Gå til innhold

Jeg er en fødemaskin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt svangerskap var problemfritt. Jeg var like sprek som vanlig, og jobbet 100% frem til permisjon.

Min fødsel var problemfri. Den tok seks timer, jeg fødte med kun varmt vann og massasje som smertelindring, og jeg trengte ikke å sy et eneste sting.

Min datter er perfekt. Hun veide 2340 g, og var 47 cm lang.

Min melkeproduksjon er helt i rute, og ammingen går som en lek.

Mitt sexliv var like bra som før to uker etter fødselen.

Min mens kom tilbake åtte uker etter fødselen. Klar for ny runde;-)

Jeg vet ikke hvorvidt dette gjør meg til en bedre person, MEN jeg synes jeg er god på dette;-) Gratulerer til meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

datteren din var da ganske liten..

Skrevet

Med et sånt lite knøtt hadde ikke jeg trent å sy heller.

De fleste har det like greit som deg, HI. Men noen liker å klage litt ;-)

Skrevet

Jeg hadde en lignende fødsel og nesten like liten baby som deg den første gangen.

..................meeeen så kom nummer 2....

Verste fødselen!

Skrevet

Min baby var dobbelt så stor som deg, så klart jeg rivna. Alle hadde vært fødemaskiner om babyene var 2 kg. *geipe*

Skrevet

- som din, skulle det stå.

Skrevet

Det ER lov å være stolt over seg selv og den bragden man gjør ;o)

Gratulerer til deg og med en liten datter :o) Så bra at noen opplever graviditet og fødsel så positivt,- og ikke bare henger seg opp i det negative...Synes det er kjempefint jeg.

Og ikke hør på "min nummer en var likedann,- men nummer to....."Hallo, gled deg over denne opplevelsen og tro at det blir likedann neste gang (det blir nok fler ???) ingen vits i å gå rundt og tenke at siden det gikk så bra første gang så MÅ det gå "galt" andre gang....DA leter man VIRKELIG desperat etter noe negativt i en ellers perfekt hverdag.

Nei, igjen grattis med en så fin opplevese og VÆR stolt du...Men ikke "gni det inn" til de som absolutt må finne noe negativt i alt,-kanskje....De vil bare jobbe med å "bryte deg ned":.. Fortell det til de du vet vil glede seg med deg :o)

Skrevet

Beklager, men du er jo ikke spesielt god på det å føde. Kroppen din har lette fødsler (på pitte små bebiser...). Du får det til å høres ut som du gjør noe spesielt som de som har vanskelige fødsler ikke gjør - og det er litt usmakelig, spør du meg.

Hadde alle hatt kropper som din, der alt bare går lekende lett, så hadde det vert enda flere av oss.

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Med en fødsel kan du vel ikke kalles fødemaskin, eller? hehe.. Men det er jo lov å være stolt av seg selv!

Det er jo stort å få barn uansett!

Skrevet

Om du er en fødemaskin vet du nå vel ikke før du har fått i hvert fall en 5-6 unger like problemfritt da?

Skrevet

Jeg er også en fødemaskin, jeg har hatt to problemfulle svangerskap med spying, svangerrskapsforgifting og bekkenløsning som har lenket meg til sengen i månedsvis. Begge fødslene har vært harde og jeg har hatt maaaaange sting begge gangene. Sexxlivet er relativt greit og mensen kom tilbake etter 4 uker. Jeg vil ALDRI bli klar for en ny runde, men kan du kalle deg en fødemaskin så kan jeg også det :P

Skrevet

Hei du

ikke for å skuffe deg, men du er ingen fødemaskin!!

DU ER EN KVINNE, VI ER SKAPT TIL Å FØDE.

Jeg for min del har fire barn..har hatt enkle svangerskap og tøffe svangerskap. Jeg har hatt lette fødsler..nr 1 og nr 4 var svært lette..nr 3 var helt grusom!

uansett så er det en kvinnes bragd å føde barn..og det kan vi være stolte av. men fødemaskin er du ikke... ingen kvinner er det...selv om det er kvinnene som føder barn....

hilsen ei som er stolt av at vi kvinner klarer å føde så mange flotte barn.

Skrevet

Vet du hva? I stedet for å ta dette som at du kritiserer andre som ikke har hatt det problemfritt, så skal jeg ta det som at du er fornøyd og stolt over at alt gikk så bra med deg!

Gratulerer til deg ja!

Jeg har derimot ikke vært sprek under svangerskap(kvalme+bekkenløsning++). Delvis sykemeldt på slutten. Men min datter var også perfekt da, 50 cm og 3000 gram! Fødselen tok 3 døgn fra 1. rie, måtte på drypp, fikk lystgass, revnet, ble sydd, sydd feil og slet med smerter, fikk hemorider, tok i alle fall 8 uker før jeg klarte sex, mens kom ikke tilbake før etter 6 mnd(men gjorde ingenting for ble ikke klar for ny runde før 1,5 år etter), ammeproblemer i starten og problemer med å få opp produksjonen. Mye slit med pumping for å få opp produksjonen igjen.

Likevel synes jeg også at jeg var god på dette, for til tross for alt, så syntes jeg at jeg taklet det fint!

Skrevet

Hallo!

Det der har jo ikke noe med dine evner og gjøre, men egenskaper...

Du er jo bare heldig, ikke flink...

Skrevet

ja gratulerer til deg..du har rett til å väre stolt..

jeg hadde også problemfritt svangerskap, ammingen gikk superbra fra förste dag, sexlivet var på topp hele graviditeten og ikke lenge etter födselen kunne vi gjenoppta sexlivet..mensen var også i rute 7 uker etter födselen. men jeg födte en go`klump på over 4,5 kg så födselen tok litt lengre tid hos meg.. men tviler på at noe slikt gjör meg eller deg til en bedre person.....

Skrevet

Da er jeg også så absolutt en fødemaskin! Og dette er sitat fra jordmor og lege dagen derpå;o) Når jeg nærmest sprang i gangene, enormt sprek og ruset på lykkelige endorfiner.

har 4 barn, og etter siste graviditet veier jeg nå 57 kg (var vel 56 før jeg startet denne babyproduksjonen for 10 år siden)

siste graviditet var nesten problemfri kun noe bekkenlåsning som kiropraktoren knakk opp,formen var fantastisk-trente til the bitter end, jobbet frem til jeg ble sykemeldt (blir det automatisk med flerlinger) på dagen sprang jeg opp alle trappene på sykehuset, og kunne fremdeles ligge flatt og sove godt.

Sexen var storartet hele tiden , og den gjennoptok vi 5 uker etter fødsel (bedre da..), begynte også å trene igjen da.

Selve fødselen varte 4,5timer, og vips så var to nye verdensborgere født. Ble gjort et lite klipp, og derfor sydd : men har ikke kjente et bitte bitte lite stikk engang i ettertid (merkverdig!)

Tror kroppen min er skapt for å bære fram og føde barn, og selv er jeg fryktelig stolt av hva jeg har klart å prestere når jeg ser på alle mine skjønne nydelige unger.

Men dette er ikke noe jeg snakker høyt om da, utenom her;o)

Dagens skryteinnlegg fra meg selv til meg selv

*det gjorde godt*

Skrevet

Jeg er alt annet enn en fødemaskin. Men jeg driter i det. Er god i mye annet.

Skrevet

Greit for deg, det:)

Men du kunne skrevet; "jeg er en fødemaskin som faktisk virker uten vansker".

Vet ikke om jeg vil kalle meg en fødemaskin selv om jeg har 2 barn. For meg er det et negativt ladet ord, om kvinner som ikke gjør annet enn å få barn, og i mange tilfeller er underlagt mannen og står ved kjøkkenbenken.......

Skrevet

Med fem unger er det vel jeg som kan kalle meg fødemaskin:p hehe, men som sagt over her: vi er kvinner, og skapt til å føde..

Skrevet

-jeg har hatt 5 problem frie fødsler

-opp å dusjet å i full sving 2 timer etter fødsel

-sydd max 2 sting (selvvalgt klipping)

-barna var mellom 2810-3990g

-friske alle sammen

-ammet alle uten problemer

til å med jordmor sa etter fødsel av sistemann at jeg skulle ha vært med på "jormødrene" som gikk på tvn. for en sånn fødemaskin som meg hadde hun aldri opplevd,hehe..

men at dette skal gjøre meg til en bedre person? nei synes ikke det.

har nok vært heldig:)

Skrevet

Synes det er flott at svangerskapet, fødsel og amming gikk så lekende lett for deg! :) Skulle ønske alle hadde det sånn jeg.. Mine fødsler har vært så "lette" at jeg har ingen betenkeligheter med å gjennomgå det igjen. Amming og alt det andre har jeg også vært heldig med, og ønsker virkelig det for andre også. Alle mine barn har vært rett under 4 kg og født til termin (6 dager før, 3 dager før og 4 dager før)

Man er heldig når det går så greit! Sluppet alt av bedøvelse og smertelindring. Jeg har revnet og blitt klipt, men alle gangene har jeg gått til avdelingen og bært mine enge saker selv :) (jeg går ut ifra at det har med at jeg haaaaater sprøyter og dermed har gått gjennom maaange år med tannlegebesøk ol. uten bedøvelse og smerteterskelen min har dermed blitt litegrann høyere) Men har alltid gått inn i det hele åpen for at det kan blir så ille at jeg må ty til smertelindring. Det var like før sist gang!!! :D

Skrevet

ang smerter ved at HI har født en liten jente må jeg bare si at dere kan ikke sitte å mene at hun ikke har hatt "ordentlig" vondt pga jenta var så lita!

jeg har (hun med 5 fødsler) født barn mellom 2810-3990g, å den letteste å minst smertefulle fødselenn var med h*n på 3990g (stort hodet!)

den vondeste var med h*n på 3160g..

så størrelsen på barnet trenger ikke bety at noe er mindre vondt eller værre!

hos meg var åpningsriene vonde på 4 stk mens utdrivnings fasen var lett, 2 press så var de ute.

men med h*n på 3160g var åpningsriene lette men fy så vondt det var å få h*n ut..

å h*n var liten, lang og tynn. å bittelite hode!!

Skrevet

Flott at alt har gått problemfritt for deg :)

Men synes ikke vi skal ønske oss barn som er rett over 2 kg da :/

Gjest Sauen er poppeklar!
Skrevet

Så flott at du er fornøyd med svangerskap og fødsel, det er jo det beste som kan skje=)

Jeg fikk selv en jente som var omtrent like liten som din, men syns fødselen var jævlig uansett jeg da... Utenom pressriene, det syns jeg ikke var vondt -eneste positive med å få liten baby kanskje... For ammingen gikk ihvertfall ikke bra her siden hun var så lita.

Skrevet

LOL LOL LOL TÅPELIG INNLEGG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...