Gå til innhold

Dere som er 35+...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja gjett om jeg har. Jet er straks 36 år men føler meg slett ikke veldig moden enda, men mer moden enn da jeg var 20-25 år, helt klart. For 10-15 år siden hadde jeg alle svarene og var skråsikker i mine meninger.

Jeg hadde en kollega som var noen år eldre enn meg når jeg var rundt 25 år. Jeg husker at hun sa at hun merket at jeg var noen år yngre enn seg hva modenhet angikk og gjett om jeg ble fornærmet. For JEG var da voksen og moden!! Men nå vet jeg at hun hadde nok rett, hehe. Jeg flyttet også for meg selv når jeg var 17 år og har klart med selv siden da. Men jeg var da ikke ferdig utlært like vel, selv om mange synes å mene at å betale sin egen husleie er det samme som å være voksen og moden.

Jeg vet hvor mye jeg har opplevd, erfart og modnet de siste årene og gleder meg derfor til årene som kommer.

Men når det er sagt så er svigersøsteren min 9 år yngre enn meg og trolig like moden som jeg på mange måter, så mange yngre (enn meg) kan være voksen, moden og alt det der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet også hjemmefra tidlig og måtte håndtere regninger, husregler og innkjøp selv. At man klarer det er ikke akkurat noe tegn på å være voksen/moden.

Det går mer på et at man ikke har erfaring nok til å sette seg inn i hvordan andre opplever situasjoner, eller til å være ydmyk nok til å lytte til de som har mer erfaring enn deg. Dessuten er det jo ikke stort man egentlig lærer på videregående skole om personer og hendelser som har hatt betydning for samfunnsutviklingen, hvilke mekanismer som bidrar til utvikling, velstandsfordeling osv.

Det føles deilig å begynne å bli litt "tørr bak ørene"!

Skrevet

haha, måtte ei ungjente inn for å å svare på denne, det artige er jo at hun bare beviser det vi snakker om. Lille venn, vi har også vært 20 år, og "veldig voksen". Årene går veldig fort, plutselig er du over tretti, og gammel kjerring du også.

Skrevet

Et fjortistegn er å skrive maaaange utropstegn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...