Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Hvem gidd å ødelegge vaginaen ? Den BLIR jo videre for hver fødsel det er ingen hemmelighet.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Ikke på alle ;-) Håper jeg aldri må ta KS jeg, min store angst....
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Jeg vil ikke ta ks, fordi jeg vil ha en så flat og fin figur etterpå som mulig. Uten arr og betennelser.. Så er det også større sjans å få strammere vagina, fordi man da får hjelp av naturen til å stramme igjen, sammen med øvelsene. Ks, da har du stoppet hele prossessen, og man må jobbe selv med alt.. Urk.. Nei. Stoler på naturen jeg..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Tull og VÅS! Hadde jeg fått fritt valg hadde jeg valgt vaginalt uansett! Nå må jeg kanskje ha ks, og jeg har stor ANGST for det. Har født vaginalt før... Ble ikke videre i vagina, men fikk en del vonde arr o.l. Likevel var det en fantastisk opplevelse jeg aldri ville vært foruten!! KS er et bra alternativ for de som av ulike årsaker ikke kan føde vaginalt. Men ellers er det bedre for mor og barn å føde vaginalt, det vet jo alle!
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Da satser jeg heller på knipeøvelser, livredd for ks^^
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 nn 10.28: du vil ikke ha ks fordi du vil ha flat og fin figur?? Hva har det med saken å gjøre? Jeg måtte ha haste ks, og figuren min ble som før på 2-3uker. Ned i machvekt igjen (56kg) på 1 mnd. (gikk opp 18kg) Kroppen min har tatt seg sammen mye bedre enn de fleste jeg kjenner som har hatt vaginal fødsel. Så der er du nok vranglært!! Arret er under trusekanten å synes ikke lenger 14 mnd etter inngrep. Jeg er soppas hygiensik at betennelse fikk jeg ikke. Men jeg vil ha vaginal fødsel neste gang asså. KS er jo en oprasjon..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har gjort begge deler. Keisersnitt tar jeg gjerne igjen. Vaginal fødsel ALDRI igjen!!!! Ingen annet tegn på keisersnitt på kroppen min enn en tynn linje neders på magen:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Ingen skal få skjære i buken min og sra ut fosteret! INGEN! Sjefen bestemmer selv når hun vil komme ut, når hun er klar for det selv. For en barbarisk måte å "føde" på.. Eneste det er godt for er som et (og det eneste) alternativ til vaginal fødsel, om ikke dette er gjennomførbart. (Da det å dra barnet ut av munnen heller ikke er gjennomførbart;P
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. mai 2009 #13 Skrevet 25. mai 2009 Fordi ks ikke er det ideelle for hverken mor eller barn. Vaginal fødsel er best. Ks er kun (fysisk) bedre om det er fare for mor eller barns liv under en fødsel. Det er en stor operasjon, ikke noe å håpe på akkurat.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #14 Skrevet 25. mai 2009 Fordi jeg har hatt et KS, og vil ikke ha flere. Jeg har også født vaginalt etterpå, og ser ut slik jeg gjorde før nedentil;) De endringene som kom nedentil, kom av svangerskapene og alder og ikke selve forløsningen.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #15 Skrevet 25. mai 2009 Lattelig med disse som skal gotte seg over at de får sååå mye finere figur om de ikke tar keisersnitt etc. Jeg tok keisersnitt selv og ble skrevet ut av barsel i mine gamle trange olabukser fra før svangerskapet. Magen helt flat nesten rett etter fødselen og arret ligger laaangt under trusekanten og er kun er tynn hvit strek som ikke kan sees med mindre man vet om den. Samme historie med de andre jeg kjenner som har tatt keisersnitt. men nå er det vel ikke DERFOR folk velger å ta keisersnitt eller ikke? Jeg tok keisersnitt av medisinske årsaker, og det tror jeg gjelder for de aller aller fleste. Tror ikke noen lege ville tatt deg seriøst om du hadde nevnt figuren som årsak for ditt valg. Utrolig barnslig å innbille seg at man er bedre enn andre fordi man har født på en bestemt måte
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #16 Skrevet 25. mai 2009 Hei! Ja, der jeg har lest om de forskjellige alternativene, så er det slik at ved ks bruker kroppen mye lenger tid på å "krympe" inn. (livmoren) Man kan heller ikke begynne å trene/bære tungt før ganske mye lenger etter enn ved vanlig fødsel. (Da er kroppen normalt sett "klar" etter 6 uker). Det er bra det gikk bra med deg, men enkelttilfeller er heller ingenting man kan ta i betrakning i forhold til store undersøkelser og statistikk. Det er nok medberegnet i de store tallene, så jeg forholder emg til det. Et annet element er at ved vag.fødsel kommer man som regel mye raskere igang med amming, da de rette hormonene kommer i riktige doser til rett tid, for å si det sånn. Og amming er som kjent "slankemetode nr én".. Sier ikke at ikke ks-rammede ikke får til amming, men de har i større grad vanskeligheter med å komme igang med det, skal man referere til statistikken, igjen:) En annen ting er at selvom du ikke har arr og betennelse, trur jeg ikke du skal dømme de som har det og tru at de har dårlig hygiene av den grunn. Akkurat det du skrev om det virket veldig arrogant.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #17 Skrevet 25. mai 2009 Er du helt idiot eller? Hva om ungen snur seg og legger seg i tverrstilling for eksempel?? Vet du hva de gjorde med barn dette skjedde med før det var vanlig å utføre keisersnitt? De gikk inn gjennom vaginaen og kuttet fosteret opp i mange biter før de dro hver enkelte bit ut, viss ikke hadde moren dødd. Sier ikke dette for å sjokkere, det er fakta. Jeg spurte legen da min snudde seg til tverrstilling om hva de ville gjort i gamle dager og dette var svaret. Så keisersnitt kan være eneste løsningen og du vil ha barnet ut i live
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #18 Skrevet 25. mai 2009 Å ta keisersnitt selv anbefales aldri;) Og forresten, dersom du virkelig har tatt keisersnitt, hvordan klarte du å ha på deg trange olabukser da du ble skrevet ut fra barsel?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #19 Skrevet 25. mai 2009 Les svar 10:58 Det er ikke snakk om at det er utslagsgivende, men denne tråden handler om ks og utseende etterpå, øverst står det jo ang vaginaen, men det er flere ting ved utseendet som også spiller inn. Ks vs vaginal fødsel i det store og det hele, er en helt annen diskusjon:) Selvfølgelig er det en drøss med ks-mødre som har kommet godt ut av det. Men jeg trur ikke at det er ideelt verken for mor eller barn, spes ikke mor når det kommer til utseendet etterpå, både vaginalt og kroppslig. Som sagt mer om det i svar 10:58
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. mai 2009 #20 Skrevet 25. mai 2009 Å herlighet! For en grusom måte å få ut barnet på.. Men var det mitt innlegg du siktet til? For jeg mente ikke at ks aldri var bra, men at dersom man kan velge mellom en normal vaginal fødsel og ks så er den normale vaginale fødselen best. Ved tverrstilling av barnet så er det jo fare for mor og barns liv under fødsel og da er ks best:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #21 Skrevet 25. mai 2009 UNNSKYLD meg, men les svaret hennes en gang til før du kaller henne idiot. Hun sa jo det med at det kun er bra i de tilfeler mor og barns liv står i livsfare.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #22 Skrevet 25. mai 2009 du virker ikke videre opplyst 11.06. Må bare le av deg.....
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #23 Skrevet 25. mai 2009 Så fint for deg da.. Men om du vil opplyse meg bedre, sett igang. Merkelig måte å svare på.. Virker jo ikke som om du har særlig peil selv.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #25 Skrevet 25. mai 2009 Det er uansett ingen som har bedt deg beskrive den måten man fikk ut fosteret på før de spratt opp buken og fikk de ut levende. Det er ingen vag.fødende her som ikke er for ks om det står om liv og død! idiot selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå