Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #26 Skrevet 28. mai 2009 Nei, jeg bor på vestlandet og forstår ikke hva folk klager etter. Gjør det noe om det er litt kø? Her jeg bor kan bare en bil passere over ei bru mens motgående må vente. Men vi kommer fram og har det bra. Det er mange småveier i USA også som er dårlige. Og de som ikke har forsikring i USA må betale etterpå (etter livsnødvendig behandling). Da må de selge huset, bilen etc. og flytte inn i en trailer. De fleste tror nok at det skjer ikke meg.... Men noen skjer det med. Hvis du ikke har jobb; hvordan skal du da betale forsikring? Klart det er noen som gambler, men det er jo ganske mange som ikke har pengene.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #27 Skrevet 28. mai 2009 Nemlig, de gambler.. Er billigere å ha en forsikring før noe skjer enn å ta regninga etterpå.. Og alle kan bli syke. Jeg skjønner du er fornøyd med de romantiske veiene med en fil over bruer på vestlandet.. Men dette fungerer ikke om en skal være effektiv og man skal frakte varer fra et punkt til et annet.. er det rart frukt og grønt er i elendig forfatnng og grufullt dyrt før det ender opp der det skal.. Og jeg har kjørt på såkalte småveier i USA.. De er endel bedre enn de store våre..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #28 Skrevet 28. mai 2009 Ja, er for velferdstaten! Stemmer AP og kommer alltid til å gjöre det. Det handler om grunninnstillingen min om at goder skal fordeles likt, at ikke bare et mindretall skal ha råd til godene og at man får et A og et B lag i samfunnet avhengig av ökonomi.
Iselilja Skrevet 28. mai 2009 #29 Skrevet 28. mai 2009 Absolutt for velferdsstaten! Det ironiske er at USA, der helsevesenet stort sett er privatisert, bruker en langt større andel av BNP på sykehustjenester enn vi gjør i Norge. Vet ikke hva jeg skal stemme i år ennå.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #30 Skrevet 28. mai 2009 Jeg husker alle de blåe som var så fornøyd over hvor billig strøm vi skulle får, bare den ble privatisert. Det er lett å være etterpå klok og se at det ikke funket så fryktlig bra, men nå er det for sent.
Uglebusk Skrevet 28. mai 2009 #31 Skrevet 28. mai 2009 Jeg er for velferdstaten. "lenge leve enkeltmenneske og kjør over de som står i veien for at du får best og mest" - Høyre og FRP NEI...... Jeg mener at verdier som skapes i et felleskap er mer verdt enn individuelle verdier. Man jobber sammen, og blir enige om hvordan en ønsker å forvalte verdiene i felleskap. Dessuten må en gjøre drastiske tiltak i forhold til å ta vare på miljø og naturressurser samt sikre en bærekraftig utvikling... Derfor stemmer ikke jeg Blått nei
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #32 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har ALLTID irritert meg/forbannet meg over at jeg betaler så inni granskauen mye skatt.. Helt til i vinter da broren min fikk diagnosen kreft. Da slo det meg hvor HELDIGE vi er som har de mulighetene vi har!! Heretter betaler jeg skatten min med et smil
Miss Misantrop Skrevet 28. mai 2009 #33 Skrevet 28. mai 2009 Jeg er for. Kjempeglad for at mine foreldre og besteforeldre bygget et land som gir meg så flotte sikkerhetsnett. Jeg skal stemme men vil ikke si hva jeg skal stemme fordi det er flere som kjenner meg irl og det er ikke hensiktsmessig for meg å røpe hvilke parti.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #34 Skrevet 28. mai 2009 Selvsagt er jeg for velferdsstaten. Men som en annen her har sagt; det må være lov å være kritisk til hvordan man forvalter den. Den som kun betaler skatt uten å stille et eneste spørsmål i forhold til forvaltning, er i hvert fall dum. Jeg stemmer Venstre. Ville aldri falt meg inn å stemme Frp, men jeg må si at utsagn som "Alle som stemmer Frp er ett av to: Dumme eller slemme", vitner om uintelligens og et noe forkvaklet menneskesyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå