Gå til innhold

Oj, nå følte jeg meg slem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest et annet innlegg her, noen som lurer på om det er ille å reise vekk fra sin 20 mndr gamle baby... VI skal dra på ferie i en uke i sommer vi, UTEN lillemor, og hun er jo bare 8 mndr! Er vi skikkelig "uansvarlige" da? Hun skal bli passet av besteforeldre på begge sider, som hun kjenner godt fra før....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke på noen måte forstå hva som rører seg i hodet på foreldre som velger å gjøre sånt. Jeg synes du oppfører deg uforsvarlig og egoistisk. Du setter dine egne behov foran barnets. Jeg fatter ikke sånt.

Skrevet

Oj, du var ikke nådig!

Men hva er det egentlig som kan gå galt?? Jeg vet jo at besteforeldrene vil ta godt vare på henne, og vi kommer jo hjem igjen!

Egoistisk , ok, men uforsvarlig??

HI

Skrevet

Babyen kommer inn i en alder hvor separasjonsangst ofte blir ett tema. Da skal du og faren reise bort, ikke for en natt, men for en uke. det gir ingen glede til barnet ditt. Men du synes kanskje det er viktigere med en ferie?

Skrevet

Det gir kanskje ingen direkte GLEDE til barnet mitt, men tror ikke det gir noen direkte smerte heller!? Dessuten så synes hun det er stor stas med besteforeldre, hun gleder seg over å være sammen med dem:) Får oppmerksomhet all day long!

Jeg synes ikke det er viktigere med ferie, men vi synes at det var bedre for lillemor å være hjemme i kjente omgivelser, enn å være med. Men du er kanskje av dem som drar ungen sin land og strand rundt? DET er enda mer egoistisk;)

HI

Skrevet

Reis på ferie du! Med god samvittighet.

Det er du som kjenner ditt eget barn, og barnepasseren. Er dere trygge på at dette går bra ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal ta dere en ferie. Folk er forskjellige, det er barn også.

Skrevet

Fatter ikke hvordan det er mulig å reise vekk en uke fra en 8 mnd. gammel baby. Det er utrolig egostisk.

Skrevet

Da jeg var på den alderen var jeg ofte hos besteforeldrene mine en uke i slengen uten mamma og pappa, som jobbet mye. Verken hadde eller har noen traumer av den grunn. Det eneste som skjedde, var at jeg fikk et veldig godt og nært forhold til besteforeldrene mine. Og jeg slapp faktsik separasjonsangst, siden dette var helt vanlig for meg.

I dag skrikes det opp om traumer for hver minste ting.

Dra med god samvittighet du, HI. Man trenger å ta seg inn av og til, trekke pusten og være litt "egoistisk" i blant for å være en god forelder også. Tar man ikke vare på seg selv, kan man ikke ta vare på andre.

Selv har jeg ennå ikke klart å være borte fra datteren min mer enn ett døgn, men det er mitt problem, ikke hennes.

Skrevet

Du vet jo åpennbart ikke hva du snakker om, men deg om det. Det er artig med foreldre som bestiller ferietur i en uke som babyen deres skal få slippe å være med på. Fine prioriteringer.

Separasjonsangst, utrygghet, savn og vonde følelser kan fint bli resultatet av at dere er borte en uke. De færreste besteforeldre er så flinke at de klarer å lese en baby riktig når det kommer til dette, uansett hvor mye de har sett ungen. Men det betyr kanskje ikke så mye for deg om babyen er utrygg og engstelig en uke, så lenge man ikke kan måle en fysisk skade i etterkant?

Skrevet

Jeg synes nå at det er helt hysteriske tilstander her på dib i forhold til å reise bort fra barnet! Regner med dere har god og sunn kontakt med besteforeldrene, siden dere overlater deres dyrebare til dem =) Reis og kos dere masse på tur, det blir deilig!

Skrevet

Du burde lære deg definisjonen på hysteri.

Skrevet

Så fint at du husker dette så godt. Slik at du vet at du ikke var utrygg eller usikker noen gang oppi dette. Jeg er imponert over hukommelsen din.

Hvilke traumer er det det har blitt skreket opp om? Og hvordan kan det ha seg at dagens foreldre er så elendige i jobben at de trenger en hel uke fri fra barna sine for å kunne makte jobben?

Skrevet

Språklig flisespikkeri og kverulering er en kjent med akk så banal hersketeknikk i debatter. Lær deg å argumentere i stedet, du.

Skrevet

Sånni motsetning til å kalle folk hysteriske eller be dem om å lære seg å argumentere? Det var dette med stein og glasshus :)

Skrevet

Vi dro på ferie MED vår 8mnd. gammel datter, hvorfor er det et problem å ha de med egentlig?

Jeg mener, hva slags land skal dere til som ikke tillater å ha med barn?

Skal også på ferie i år med vår datter som da er 19mnd. og en i magen(ca 7mnd på vei da)....ser virkelig ikke problemet med å ha de med.

Nå vet jeg ikke hvorfor dere drar eller hva som er saken her, men jeg personlig kan ikke skjønne at man vil dra uten barna sine(spesielt når de er så små, da er det jo såååååå enkelt å ha de med, mye mer "pes" når de er 7 og skal mase om ting:P)

Skrevet

Er du litt kort? Det har selvfølgelig blitt fortalt meg hvordan jeg reagerte. Forøvrig strekker min hukommelse seg tilbake til 1,9 år. Det er mitt første bevisste minne, og siden da har hukommelsen min vært temmelig sterk.

Problemet ditt er at du mest sannsynlig aldri kommer til å klare å være borte fra barna mer enn noen timer. For jeg skal fortelle deg en ting; det er verre for dem når de er større og bevisste på hva som skjer. Og enda verre for dem når de aldri har opplevd det som en naturlig ting før.

Skrevet

Hysteri, hysteri og atter hysteri. Reis og kos dere. Kanskje dere trenger det. Hva vet vel vi? Blås i hva disse hysteriske uvitende bim/dib kvinnfolka sier. Det er ikke farlig:)

Skrevet

Innrømm det, damer: Dette er mors problem, det er hun som har separasjonsangst, det er hun som føler det traumatisk (godt eksemplifisert av hun som betalte 7000 for å dra hjem to dager før).

Men dere projiserer dette over på barna, som er så små at de knapt vet hvor de er og ikke kommer til å få noen varige men.

Det er pga deres egen angst at denne debatten alltid er så krakilsk også.

Skrevet

Du burde ikke forsøke deg som synsk, for du driter deg loddrett ut med spekulasjonene dine. Du kunne ikke tatt mer feil av meg, men for noen er det åpenbart vanskelig å se forskjellen på en baby og et småtroll.

Den teorien din om at barn som ikke blir sendt å overnatting borte er forøvrig bare pisspreik. du kan jo spørre fagfolk. Det er gjerne de med minst kunnskap om tilknytning og utvikling som synes det er en god ide å være en uke borte fra en baby.

Skrevet

Du får det du ber om, vet du. Forøvrig er jeg enig utsagnet om hysteriske tilstander. Og jeg kjenner definisjonen.

Skrevet

Innlegget ditt er så følelsesladet, nn 09.18, at du bare bekrefter "spekulasjonene" mine. Kanskje du burde lese litt fagbøker selv, om mødres separasjonsangst og projisering. Det finne mer lesestoff enn kun de som backer opp dine egne argumenter, vet du. For ikke å snakke om din egen angst.

Skrevet

Hehehehe.. du er jo så dum at det ikke ligner noe. Følelsesladet? Ja, oppgitthet er en veldig sterk følelse, eller ikke. Jeg blir litt fascinert av uansvarlioge foreldre som setter seg selv først, utover det vekker det lite i meg. Og angst søte idiot har aldri vært et problem for meg. Du burde virkelig gro noen hjerneceller så du slutter med patetiske psykoanalyser uten hold og kunnskap i grunn ;-) Men det fremstår som åpenbart hvorfor du er en som synes det greit å forlate en bay i en uke.

Skrevet

Jeg er i min fulle rett til å mene at mennesker som kun har vært foreldre i 8 mnd,og trenger fri én uke fra bayen, ikke burde blitt foreldre enda!

Skrevet

Oioioi. Du bare fortsetter å bekrefte mistanken. Når man har sunket så lavt at man kaller folk idiot, dum, sier at de mangler hjerneceller, etc, fordi de har et annet syn enn dem, er det som regel fordi de har rokket ved noe som er ekstremt følelsesladet hos denne personen.

Og når man er så følelsesladet, er det gnaske vanskelig å bevare gangsynet og kunne betrakte temaet objektivt.

Utrolig dårlig hersketeknikk, forresten. Blir som en unge som bare står og skriker og stamper med foten i et forsøk på å kontrollere situasjonen. Er det slik du diskuterer med folk i virkeligheten også? Lykke til. Som sagt stoler jeg ikke mye på folk som ikke klarer å forholde seg saklige. Da ligger det som regel for mye følelser og ubevisste motiver bak.

Skrevet

"Uansvarlige foreldre som setter seg selv først". Herregud.

Hvordan ville dere oppført dere på et fly dersom oksygenmaskene spratt ut? Satt de på ungene først?

Å skape seg noen barnefri pustehull i hverdagen kommer som regel både foreldre og barn til gode, summa sumarum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...