Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #26 Skrevet 25. mai 2009 Hvordan jeg klarte det? Jeg bare tok dem på meg og knappet knappen. Hadde en tynn bandasje over arret som ligger ca 15 cm under bukselinningen. Det gikk helt greit det, gjorde hverken vondt eller var ubehagelig. Det høres nesten ut som at du tror jeg ikke VIRKELIG hadde keisersnitt? Jo da, jeg hadde det! Jeg er ikke noe jobbebukse menneske, og la ikke på meg noe særlig i svangerskapet. Til videre informasjon hadde jeg keisersnitt fredag morgen og reiste hjem mandag ettermiddag. jo da, fullt mulig!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #27 Skrevet 25. mai 2009 Ingen som har bedt meg om det nei, men jeg selv fant det relevant. Jeg kan vel skrive hva jeg vil så lenge det ikke er uthenging eller løgn.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #28 Skrevet 25. mai 2009 Høyst usannsynlig. Ikke pga magestørrelsen din, men pga operasjonssåret.I såfall slår du en liten bløff om hvor trange de buksene egentlig var.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #29 Skrevet 25. mai 2009 Men du henger jo ut andre?!?? Det er det jeg ikke skjønner. Du henger ut de som trur på at vaginal fødsel er best for mor og barn så langt det går. Ingen som tviler på at ks er best om det er fare for liv..! Derfor helt overflødig å beskrive den måten, det er jo ingen som betviler ks som eneste alternativ i forhold til det der! Menmen, skriv hva du vil, men ikke reager på at folk synes du virker litt vel defansiv og usaklig, da!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #30 Skrevet 25. mai 2009 Hehe.. morsomt innlegg! Regner med HI ikke har så veldig mye erfaring med dette selv!! Har født vaginalt en gang. Det ser helt fint ut der nede, og førse gang vi skulle ha sex etter fødsel føltes det som om jeg var jomfru! ALT for trangt! Man er jo laget for å føde, og kroppen trekker seg naturlig nok sammen igjen etterpå. En venninne av meg måtte ta ks. Det tok kjempelang tid før hun kom seg igjen. I tillegg til såret, så fikk hun rier. Livmoren skal jo trekke seg sammen uansett. Så når barnet hadde kommet hadde hun kjempevondt og det tok mye av hennes krefter. Når man har født vaginalt er man normalt ferdig å ha vondt når barnet kommer, og man kan bruke kreftene sine på barnet. Selvfølgelig er det fint at det er mulig å hjelpe dem som trenger det med å gi ks, men hva i alle dager er galt med den naturlige måten hvis alt er som det skal??
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #31 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har vel fått med meg arr fra begge verdener. Mitt haste-ks gikk veldig bra. Var ute av sengen samme kveld, og i storform dagen etterpå. Men har hengemage over arret, som IKKE er en tynn hvit stripe helt nederst ved trusekanten, men et skjevt og stygt arr omtrent i bukselinningen på lave bukser... Min vaginale fødsel gikk fort (2 timer fra 3 cm til ungen var ute). Revnet mye, splittet ene kjønnsleppen (og stingene løsnet, så jeg må nok leve med den splittelsen..). Som en ekstra komplikasjon kom ikke hele morkaken ut, og siden jeg ikke fikk infeksjon ble ikke dette oppdaget før etter 8 uker, da jeg plutselig fikk en styrtblødning. Måtte inn til utskrapning der de fjernet en 3x3 cm stor rest... Resultat av alt dette: jeg skal ikke ha flere barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå