Samt en body med en barnetegning av en prikkete mannen med ljåen.... Og under stod det "Prikkedøden" Vidunderlig bra ting Balder er en krabat med sparkene i orden fortsatt...Bortsett fra når gubben vil kjenne,- eller alle andre vil kjenne egentlig... Da later han som om han sover. Jeg ser jo bevegelsene på utsiden av magen både 2 sek før og etter noen har prøvd å kjenne... Pfffft Isa gleder seg,selv om hun er overbevist om at Balder blir en lillesøster Hun sier daglig hva hun skal gjøre når han er født...." Når Balder kommer så skal jeg lære ham å danse", "Når Balder kommer skal jeg passe på ham"..."Kan jeg få kjenne på Balder,mamma?" "Jeg kjiler Balder! Diiikkedikkedikkedikk" ;P Hun er fantastisk Aner ikke hvordan munnskyllevann funker...Jeg ville ikke gjort det tror jeg,just in case... Ellers er livet ok... Ferie i 3 uker med Isa,så jobber bare litt og bare på gøy,- Bekkenet murrer og er der,men er ikke så ille ennå... Gubben fikk ikke jobben han ville ha,- ble nr 3 av 42 søkere....Og de 2 første fikk jobben. Veldig surt,- og der røk kjøpe-hus-før-jul-drømmen vår...Men skal antakelig flytte i august likevel... Har kommet over en annen leilighet i sentrum, høyere pris men myyye høyere standard... Og ikke minst,- uten rotter og mugg. Så lenge vi er ute herfra så er ikke hasten så enorm med hus.... Håper bare han får seg en skikkelig jobb snart. Merker at det tar piffen fra ham å ikke få en god jobb innenfor sin ekspertise.... Nu er det dags for natts... Det er meg småen vekker om morgenen og rangling gjør meg til en fæl mamma Såååå trøtt om morgenen. Gratulerer med nytt leketøy, men jeg er helt sikker på at du er enda mer sexy enn pcen din,så det så Ha en brillebra natt, og bra at du har bestilt deg ny ul. Godt å få en titt innimellom! Jeg skal dulle med meg selv disse ukene.... Massasjetime for fot og ansikt på fredag,samt frisør og hårfarging om to uker. Deilig! ;P Lykke til i dag, min due! Og veldig god natt imens Klemmmmm!
MissAntrop Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #37 Skrevet 8. juli 2009 Hei igjen, søta! Da er nok en dag over og i kveld legger jeg meg ikke sulten sånn som i går Var skikkelig uvel da jeg troppa opp på legekontoret i dag og tømte i meg en halvliter sukkervann. Fy flate, det var ekkelt!! Så satt jeg nå der da og blomstra i to timer og fungerte tidvis som døråpner for gamle damer med rullator. Vel, urinprøven jeg hadde med var fin, ikke spor av noe som helst. Blodsukkeret mitt ble målt til 5,2 før og 6,8 etter (stikk i fingeren blodprøve). Legesekretæren ante ikke hva det ville si og mente jeg fikk høre fra legen etterhvert. Etter det jeg kan lese her inne og google på nett, virker det som ok verdier, gjør det ikke det da?? Vel, hun tolker det sikkert dit hen at jeg fortsatt er en fare for meg selv, tenker jeg. Om disse verdiene er fine, tror du likevel jeg må ta en ny test i uke 28? Hun gir seg vel ikke før hun har funnet noe, tenker jeg... Men NÅ skal jeg prøve å kose meg og drite i både det ene og det andre og tenke at feite har da fått barn før, hvorfor skal ikke jeg klare det???! Åh, den prikkedøden skjorta hørtes heftig ut!!! Vær så snill at det er en kjedebutikk som selger den slik at jeg også kan finne den i Trondheim Åh, så kjipt med jobben til gubben din da!!! Det er så ht når man ser for seg noe som skal bli, så skjer det ikke når man har planlagt. Hvilke type jobber er det han søker da? Jobbet han innen it, eller er det noe bare jeg innbiller meg? Huff, har dere rotter og mugg i hus???!! Men der kan dere ikke bo!! ekkelt... Dere skal kjøpe hus, ikke leilighet? Hvordan er prisnivået i Bergen på bolig? Hadde sikkert vært ok å kjøpe noe nå som renta er lav, men først må man uansett ha jobb :/ Ah, 2 dager igjen til ferie!!!! Søndag kjører vi til Oslo for å ta båten over til Fredrikshavn. Har leid ferieleilighet ikke så langt unna Skagen - det blir nok stas. Frøya gleder seg til å kjøre stor båt, men kunne aller helst tenkt seg å reise med fly i følge henne selv Mulig det blir en tur til svigers også i sommer - langtur. De bor helt oppe i Bardufoss - en skikkelig Amerikreise spør du meg. Det hersker vel ikke akkurat å være der heller, men vi ser de jo ikke så ofte så da er det vel greit å stikke innom en tur. Nå er det natta her. Har ei frøken som våkner i 0600-0630 tida på morgenen, så da er det bare å stålsette seg Ha en deilig natt, kjære venn
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 9. juli 2009 #38 Skrevet 9. juli 2009 Oj,glemte å svare i går. leste deg jo. Fy på lanken ....! Glucosetesten er rimelig kjip å ta, føler med deg der. Var så uvel etter fastende natt at jeg var svimmel.... Verdiene kjenner jeg ikke til,så der er jeg grønn, men virekr jo lovende da Uansett så må du nok ta test rundt uke 30 også. Det er da jeg skal inn,og det er da jeg tror de fleste blir kallt inn. Bedre å bli testet en gang for mye enn for lite, og det var nok testen du fikk allerede nå som var extraordinær Jeg kan med glede kjøpe prikkedøden til deg! Og sende den oppover. Hvis jeg finner den igjen. Liten bakgate, liten butikk, de solgte skjortene ute på gaten foran. Men kan gjøre mitt beste! Må sjekke hvilke farger de har men syns å huske blå og grålilla bl.a. ... Er sort førsteønske? Og størrelsene husker jeg heller ikke. Var bare 3-4 bodyer med det motivet og str var varierende.... Han jobber innen IT ja Utdannet i Wales innen forensic computering og sikkerhet. Krysser alle fingrene for at han finner noe snart. Vet det tærer på ham å ikke få napp Rotter i hus ja, vi bor i trehus i sandviken i Bergen, her er det rotter... Men de har aldri vært inne i leiligheten før i vinter,for før hadde vi hund... Nei, flyttes innen en måned tror jeg,- håååper jeg! Må bare finne noen som kan hjelpe oss å flytte. Jeg kan jo ikke akkurat bære så fenomenalt mye... Men satser på at det går brillebra Vi vil kjøpe hus ja... Er oppvokst i enebolig begge to,så det er slik vi vil ende opp. Men kan ta rekkehus enn så lenge Først blir det leie da...Til han finner jobben sin. Og prisnivået er høyt, men ikke like ille som Oslo heldigvis. Høres deilig ut med ferien incoming! I morgen er siste jobbdag da? Jeg skal kanskje jobbe litt på søndag på gubben min om vi finner barnevakt, men ellers ingenting på 14 dager ihvertfall... Skal på gårdsferie og kose oss masse, samt vikingmarked i Gudvangen håper jeg... Dere får reist langt. Jeg elsker bilturer da, så jeg gleder meg Her blir det også natta nå.... Har gjespet som en tulling i timer nå ;P Litt Battlestar Galactica,- så seng. Natta, finingen )))
MissAntrop Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #39 Skrevet 11. juli 2009 Heia! Skulle svart deg i går, men her har det vært hektisk før ferietid. Reiser av gårde til Danmark i morgen og da er det jommen meg mye som skal på plass. Huff, er bekymra og redd i dag, jeg. I ettermiddag da jeg var på do kom det blod på papiret! Ikke mye, og bare noen dråper i truseinnlegget etterpå. Ingen smerter egentlig heller, kanskje litt øm i magen og nå har det slutta og bl. Men, jeg er kjemperedd!!! Legevakta ber meg se det an og vi reiser på ferie i morgen tidlig. Hva i all verden kan jeg gjøre??? Det kan bare ikke gå galt denne gangen!!! Prøver å holde motet oppe, men det er neimen ikke enkelt. Fikk brev fra legen min i går. Der stod det at jeg hadde for lite jernlager og at jeg burde begynne med jerntilskudd og komme ilbake for ny blodprøve om noen uker. Stod også at sukkerbelastningen var normal, men at jeg måtte gjenta den senere i svangerskapet (om jeg kommer så langt)... Åhh, kan du virkelig se om du finner prikkedødenskjorte for meg??!! Du er bare helt suuuuper!!! Men ikke stress med det da, ta den engang du uansett skal ut og farte Krysser virkelig fingrene for at det blir jobb på samboen din snart!! Det må være kjipt å gå og vente og leve i usikkerheten. Har han ikke jobb i det hele tatt nå, eller? Ja, kom dere vekk fra rottene!! Synes rotter er ok dyr, jeg, men ikke om de ikke er i bur... Har du hadd bikkje også? Hvilken hund da? Jeg har sååå lyst på hund igjen, men ser ut til at jeg prater for døve ører når jeg tar opp det. Samtidig så er nok det beste å vente til Frøya blir større - det er vanskelignok som det er å få hverdagen til å gå rundt - med tanke på tid. Nei, nå MÅ jeg bare finne senga!! Mulig jeg blir borte herfra en ukes tid om jeg ikke kommer meg på nett. Ha en fantastisk uke, søta!!! 666 klemmer
MissAntrop Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #40 Skrevet 21. juli 2009 Hesann søta!! Da er jeg omsider hjemme igjen, og det føles jommen meg godt! Vi har hatt det kjempefint i Danmark og Frøya har virkelig storkost seg! Kjøretur og båtur gikk helt uproblematisk - en tålmodig liten frøken vi reiste med På båtturen nedover reiste vi på natta, så da hadde vi bestilt en litt større lugar. Da var det jo en hyggelig overraskelse at det var både frukt, champagne og sjokolade på lugaren da vi kom. Kjempstas! Blokhus, der vi bodde, var en helt ok plass med noe ustabilt vær og leiligheter i østblokkstil Men, med lekerom, badeland, strand og i tillegg dyrehage og fornøyelsespark i nærheten ble det topp Frøya har hoppet på trampoliner, kjørt karuseller, båter.. you name it Vi ser at hun er blitt litt villere og mer uredd i løpet av ferien, samtidig som språket har utviklet seg en god del. Artig Hvordan går det med deg da, søta? Har Isa kost seg så langt i sommer? Og Balder, fortsatt en livlig krabat i mors mage?! Har du lagt merke til at han har fått sitt eget bevegelsesmønster nå, eller? Ja, jeg har jo hatt disse småblødningene mine. Begynte dagen før vi reiste på ferie og varte i 3 dager. Dvs, det kom kun når jeg var på nr 2 dobesøk, så jeg småblødde ikke i hele 3 dager. Prøvde å finne hjertelyd med doppler i går, men fant den ikke, så i dag dro jeg til legen. Fikk henvisning til ul, så i morgen skal jeg bare møte opp på gynekologisk poliklinikk og vente på at de tar meg inn. Jeg er både redd og spent, samtidig som jeg har en ok magefølelse på dette. La oss håpe at positive tanker gir positivt resultat Du husker jeg fortalte om venninna mi som hadde prøvd lenge å bli gravid og som for noen uker siden fortalte nyheten om at de endelig hadde lyktes og vi hadde termin samtidig. Nå har hun dessverre mstet og jeg synes dette er så vanskelig. Jeg fortalte henne selvfølgelig om min situasjon, følte meg helt forferdelig og hun tok det tungt selv om hun selvfølgelig gleder seg på mine vegne. Vel, nå skal jeg vaske litt mer ferieklær før jeg tar kvelden. Håper du og magen har det superdupert!!!! Klem
MissAntrop Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #41 Skrevet 22. juli 2009 I dag har jeg vært på ul og sett en vilter krabat på hele 4,7 cm Fikk ny termin og dermed er jeg nå 11+5, snart 12 uker - juhu!!!! :DDD
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 29. juli 2009 #44 Skrevet 29. juli 2009 Hei Fagre møy! Beklager for stillhet fra min side... Har ikke vært innom forumet på en stund. Aner egentlig ikke hvorfor ;P Gratulerer med å få se spiren din! Åh, det er helt vidunderlig Jeg gled akkurat inn i 3-tri nå for snart 2 timer siden. Jøje så fort det her går. 12 uker igjen.... Hjelp! Og Balder sparker som aldri før ;P Full fres:) Ikke annet sovemønster enn at han blir tussete når jeg er stille eller etter kald mat/drikke.... Men akkurat som Isa,- når pappen skal kjenne ligger han heeeelt i ro Vi har sååå lyst til å kjøpe et hus nå, gjerne før ankomsten,- men innser jo at 12 uker er "litt" liten tid å gjøre noe så drastisk på.... Dessuten har gubben bare en tullejobb for tiden. Han har den fete utdannelsen, men ble nr3 av 41 søkere på den jobben han er spesialisert til.... Og 2 fikk jobb. Så nå står han i databutikk og aner ikke hvor lenge,hvor mange vakter eller hvordan lønnen er for den saks skyld..... Jeg hater forøvrig jobben hans for tiden.... Han kan ha 1 av to vakter.... Enten begynne 10:00 og slutte 18:00...Det er den beste,for da får han ihvertfall sett lillemor 2-3 timer per dag... Den andre vakten er 13:00 til 20:30 ca.... Og da får han kanskje sett lillemor max 30 min per dag ca.... Siden hun går i barnehagen. Elendige arbeidstider. Spesielt nå som jeg må sykemelde meg 100% pga bekkenløsning. Jeg må jo hente henne og har ikke lappen,- så buss til og fra barnehagen er jo greit nok, men å etterhvert gå på krykker og hente henne,- samt prøve å holde henne i hånden mens vi krysser veldig trafikkerte gater etc kommer til å bli veldig vanskelig.... Æsj.... Må bare få syte litt nå. Burde jo sikkert være glad for at han har en jobb...Men æsj likevel. Ville nesten heller hatt ham hjemme uten jobb enn å ikke se ham... Men, nok syt Jeg mååå i seng. Skal være flinkere til å komme meg inn hit og skrive mer i morgen. Vi har hatt en brillefin sommer og kost oss masse! Klemmings fra meg og nurk ;P
MissAntrop Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #45 Skrevet 29. juli 2009 Heia! Så godt å høre fra deg igjen - jeg har virkelig savna å "prate" med deg! Wow - 3 trimester og bare 12 uker igjen - det er jo helt vilt! Godt å høre at alt er vel og at Balder er en aktiv tass Hvordan forholder Isa seg til det at hun skal bli storesøster nå? Blir det mer konkret etterhvert som magen vokser? Hvordan er magen din nå ift med Isa? Vokser den fortere? Jeg merker at jeg er redd for å legge på meg masse nå. Med Frøya gikk jeg opp 12 kg og jeg håper det ikke blir mer enn det. Foreløpig har jeg gått ned 1,1 kg, men det kommer vel fort på igjen, tenker jeg. Huff, høres kjipt ut med bekkenløsning!! Må du gå med krykker nå, eller er det litt lenger inn i fremtiden. Kanskje et fryktelig dumt spørsmål, men når man først har fått bekkenløsning så blir man ikke kvitt det før etter fødselen, eller?? I dag har jeg vært på nok en ul - privat for å måle nakkefold. Tassen i magen ser foreløpig ut til å være en skikkelig villstyring - også denne gangen var det vanskelig og få tatt gode bilder, men vi fikk til slutt et supert profilbilde - herlig! 12+6 i dag og fosteret så helt flott ut Ingen nakkefold å snakke om, nesebenet var der og hjernet var symetrisk og fin. Resten må vi vel vente til ordinær ul den 15 september for å få vite Huff, så kjpt å høre om jobben til samboeren din! Og de vaktene hørtes jo helt på trynet og veldig lite småbarnsfamilievennlig ut! Håper at det dukker opp noe veldig snart! Jeg antar han har hørt med de store it-firmaene og fått lagt inn cv og åpen søknad? Kanskje vikarbyrå? Håper ihvertfall det ordner seg med ny jobb til han snart ihvertfall. Skjønner veldig godt at du har lyst på hus og ordnet rede før du føder. Har dere funnet hus også, eller? Så i en annen tråd her at du etterlyste tips om huslån. Nettsøknader er bare fjas og har lite rot i virkeligheten. Vi tok kontakt med den lokale banken der jeg vokste opp og fikk et godt tilbud derfra. De opererer jo gjerne med 3 ganger årsinntenkt, men så må de ta høyde for eventuell renteøkning, egenkapital og kausjonister, så ring og få en avtale, gjerne med flere, sammenlikn tilbud og prut - det er mitt beste råd Og apropos kjøp så har vi investert i ny bil i dag Ble en nyere modell av samme type som vi har, bittebitte litt større, bedre komfort og i dieselutgave. Tror det var et godt kjøp Nei, nå får jeg lade opp fillepc'n min. Ha en fortsatt nydelig kveld, vakre møy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå