Gå til innhold

Barn som slår!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hjertelykke! :)

 

Vi hadde selv det samme problemet med eldstegutten vår. Han slo, beit, sparket alle som var rundt han..

I barnehagen sa de aldri noe så det var jeg som måtte ta det opp med de ansatte. Det var helt normalt og de går alle gjennom en slik fase var alt de sa.

Selvfølgelig reagerte de når det skjedde i barnehagen,men de regnet med at det kom reaksjoner hjemme og så de hadde ikke giddet og sagt så mye om det..

 

Vi sa konsekvent "nei" og snudde oss til slutt bort om han slo eller liknende.og det hjalp!!

 

Han sluttet å slå (noe de alle gjør til slutt) og har nå verdens søteste gutt som skal gi alle hadekos... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må bare få si tusen takk for god respons fra dere! Man blir litt rådløs når man får beskjed om at barnet slår og det er jo klart at noe må vi gjøre! Jeg skal forsøke det som blir skrevet her å gå fra han eller sette han ned på gulvet om han slår.. konsekvent ... syntes d hørtes ut som noe han kan forstå! Han er nemlig flink å hente oss om han vil ha oss med på leken sin så da passer det fint om vi går om han slår ettersom han liker vi er der med han!

 

... det som er veldig tydelig med gutten vår er at han er veldig bevisst på det han gjør. Han slår .. ikke hardt, bare en klaps, så ser han på oss og avventer en reaksjon, dersom vi ikke reagerer kan han fint "slå" eller klapse seg selv i ansiktet for å se om vi da reagerer så det er helt klart at det kommer ikke som en reaksjon på frustrasjon, det er rett og slett grensetesting! Men igjen dere...

 

nå skal jeg snakke med sambo når han kommer fra jobb slik at vi er enige om hvilken reaksjon vi skal gi han! Godt å få tips fra dere som har erfaringer med det samme :))

Skrevet

 

Håper du finner ut av dette. Det er jo ikke alltid lett og vite "alt' man skal lære dem og hvordan. Men jeg må bare besvare et innlegg her for en som skrev at hun knipsa barnet sitt på hendene eller munnen når barnet bet eller slo....dette er jeg ikke enig i det hele tatt.....Jeg mener du da lærer : Hvis du slår så skal du få vondt tilbake...ikke slå for da slår jeg deg prinsippet..?!?!?! Jeg vet knipsing ikke er slåing,men allikevel... da synes jeg man heller skal være konsekvent og si nei til barnet og at det får du ikke lov til. Så bare ikke si mer,ikke gjøre så veldig mye ut av det,men som sagt være konsekvent.

 

Håper dere finner ut av det:)

 

 

Skrevet

En liten kommentar til det siste innlegget ditt: Gutten vår gjorde nemlig akkurat det samme som du beskriver her; han slo og ventet. Vi så helt tydelig på blikket at han ville se reaksjon. Uansett hvor provoserende det var, måtte jeg bare gi han den samme reaksjonen: Si "NEI! Ikke slå!", og flytte han om han ikke ga seg.

 

Håper han gutten deres gir seg snart da! Hvertfall at han slutter å slå i barnehagen! :)

Skrevet

takk for det! jeg tror vi blirlitt utålmodige for at d ikke skal gå fort nok over for føler jeg og sambo diskuterer ny taktikk hele tiden, men nå har vi bestemt oss for å prøve en god stund med en måte for å se om d hjelper! merkelige disse barna altså... alle mulige påfunn de ska ha! Har liksom akkurat blitt ferdig med kaste - maten perioden som har vart noen mnd så kommer dette! jaja...

Skrevet

Hehe, ja, det er hele tiden noe nytt! Heldigvis er det meste bare spennende og herlig :)

 

Skrevet

Kjenner meg igjen i dette, datteren vår holdt på sånn en stund og gjør det en sjelden gang nå også. Vi gjør som pea in a pod over her men vi holder armen hennes om hun prøver å slå igjen, ikke hardt men bestemt. Så fjerner vi oss. Det har fungert her, masse lykke til og husk at du er ikke alene om dette problemet;)

Skrevet

Jobber i barnehage selv, og med disse toåringene er dette ganske "utbredt".

 

Vær streng, si nei og gå vekk. Gi fullstendig F etter du har gitt din korte, presise mening på hva som er rett og galt. Når barnet gjør positive ting, så skryt det opp i skyene.

 

Funker det ikke, hold armen bestemt som Purr-med jente over her sier. I noen tilfeller har vi faktisk "latt" de som blir slått/klypt/bitt ta igjen uten at vi "ser det", for at de selv skal skjønne at det gjør vondt. Det har også funket!! Litt umoralsk kanskje, men det funker :-)

Skrevet

godt å høre at mitt barn ikke er noe særtilfelle men det er veldig sårt allikevel syntes jeg! Etter at vi i noen dager konsekvent har sagt "nei, og tatt armen hans" og gjerne gått vekk om vi leker sammen eller satt han ned på gulvet om vi bærer han så blir d bare værre! jo mer vi sier nei til han jo mer slår han jo!

 

skjønner at man må bruke litt tid på å avvende slike ting, men hadde ikke sett for meg at d skulle bli enda værre når vi prøvde å stoppe det!

 

Så¨er virkelig helt rådløs jeg... skal vi forsette med nei? eller skal vi begynne å overse han fullstendig når han slår?

 

 

Skrevet

Foreslår du forteller om din erfaring til barnehagen, iom de hadde dette forslaget.

Men tror du bør la det går flere dager før du gir opp. Er kanskje ikke så bra om du gir opp etter så kort tid, da lærer du jo gutten din at han får viljen sin om han bare står på litt ekstra..

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...