☠Diamanda Galas☠ Skrevet 31. mai 2009 #26 Skrevet 31. mai 2009 tror vi går for 100%, fordi jeg mest sannsynlig får 4 ferieuker tilgode(sykmeldt) og legger til 4 eller 5 uker neste sommer..har ikke regnet helt over enda, men mulig jeg må ta litt ulønnet permisjon i tillegg så ikke permisjonen er ferdig før bhg-start;-)
lille frø, mor til to Skrevet 31. mai 2009 #27 Skrevet 31. mai 2009 Vi har ikke noe valg, vi tar 100%. Far tar sine 10 uker og jeg resten. Han har mye høyere lønn enn meg som bare er lærer. Skulle gjerne delt 50/50, men det har vi ikke råd til.
MathildeC Skrevet 31. mai 2009 #28 Skrevet 31. mai 2009 Jeg velger nok 100%. Har ikke helt orket å kikke på papirene ennå.. med vår første ble det litt krøll med NAV i forbindelse med permisjonsordningen, så må dobbelsjekke at alt er i orden denne gangen. Hadde pappaen bare hatt 8 uker fedrekvote, hadde han nok tatt ekstra, men med 10 uker + ferie synes han det er mer enn nok, kanskje for mye med tanke på arbeidspress på jobb. Jeg er i en jobb jeg ikke trives så godt i, og vil bytte under permisjonen. Så for oss passer det helt supert at jeg tar "all" permisjonen og han 10 uker. Vi gleder oss vilt begge to!
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 31. mai 2009 #29 Skrevet 31. mai 2009 Hvor kan jeg finne informasjon om det med retten til ulønnet permisjon i forbindelse med barnepass?
Mamman til Vilja Skrevet 31. mai 2009 #30 Skrevet 31. mai 2009 Jeg tenkte å gå for denne modellen, men skal søke om å få opprettholde forsikringsordninger i de to ubetalte permisjonsmånedene. Sto det også noe om man må tjene opp sykepengegrunnlag etter en permisjon av denne lengden?
Mrs. Kaizer Skrevet 1. juni 2009 #31 Skrevet 1. juni 2009 Vi velger 80% dekning pga vi kommer ikke til å klare å legge av penger som skal brukes de mnd med ulønnet permisjon:-) Pappaen tar sine 10 uker på tidskonto, jeg jobber 60% natt og har mye fri innimellom, så han er hjemme de dagene jeg må sove, altså mellom to nattevakter. Dette er snakk om 3. hver tirsdag og torsdag, så da kan han dra perm. sin utover et år. Så lillegutt trenger ikke begynne i barnehage før han er 2 år. Mannen er selvstendig næringsdrivende, driver et enmannsforetak og har ikke sjanse i havet til å være hjemme 10 uker i strekk eller mer for den saks skyld.
strawbs Skrevet 1. juni 2009 #32 Skrevet 1. juni 2009 Vi tar 100%. Regnet på det, og siden samboeren min er ansatt i staten, taper vi masse penger på å ta 80%. Med overført ferie fra i år får jeg 8 uker og samboeren min 7 uker ferie neste år, så vi har regnet oss fram til at vi får 4 uker sammen (jeg i perm og han i ferie), han får 12 uker alene, og jeg får resten, og da har vi 53 uker tilsammen. Men, siden vi får oktoberbarn er vi jo nesten garantert å ikke få barnehageplass, da, så blir vel litt ulønnet permisjon på meg i tillegg, tenker jeg. Anbefaler uansett å regne på det. Tror de fleste sparer en god del tusen på å ta 100%, men man må være flink å spare, slik at man har mulighet til å være hjemme litt lenger om man må det. Gleeeeeder meg til barnet kommer!! (men ikke før oktober, altså!) Håper alle koser seg i sola.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 1. juni 2009 #33 Skrevet 1. juni 2009 Jeg tar klart 100%...Orker ikke holde meg så lenge unna jobben uansett,så da tar jeg heller full lønn i kortere tid. Gjorde det forrige gang og det fungerte brillebra Har verdens gøyeste jobb, så da blir det slik ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå