Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Marit Eline?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter ei lita snuppe som jeg gjerne vil kalle Eline. Sambo vil oppkalle henne etter sin mor, Marit som døde da han var liten.

Hva syns dere om navnet Marit Eline?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marit er et navn jeg ikke kan fordra.Hvis du ville ha negative tilbakemeldinger?

Jeg synes ikke noe om det navnet. Synes det er grusomt stygt.

Eline derimot er nydelig. Marita hadde vært et alternativ for meg hvis mannen min hadde samme ønske som din samboer har.

Skrevet

Jeg synes det var to fine navn. Personlig liker jeg ikke dobbeltnavn. Synes Eline er litt for "moderne". Marit synes jeg er et koselig navn. :)

Skrevet

Eline er et nydelig navn, Marit er ikke det. Det er litt for traust og kjedelig og passer ikke til Eline. Men dere kan jo kalle opp med bokstav også - hva med:

Maja Eline

Mille/ milla E

Maren E

Molly E

Skrevet

Var ikke ute etter negative tilbakemeldinger, bare sånn generelt..

Jeg syns liksom at navnet blir litt merkelig, en sånn litt rar blanding. Marit er et ganske tradisjonelt navn, eline er på en måte litt "nyere" og søtere syns jeg, så jeg syns igrunn de står litt rart til hverandre, men jeg vet ikke helt..

Marita heter søsteren til sambo, så det blir nok ikke aktuelt:)

HI

Skrevet

Maja Eline var pent ja.. Må nok tenke på dette;)

HI

Skrevet

Da hadde jeg heller gått for Marita Eline, det er fordi jeg ikke er spesielt fan av navnet Marit.

Men om dere liker det, så er det jo bare fint. Hva jeg mener har egentlig lite å si for dere. Og jeg hadde strukket meg langt for å møtt mannen på det ønsket...

Skrevet

Søstern til mannen heter Marita, så jeg syns liksom det ikke passer så godt, men det er jo en mulighet..

Jeg er villig til å kalle jentungen opp etter moren hans, men hun blir jo oppkalt om vi bare bruker bokstaven M også.

Så jeg skal få han med på en liten rådgivningi kveld..

Maja Eline syns jeg er pent.. Eller et annet navn på M.

HI

Skrevet

Maja Eline var fint ja:)

Leste ikke de andre innleggene før jeg svarte, hehe...

Mia Eline

Mari Eline

Eline Mari, med trykk på i`en

Eline Maria

Skrevet

Eline er fint. Men jeg syns det er finere med Marit Helene hvis du skal bruke Marit.

Skrevet

Jeg heter Marit og har alltid vært fornøyd med det:) Det er ikke så mange små som heter det, men i lillebror barnehage er det ei søt lita snuppe som heter det. Eline er også fint. Kall henne det du, jeg granterer at du ikke vil få negative tilbakemeldinger (med unntak av den surmagete lengre opp her).

Skrevet

Jenta mi heter Eline:) Nydelig navn;)

Fått veldig mange koslig komentarer på det assa:)

Skrevet

Helt ok. Personlig hadde jeg nok valgt Eline Marie for å kombinere de to ønskene, men Marit er relativt originalt nå til dags.

Skrevet

Marita Eline

Eline Marita

Hvis du bare skal bruke det ene navnet og det er Eline, synes jeg du skulle ha snudd om, og kalt henne

Eline først.

Eline Maria f.eks.

Marita Elin, med trykk på i'en synes jeg var litt fint da.

Men du hadde vel Marita i familien? Så da er vel det uaktuelt....

Jeg synes Marita er fint jeg, Marit er ikke så fint synes jeg da.

Men jeg vet hvordan det er når alle har noen de vil kalle barnet opp etter.

Jeg har en mor som er helt fra seg hver gang vi sier nei til hennes forslag. Nå venter vi nr 3 og hun påstår hun ikke har fått vært med å bestemme noen... Men vår eldste er en kompromoss mellom mon mann og min mor ;-) så hun fikk da to navn så begge fikk viljen sin..

Skrevet

syns det var et kjempefint navn! bare Eline blir litt for moderne. jeg elsker navnet Marit. jenta mi skal hete Marit Johanne etter mormor.. jeg vil i hvert fall ikke ha et navn som alle andre har. som ligger på topplista liksom... jeg liker Marit Eline :)

Skrevet

Synes det var et fint navn jeg. Mari Eline er kanskje enda finere, men Marit er myyye finere enn Marita.

Skrevet

Er forresten en i klassen min som heter Eline og hun er 24 år, så det er jo ikke et helt nytt navn. Nydelig er det hvertfall.

Skrevet

Jeg har en datter som heter Eline Marie. oppkalt etter meg. Syns det er så jentete og fint navn. Men marit eline var litt tungvint å si.

Skrevet

Eg har ei venninne som heter Maria Eline, synest det er eit nydeleg namn!

Skrevet

Rart med navn og hvordan de blir populære ;) Jeg er 30 år gammel og heter Eline, merkelig å høre at det navnet er populært nå! Men det er kanskje fordi jeg kun har møtt en eneste Eline i min oppvekst og hun var oppl\kalt ettter meg ;)

Skrevet

Enig! Marit er kjempefint, men Marita er harry.

Skrevet

Synes det var veldig fint. Liker begge navnene og hadde det selv på navnelista mi. Men det blir nok et annet navn på barnet mitt istedet.

Skrevet

Marit kan gjøres om til mange fine navn. Marit synes jeg ikke noe om. Men det er sikkert fordi jeg forbinder det med ei dame som ikke er noe særlig......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...