Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #26 Skrevet 25. mai 2009 synes det er et bra innlegg:) gratulerer! ikke alle har så bra fysisk og psykisk helsegjennom et svangerskap/fødsel:) jeg er en sexmaskin, uheldigvis ingen fødemaskin.. hehe!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #27 Skrevet 25. mai 2009 sauen!! jeg har født både små og store barn.. å tro meg!! de små barna er ikke mindre smertefulle å få ut altså!! hehe.. her var en av de minste vondest å få ut. enda h*n var såååå liiiten. her var 4kg`s babyen lettest:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #28 Skrevet 25. mai 2009 Jeg hadde helt grei fødsel. Ble klippet og sydd pga. 4,5 kg barn som satt fast i åpningen med hodet da riene stoppet. Men takke meg til en slik fødsel igjen, hvis det hjelper meg til å ikke ha slike holdninger som deg. Håper virkelig jeg ikke kjenner deg.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #29 Skrevet 25. mai 2009 ho, ho her var det mange negative. Joda, vi kvinner er født til å føde barn, men når ting går ekstremt lett for noen kan man vel være fornøyd med seg selv for det. Det er trist at noen har et hardt svangerskap og en hard fødsel med mye plager og vondter- men man kan da vel være fornøyd om man ikke har det! Selv har jeg 3 flotte barn med 3 knirkefrie svangerskap, trente gjennom alle tre og opptok treneing 6 uker etter hos alle. Er 170 cm høy og veier fortsatt 56 kg slik jeg gjorde før førstemann. Fødslene har vært kjempe lette- men ja selvfølgelig vonde hvor nr 1 kom på 5 timer, nr 2 på 1 time og 3 på 2 timer. INGEN sting! Om jeg er godt fornøyd med meg selv- ja, selvfølgelig er jeg det. Og ja, jeg kan godt tenke meg flere barn!! PS: jordmor kalte meg en fødemaskin alle tre gangene!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #30 Skrevet 25. mai 2009 Glemte å si at barne veide 3600, 3900 og 3300
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #31 Skrevet 25. mai 2009 hvem du mente nå? meg over deg? hva var galt med det i såfall? jeg snakker da bare av egne erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #32 Skrevet 25. mai 2009 jeg er en fødemaskin. jeg har tre sv bak meg, alle forholdsvis problemfrie. har blitt raskt gravid med alle tre. lette fødsler. ok jeg har måtte sy noen pyntesting hver gang. mine barn har vært 2920g, 49cm lang 3630g 52cm lang og 3410g 50cm lang ved fødsel. alle har kommet til menstermin. mine barn gjør meg til et bede meneske jeg lever for dem, jeg elsker åvære mor til mine barn. jeg lever det livet jeg ønsker. jeg er heldig og taknemmeligfor det.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #33 Skrevet 25. mai 2009 Gratulerer til deg! Det er så typisk dib - hvis du skryter av deg selv er du idiot! Det er vel lov å være stolt av seg selv folkens?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #34 Skrevet 25. mai 2009 Da er jeg også en fødemaskin! knegg. Har hatt 5 problemfrie svangerskap og fødsler. Brukte ikke smertelindring noen av gangene. Barna veide 2900g, 3400g, 3600g, 3600g og 4200g.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #35 Skrevet 25. mai 2009 Du er kanskje en sexmaskin også, siden du klarte å bli gravid? ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #36 Skrevet 25. mai 2009 Kan ikke kalle meg selv det samme, dessverre... Baby og jeg hadde nok havnet blant den dystre statistikken "død i barselseng" for 150 år siden. Takk for spinalbedøvelse, fosterovervåkning og skalpell, sier jeg bare. Du har lov til å være stolt av deg selv, men husk at du har vært HELDIG som har fått oppleve en normal fødsel! De som har et svangerskap fra helvete, en ditto fødsel eller store problemer med ammingen er IKKE "mindre flinke" enn deg. Det kan være deg neste gang, det kan det være greit å ha litt i bakhodet. Jeg er forøvrig enig i at man egentlig ikke kan kalle seg en fødemaskin før etter i alle fall tre fødsler.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #37 Skrevet 25. mai 2009 HELDIG fordi hun har hatt en normal fødsel? Ordet normalt i segselv betyr jo at det er slik for de fleste.. Den fødselen er f.eks klin lik min, bortsett fra at jeg brukte 5,5 timer, og jenta mi bvar 3,6 kg. Vi hadde sex etter 16 dager, og mensen kom 7 uker etter. Ingen klipping eller sting eller noe. Ingenting jeg er "stollt" av, eller føler meg bedre en andre, iallefall ikke som en fødemaskin. Ser da for meg en stor dronningmaur som bare ligger og klekker hele dagen. Synes ikke man skal svartmale vaginale fødsler og skremme de som ikke har født ennå, det ER faktisk vanligst at det går bra!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #38 Skrevet 25. mai 2009 Jeg husker jeg var så stolt så stolt over å ha født datteren min på 4 kg. Følte meg som Queen of the world!!! 2 mnd etter fødsel fant jeg ut at jeg hadde en fødselsskade nedentil. Nå føler jeg meg bare misslykket. Congrats!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 25. mai 2009 #42 Skrevet 25. mai 2009 Jeg er visst ikke ikke laget for å føde.Vi hadde dødd begge to hvis dette hadde vært for 50 år siden. Håper at kroppen min klarer å føde normalt neste gang.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #43 Skrevet 25. mai 2009 gratulerer til deg, meg og alle andre kvinner som har født! Vi er noen fine fødemaskiner alle sammen
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #44 Skrevet 25. mai 2009 Jeg var også i full jobb frem til permisjonen. Fødselen gikk greit, men tok en del mer timer enn din. Barnet mitt veide 4100 gram og jeg måtte sy et "pyntesting" innvendig. Ammingen gikk også flott. Sexlivet er det heller ikke forandring på. Men jeg hadde ikke sex så tidlig som 2 uker etter fødselen da. Her gikk det nesten ett år men det var fordi jeg og eksen gikk fra hverandre kort tid etter fødselen. Mensen kom tilbake etter 6 uker.. selv om jeg fullammet i 6 mnd og ammet i 1 år. Skulle ønske jeg slapp å få mensen jeg så tidlig jeg da Men jeg føler meg egentlig ikke god på dette å gå gravid og føde\amme osv. Jeg føler meg heldig fordi jeg hadde en normal graviditet og fødsel. Og at jeg slapp problemer i ettertid pga fødsel\svangerskap. Vil vel bare kalle det flaks Tror neppe jeg kan ta æren på alt dette. Mye var nok bare tilfeldigheter og flaks. Men gratulerer med barnet
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #45 Skrevet 25. mai 2009 jeg har tre problemfrie sv.skap bak meg, var også i jobb frem til permisjonen. Fødselne tok 2,5, 2, og 1,5 timer Barna var mellom 3,5 og 4,2 kg Ammet alle tre uten problemer Sex hadde jeg hhv 5,7 og 6 dager etter fødslene- mensen kom ca 10 mnd etter .....Jeg har to år mellom barna mine! Jeg er en normal person som kalles MAMMA:-))
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #46 Skrevet 25. mai 2009 Så taperaktig å skryte av det der. Du kan ikke ha mange andre egenskaper og evner av interesse hvis dette er det du føler at definerer deg som en bra person. Det blir det samme som mødre som kun er mødre, og ikke har noen annen identitet. Trist.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. mai 2009 #47 Skrevet 25. mai 2009 Så flott at alt gikk så greit da! Gratulerer til deg! Men jeg tror nok ikke det gjør deg til hverken en bedre eller verre person. Slikt er nok ikke avgjørende for personligheten din..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #48 Skrevet 25. mai 2009 For all del, gratulerer med vel ovestått fødsel, men fødemaskin?? he he, må le litt. Jeg syns de som har tøffe svangerskap og harde fødsler (og ikke minst de som føder STORE barn og kanskje i seteleie) har mye mer å skryte av enn deg! Kom tilbake når du har slitt deg gjennom kvalme, bekkenløsning, revning og timevis med rier og trykking og sugekopp. da kan du være stolt da! Ei lita snuppe på drøye to kilo og bare seks timers fødsel, du var HELDIG - ikke spesielt flink!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #49 Skrevet 25. mai 2009 Så bra for deg HI! Hehe, jeg stusset over alle svarene du hadde fått før jeg leste innlegget, men jeg skjønte jo straks at når man nevner noe som helst som kan minne om skryt så er halve Dib på nakken din for å fortelle deg hvor feil du tar, og hvor fæl du er som tror du er bedre enn andre. Kjempeapplaus til deg, HI, heldiggrisen du ;-))
harlekinia Skrevet 25. mai 2009 #50 Skrevet 25. mai 2009 Virker jo som 70% av alle gravide får utdelt janteloven hos jordmor ;P Kan nesten skryte av det samme som deg, men tok litt lengre tid. jente nr1 tok litt over ett døgn og fikk lystgass og ble satt på drypp men slapp å sy og var å jogga i gangen knapt en time etter fødsel, første jordmora jeg hadde møtte meg i gangen og lurte på hva i alle dager jeg gjorde på beina... Jenta var 3650 og 51cm. nr2 en gutt vet jeg egentlig ikke helt hvor lang tid jeg skal regne, fikk rier tidlig natt men kom ikke på sykehuset før 1time før ongen var ute 19.30, slapp og sy og var på beina rett etter da også men mye lettere fødsel og mindre barn 2978 og 50cm. venter nr3 og er veldig spent Nei skryt og vær fornøyd du og la alle "ingen kan ha det værre enn meg" menneskene slite med seg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå