Gå til innhold

gave til ansatte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, det dreier seg om anerkjennelse og oppmerksomhet. Vin, sjokolade, hva-som-helst-som-koster penger, blir symboler på annerkjennelse og oppmerksomhet. Egentlig hadde det vært praktisk om det fantes klistremerker til ca 100 kr pr stykk som vi kunne få når noen ville gi symbolske tegn på anerkjennelse.

 

Billige klistremerker er for unger, symboler i 100kr klassen er for bhg-ansatte. Men det hadde vært fint om symbolene var små og varige og altså noe som kostet penger. Noe vi kunne samle i et hefte og se på i tunge stunder.

 

Koselige kort er, for meg, mer enn nok. Men tradisjon og etikette sier at en gave som har kostet giveren klingende mynt er et virkningsfult supplement til "bare" kort. Om gaven er noe du aldri ville brukt penger på selv, spiller ingen rolle. Det er givers offring av penger som gir vinen eller sjokoladen symbolverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Heldigvis er det få som tenker slik!

Du mener giver prøver å påvike deg, hvorfor det?

Du må skape din egen anerkjennelse, det er intet menneske i verden som kan gi deg det. Synes dette har tatt helt feil vei.

HI ber om konstruktive forslag, men får en debatt som er helt utrolig langt vekke fra spørsmålet sin kjerne. Hun ber dere stoppe, men dere fortsetter.

 

Les Faderen av Strindberg. Galskap kan påføres andre mennesker.

 

Tanken på at noen av dere jobber med barn gjør meg bekymret!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det få som setter mer pris på f.eks. et kort OG en kjøpt gave, enn på bare et kort?

 

Fint. Da holder det med bare et kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vri og vend på alt, til opp er ned, og nord er sør.

Du ser ikke skogen for alle trær, tåke er din venn.

 

DEG hvem er det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jenten min skulle slutte i barnehagen fikk alle de ansatte,4 personer ,hver sin lille bok som het "gjett hvor glad jeg er i deg?" (barnebok)Denne fikk de sammen med et kort der jeg fortalte dem hvor mye de hadde betydd for jenten min.Hun har stomi så hun trengte litt ekstra hjelp og de var fantastiske.

Jeg jobber selv i barnehage og kan med hånden på hjerte si at jeg ikke forventer å få gaver fra foreldrene.Men gjett om vi blir glad når vi får et kort eller en gave.Det er en annerkjennelse,en klapp på skulderen og det gjør alltid godt.Spiller overhodet ingen rolle hva som er i gaven.Jeg har fått både kort med gode ord,konfekt,hjemmelagde ting,vin, blomster.ALT varmer like mye =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG hvem er det?

 

Jeg jobber selv i barnehage (som hun over), og kan også med hånden på hjerte si at jeg ikke forventer å få gaver fra foreldrene.Men gjett om vi blir glad når vi får et kort eller en gave.Det er en annerkjennelse,en klapp på skulderen og det gjør alltid godt.Spiller overhodet ingen rolle hva som er i gaven. Kort med gode ord,konfekt,hjemmelagde ting,vin, blomster.ALT varmer like mye =)

 

Men nå var ikke HI's spørsmål hva JEG skulle få, men hva hun skulle gi til "sine" ansatte. Jeg tillot meg da å foreslå at hun IKKE bør gi søtsaker fordi jeg selv lar slikt gå diskret i søpla etter at jeg har takket pent og tatt det med hjem. ALT varmer like mye =) men om fler er som jeg, så er det unødvendig sløsing å gi kort PLUS søtsaker.

 

Om HI vil høre på et slikt tips eller ikke, er selvsag opp til henne.

 

PS: tåke er ikke min eneste venn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og viss du hadde lest innlegget mitt anonym 20.50 (jeg er hun over) så ser du at jeg først har et forslag til hva hun kan gi de ansatte.Deretter ville jeg fortelle at alle jeg kjenner som jobber i barnehage blir glad uansett hva vi får fordi vi ikke forventer noe.(dette fordi jeg syntes du framstilte deg selv som direkte utakknemlig)

Og viss vi skal snakke om hva det var HI spurte om så var det vel heller ikke hva DU helst IKKE ville ha? Hun ønsket forslag til gaver og det ga jeg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobba på sfo i 5 år og fikk alltid noen smågaver og jeg syns det var kjempe koslig :) uansett hva det var... det trenger ikke være mer enn et kort heller...

 

Snuppa vår går i fam.bhg og det kan være vi får ny plass til høsten, så jeg skal kjøpe noe til de som jobber der... tenkte å kjøpe en strand veske å putte litt sommerting oppi der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fint anonym 21:42. Ditt innlegg over er ett av de beste her med gode forslag. Fint at du også ville fortelle at alle du kjenner blir glade uansett hva de får fordi de ikke forventer noe. Ser du noe galt i at jeg også ville formidle at jeg blir glad uansett hva jeg får? (selv om jeg ikke alltid tar vare på selve gjenstanden).

 

Mitt svar var til anonym 17:32 som spør dirrekte "Hvem er du?". Ikke på hovedinnlegget eller på ditt fine innlegg over som jeg sier meg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen da er vi enig da anonym 07.48 og det er jo neimen ikke verst til å være her inne .....

Hilsen hun over =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig usaklig diskusjon innlegget ditt skapte! Hva er det som går av folk? Når har man sluttet å sette pris på en vennlig gest fra andre?

 

Er det ikke mulig å sette pris på en gave selv om det ikke er noe man akkurat hadde kjøpt selv? Får man en boks sjokolade og ikke liker det, vel, tanken var god og sjokoladen kan man da alltids gi videre til egne foreldre, venner som liker det, eller noe? Eller rett og slett dele med de ansatte på jobben? Ser på ingen måte noe problem i det!

 

Synes blomster er en god ide, eller en fin eske sjokolade, vin, eller kanskje et gavekort.. Eller noe mer personlig hvis man kjenner de litt, eller er kreativ selv...

 

Både fellesgave eller egne gaver er vel greit. Men hadde valgt å gi samme type gave, ihvertfall til de faste slik at det ikke blir gjort forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg gir en donasjon til en veldedig organisasjon i vedkommenes navn, blir det godt mottatt da? Eller vil det også rynkes på nesen av bak min rygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi ga de ansatte i sønnen min sin avdeling et krus hver som han hadde malt med porselensmaling (jeg hadde valgt ut to farger som var pene sammen- også når de ble fingermalt av en treåring). Hadde også skrevet på navnet til hver enkelt med porselenspenn. Når vi lagde dem var jeg med og styrte prosessen litt slik at malingen kun kom på utsiden og ikke på innside/hank/under.

 

Kjøpte krusene på Panduro for 29,- pr stk og to farger + tusj. Brennes i vanlig ovn og tåler oppvaskmaskin. Tenker at det alltid er greit med en egen kopp på jobb, og i vår barnehage maler de masse, så det passet.

Har gitt tilsvarende til besteforeldrene med håndavtrykk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for en diskusjon!

 

Første forslag til HI var: "Jeg gav konfekt til alle..Veldig greit"

 

Og jeg var frekk nok til å skrive at jeg syntes HI burde se bort fra å gi konfekt. Ikke bare dét, jeg brukte et sterkt uttrykk. Siden har det blitt antydet at jeg derved ikke skjønner og verdsetter tanken fra dem som gir. Og at jeg burde slutte å jobbe med mennesker p.g.a. dette.

 

Og egentlig er vi alle enige om at det er tanken som teller!

 

Jeg beklager herved til dere alle at jeg brukte slik et sterkt og sårende uttrykk ang. min mening om konfekt generelt enten det er som gave eller til vanlig konsum. Som anonym på Dib skal jeg prøve å ordlegge meg penere for all fremtid. Hadde jeg skrevet "Jeg tror kanskje ikke konfekt er det aller lureste HI kan finne på, selv om det selvsagt er akkurat det samme hva hun gir", så hadde jeg fått frem min mening.

 

Og dét uten at det var blitt nødvendig med avsky-innlegg mot meg fra sårede konfektgivere.

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du klarer å se at med et annet språk ville ikke debatten tatt slik av.

Har kun møtt en ped.leder i virkeligheten med så sterke utsagn som det du har kommet med. Utrolig frustrerende å bli møtt med bombastiske meninger og en stor tro på at alle ser en sak fra samme side. Selv setter jeg enorm pris på mennesker som hører mitt syn, men samtidig sier sin mening uten at det blir et angrep på mine.

Du har fått motstand fra flere denne gangen, ikke bare konfektgivere, pga manglene respekt for andres meninger.

 

Det denne debatten har fått frem er at konfekt er en ok gave.

 

Det har også fått frem at gaver ikke er nødvendig for de ansatte i bhg.

 

Tror de som ønsker det og leser debatten kommer til å se vekk fra at gaven deres kanskje blir kastet. Det er ikke noe man kan tenke på som giver. Ønsker man å gi for man tro at den som mottar gaven blir glad.

 

Ønsker deg en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja "Ærsj" var et urimelig sterkt angrep på (muligens din) mening om at konfekt er en lur gave. Klart det er frustrerende for deg å bli møtt med en så bombastisk mening. Da må du så klart få tillegge meg en tro jeg ikke har på at alle ser en sak fra samme side.

 

Jeg kan bare takke for at du har vært så flink til å oppdra en stakkars anonym til å passe munnen sin og ikke bruke et ord som sikkert er forbudt i din barnehage.

 

Jeg BLIR faktisk glad for at du ønsker meg en fin helg, selv om det bare er en vennlig tanke og ikke en gjenstand du gir meg. Hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å opplyse deg litt til så er det ikke ordet Ærsj eller søppela som har skapt stormen. Klare du aldri å stoppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke å se eierskapet på denne tråden:

Trådstarter her.

Jeg var igrunn ute etter konstruktive forslag, ikke er debatt om takknemmelighet ol. Her var det virkelig mye "undertrykte" følelser hos noen av dere.

Datteren vår har gått i denne barnehagen i 5 år nå, og skal bli skolejente. Jeg er så "naiv" at jeg velger å tro at de fleste synes det er greit å få en gave - og at det faktisk er tanken som teller. De vet vi setter pris på jobben de gjør, men jeg vil likevel markere at hun slutter.

Jeg tenker hun lager tegninger, kort el. til de + at vi kjøper noe.

 

Det er du som bedriver hersketeknikk akkurat nå. Ikke tro at alle vil styre deg. Vi vil bare ha vår mening og rett til å si den uten å bli angrepet. Regner med at vi er en 6 stk som svarer deg. Jeg har ikke skrevet alle innleggene. Men du provoserer meg med å alltid angripe, og ikke kunne svare på noen spørsmål selv.

Folk kjøper og gir gaver som de vil, om noen kaster det for så være. Man kan ikke bry seg om det.

 

Du får sikkert noen gaver og gjør hva du vil. Men de var gitt til deg mest sansynlig med glede. Det er budskapet vi prøver å si deg. Dette er siste gang jeg gidde å svare deg. Du må gjerne se på det som en hersketeknikk, men det er bare at jeg har annet å gjøre.

 

Man kan bare vinne en diskusjon, om den andre gir en rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter igjen.

Takk for alle gode forslag!

Vi lager nå store kort i tykt papir med tre bilder, ett fra hun begynte i barnehagen, ett fra et par år senere og ett fra i år. Hun har selv vært med på å velge ut bildene. I tillegg tegner hun og skriver selv tekst til noen av tegningene. (jeg leser opp bokstavene for henne) Jeg kommer også til å kjøpe noe, men har ikke bestemt meg ennå. Det blir nok det samme til alle eller en fellesgave, kanskje felles gavekort på nærbutikken.

Vi bare si at jeg ikke er av de anonyme som har uttrykt sterke følelser her - eller svart på de innleggene, og jeg håper du/dere IKKE jobber i den barnehagen vi bruker. Jeg har kun skrevet 3 innlegg her; innledningsvis, et midt i som "trådstarter" og dette.

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 6 anonyme damer med mye "undertrykte" følelser må ha rett.

Derfor gir jeg deg rett.

Du HAR derved rett, ikke bare i egne øyne, men også i mine.

Derved har du (og de andre fem) vunnet diskusjonen.

 

Helt i orden at du ikke gidder å svare. Det er ikke noe spørsmål her, bare en anynym som gir en annen og hennes meningsfeller rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror gaver vil bli mottatt med takk av de fleste jeg uansett hva man gir.

Bare det at man blir husket med en liten ting, bør være nok i seg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...