Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 er så dritt lei dere som ammer som ser "ned" eller hva f*** dere gjør på oss som må gi mme!!!! (ikke dere som ammer som ikke gjør det selvsagt) men noen er bare så inni hjerterota irriterende!! har nettopp vært på cafe, og der satt det en liten gruppe på 3 spedbarnssmødre som amma. jeg og min vennine satt oss på bordet rett ved. Jeg ammer ikke, men det gjør venninnen min. Der sitter de å snakker høyt og tydelig om at alle som VIL amme, KAN amme, og stakkars barn som ikke får mme...blablabla...JEG KLIKKER
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 mener jo stakkars barn som ikke får mm... HI
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Helt enig! Forbanna irriterende med disse "perfekte" mødrene som kritiserer de som ikke ammer. De færreste slutter ikke å amme fordi de ikke VIL, de som ikke ammer gjør det fordi de ikke kan eller ikke får det til. Min fikk mme fra første dag fordi jeg ikke hadde melk, fikk begge deler frem til hun var 5-6 uker, og bare mme etter det. Da orket jeg ikke det presset og stresset det ble ut av den jævla puppen og at jeg skulle fæle meg mislykket hver dag fordi jeg ikke hadde melk nok. De som får mme er hvertfall sikret å få alle de næringsstoffene de trenger i melken, og det er det ikke sikkert de får fra mor hvis ikke mor er veldig nøye med hva hun spiser. De får ikke de naturlige antistoffene via mme, men det har gått utmerket bra med datteren min, hun er mindre syk enn de fleste på hennes alder. Har ikke angret en dag på at jeg sluttet å amme.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Det er ikke bare noe du føler da, at de snakker om det at noen ikke ammer? For meg virker det helt utenkelig, ja rent bortsett fra her på dib, at noen sier noe sånt. Forstår ikke hvorfor folk ikke kan feie for sin egen dør. Det at de får til å amme gjør de ikke til noe bedre menneske på noe vis. Kanskje sliter de med å få barnet til å sove? Selv tok jeg aldri noen stillig til om jeg skulle / ikke skulle amme. Men det gikk som en drøm og jeg hadde sikkert kunnet selge melk om jeg hadde giddet. Derimot har jeg hatt en som ikke ville sove, og en med kolikk. Så jeg kan ikke slå meg på brystet å si at jeg er den perfekte mor som kan amme barna mine. Nei vet du hva, det viktigste er vel at barna får mat eller? Og de som våger å se ned på andre fordi det gjør sånn eller slik, vel jeg håper de kan se seg i speilet hver dag og si: "jeg, jeg er perfekt jeg....." Lykke til videre med baby som får mat, og det er tross alt det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Så leit at du opplever dette og tar det til deg. Jeg skjønner veldig godt at det å ikke kunne/ville amme av ulike årsaker føles trist for mor. Jeg har heller ikke ammet selvom jeg gjerne ville det. Dette er sårt og vondt og man har gjerne mange tanker rundt det. Jeg har selv spurt meg om jeg kanskje ga opp for lett o.l. Når det gjelder påstanden om at "alle som vil amme kan amme" stemmer det ikke helt. Noen barn kan ikke amme av medisinske årsaker, men det er ikke til å legge skjul på at motivasjonen for å amme kanskje ligger litt lavere i Norge enn f.eks. i deler av Afrika. Her har vi alternativer som er meget gode - i andre land vil barnet faktisk dø dersom mor ikke ammer... Jeg valgte å slutte da hver eneste amming var preget av hyling og gråt og plunder for både mor og barn. Jeg anså det som viktigere at barnet mitt var mett, trygg og hadde en mentalt frisk mor enn et nervevrak som var så utmattet av ammeøktene at noe kos ikke kom på tale. Selvfølgelig var det sårt, selvfølgelig ville jeg gjerne, selvfølgelig tenkte jeg mye på det, selvfølgelig forsøkte vi flere ganger over en lengre tidsperiode, men så ble det mme til slutt. Og lykkelige var vi alle 3 (inkludert pappaen). Du har gjort et valg som du føler er til det beste for din familie. Og det gjør vi vel alle på vår måte?! Kos deg med barnet ditt som vokser og trives og gled deg over at vi bor i Norge hvor vi har tilgang på gode alternativer.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Jeg kan ikke skjønne at noen har slike holdninger!! Jeg har fullammet begge mine, men har da aldri sett ned på de som ikke får ammet!! Det har jo som regel en grunn! Noe annet er det hvis mor av en eller annen grunn ikke vil amme... da synes jeg det er forkastelig. Men jeg har flere venninner og søster som har måtte gi mme! Og har sett hvor de har slitt med å prøve og prøve på ammingen. Det er bare slik at det ikke alltid går bra!! Jeg er takknemmelig for at det har gått så greit for meg, og håper det blir slik med neste også. Du må bare ikke bry deg om slike, som tror de er bedre enn deg! DET ER TULL!!! ALLE KAN FÅ SLIKE PROBLEMER!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 Så du kaller folk drittkjerring i stedet for å svare på et helt legitimt spørsmål? Kanskje det er du som er drittkjerring! Annie som spurte hvorfor du ikke ammet.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #10 Skrevet 26. mai 2009 Dere er rett og slett bare mer opptatt av å ikke ødelegge puppene deres, enn at ungene deres skal få det beste de kan få. Egoister!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #11 Skrevet 26. mai 2009 Puppene mine var forøvrig "ødelagte" etter dag 5 pga. melkespreng og hadde vært det uansett om jeg ammet eller ikke. Og er ikke "det beste de kan få" inkludert kjærlighet, kos og omsorg også? Eller er man en god mor dersom man ammer, selvom man ikke har overskudd til å ha nærkontakt med barnet utenom?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #12 Skrevet 26. mai 2009 Det er jo fakta at alle som VIL amme KAN!!!! Det er en grunn til at vi er født med pupper!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #13 Skrevet 26. mai 2009 anonym 13.26; er så dritt lei sånne som deg!!!!!!!!!!!!!!!!! NEI JEG KAN IKKE AMME! etter x antal sprukne sår, lite melk, brystbetennelser,tette melkeganger, en unge som hyler og skriker, etter hundre tlf til både HS, ammehjelpen osv, fikk jeg beskjed om å gi mme. kan ikke bare de som syns det er så forbanna lett å amme bare holde kjeft!???! (jada de er heldige, men trenger ikke rope ut at alle som vil amme kan amme, det er IKKE tilfelle!!!!!)de har INGEN aning om hvordan det er å ikke få det til. nå er jeg så irritert at jeg holder på å sprekke!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #14 Skrevet 26. mai 2009 Anonym 13.26, Ja du er nok en mye bedre mor enn meg, siden du ammer og ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #15 Skrevet 26. mai 2009 Ikke la deg terge HI, hvertfall ikke av idioter her inne! De vet jo at de heller bensin på bålet og at du blir enda mer irritert jo mere de skriver, de gjør det kun for å terge deg! Alle oppegående normale mennesker skjønner at det slett ikke er alle som får til eller kan amme. Sånn er det bare. Er mange som har det som deg.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #16 Skrevet 26. mai 2009 13.33: Sant det! her inne driter jeg i det..det er tross alt bare på nett, men når det blir sånn i det virkelige verden, på cafe. det var veeeldig tydelig at det var ment mot meg (eller kanskje en annen som ga flaske som satt en stykke bortenfor oss igjen) Pleier ikke ta sånt til meg, og bli irritert, men i dag blei jeg det..argh HI
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #17 Skrevet 26. mai 2009 Om du opplever det samme igjen får du gå bort til de og spørre hvilken medisinsk bakgrunn de har for å støtte oppunder slike påstander og høre om de kanskje kjenner deg og din situasjon siden de så bastant uttaler seg på vegne av deg (eller andre i samme situasjon). Lurer på om de oppfører seg slik mot venninner, søstre, svigerinner etc. som ikke kan/vil amme.
Makka Pakka Skrevet 26. mai 2009 #18 Skrevet 26. mai 2009 Hvor gammel var de på nabobordet som høylyttsnakket om amminges fortreffeligheter? Har nemlig et inntrykk av at yngre mødre oftere er verdensmestre som mamma. Jeg ammet heller ikke annet enn de første ukene. Ingen har noensinne kritisert meg for det utenom et yngre søskenbarn som himlet med øynene når jeg sa at jeg ikke ammet. Hev deg over det, det ER nok sinnsykt irriterende men barnet ditt har det helt fint. MYE bedre med mme enn en syk/deprimert/utslitt mamma. Morsmelk er ikke alt.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #19 Skrevet 26. mai 2009 Æsj for noen kvalme drittkjerringer da!! Pyton med slike bedrevitere, synd at de ødela kafebesøket ditt da... Håper at det går troll i ord og at de miste melka, da kan de få smake sin egen medisin!
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 26. mai 2009 #20 Skrevet 26. mai 2009 Hva er det med dem som tror at viljen alene kan få ammingen til å gå på skinner? Hva vet dere egentlig, annet enn deres egen perfekte oppfatning av suksess? Fatt mot HI, de som ammer er IKKE bedre mennesker enn deg. Hev deg over det og vær stolt
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #21 Skrevet 26. mai 2009 13:26: Jeg har underliv og mannen min har sæd. Kan du fatte at vi ikke kan få barn da?? Helt utrolig, ikke sant?? Kanskje ikke alt er svart/hvitt like vel..?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #22 Skrevet 26. mai 2009 DERE ER BARE NOEN LATE DRITTUNGER SOM IKKE GIDDER Å AMME!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #23 Skrevet 26. mai 2009 Det er ikke snakk om å ikke ville ødelegge puppa eller sånt noe. Nr to ble bare håpløs å få til og ta puppen. Han var et KISS barn så det funka dårlig gitt. Jeg pumpa meg frem til han ble friskmeldt etter behandling, men det var ikke snakk om noe pupp. Og frem til det hadde jeg amma det lille han klarte og resten på flaske. Så han klarte å suge, men det gjorde for vondt for han, så han spiste seg aldri mett. Så hva skulle jeg gjort da. Fortsatt å presse han til puppen og pumpe og styre døgnet rundt. NEI takk du da gikk jeg over til MME ja. Og i tilleg fikk jeg brystbetennelse og KRAFTIG soppinfeksjon som gjorde at jeg ble SYKT dårlig. Så da ble det flaske etter det. Så som regel er det en grund for at folk velger flaska med MME.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #24 Skrevet 26. mai 2009 LATE??? HVA FAEN MENER DU MED DET???????????????? DET ER DA MERE STYR Å DRIVE MED FLASKE, KOKE VANN, STERILISERE OSV, ENN Å SLENGE FREM PUPPEN. SÅ DET ER IKKE SNAKK OM Å VÆRE LATE. FOR NOEN BARE GÅR DET IKKE. OG SELV OM JEG IKKE FIKK AMMET NR TO NOE SÆRLIG, SÅ HADDE IKKE DET EN DRITT MED AT JEG IKKE HADDE MELK. FOR JEG PUMPA 100ML PÅ EN PUPP PÅ UNDER 5 MIN, OG JEG HADDE MERE. SÅ DET SÅ.......... TIPPER DU OVER HER IKKE HADDE SÅ MYE MELK SOM MEG. SELV OM JEG IKKE FIKK AMMA NR TO AV ANDRE GRUNDER. SÅ JEG HADDE SIKKERT BEDRE MELKE PRODUKSJON ENN DEG. BLÆÆ. TEITE KJÆRRING.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #25 Skrevet 26. mai 2009 anonym 14.19: ja det er skikkelig latskap. vi gidder ikke bare kaste frem puppen, men vi gidder heller koke,vaske og tilbrede mme dagen lang...jepp, noen late drittunger er vi nok, men vil faktisk tørre å påstå at du er en større
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå