Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Marit Eline?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi henne navnet Marit. Det er et flott navn. Marita er utrolig harry.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marit Eline er kjempefint!

Skrevet

Eline er et oppbrukt navn om dagen.

Syns det er litt "kvalmt" også- sånne som mammaene gjerne vil skal være rosa små dukker mens de i virkeligheten er ekle, grinete og usosiale. Kjenner noen få med navnet, og de er sære og bortskjemte drittunger alle tre. Kjenner jeg brekker meg...

Også henger man på noe Victoria eller Christin for å få det enda eklere.

Nei, styr unna!!

Skrevet

Marit Elise er straks penere.

Skrevet

Synes det var stygt. Liker ikke Marit, ikke Marita heller.

Skrevet

Overvektig, tilbakestående. To ord jeg tenker når jeg hører navnet Marit.

Men andre har selvsagt ikke samme assossiasjoner til navnet. Jeg synes det er fælt å tenke sånn om et navn, og jeg er ikke en dømmende person. Jeg kan ikke noe for det. Det er bare sånn med dette navnet, og navnet Marit har jeg aldri likt.

Men vet du, hvis noen jeg var glad i hadde kalt barnet sitt Marit, hadde jeg selvsagt blitt vant til navnet, og likt det etterhvert.

Skrevet

Det var fint. Flott å høre et navn som Marit igjen:)

Skrevet

Jeg syns også Marit er et fint navn - klassisk og fint. Når det kommer til navn så er det jo mye mote, og folk påvirkes av hverandre. At Marit akkurat nå er lite brukt, ville jeg bare sett på som veldig positivt.

Og ikke minst vil det ha en spesiel betydning fordi hun er oppkalt etter et menneske som betydde mye for mannen din.

Marit Eline syns jeg "lugger" litt, men det går jo... ville holdt meg til Marit jeg.

Skrevet

Marit er fint, Eline er fint. Eline er kanskje litt mye brukt for tiden, men hvis man liker det spiller det ingen rolle.

Marita derimot synes jeg er et grusomt navn.

Hva med Marte Eline da?

Skrevet

Enig med anonym som foreslo Mari Eline. Synes det var penere enn Marit Eline. Og så vil jo navnet være tilnærmet likt det moren hadde.

Skrevet

Halllooooooo!!

Marit er jo bare verdens fiiineste navn! Jeg har vært veldig fornøyd med det :)

Hilsen Marit, også kjent som

Skrevet

Jeg synes Marit er et veldig pent navn. (Det betyr Perle)

Vi skal kalle vår lille tulle for Marit Christine, og hun blir oppkalt etter min mor og min mormor og en veldig god venninde

Jeg synes det viktigste ved navnevalg er å velge et navn som er sånn noenlunde normalt, men ikke 10 p topp liste-navn med tanke på barnet som skal bære navnet.

Lykke til med navnevalg

Skrevet

Marit Christine - nydelig! Jeg heter Marit og har alltid savnet et mellomnavn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...