Gå til innhold

Litt nysgjerrig jeg...


Anbefalte innlegg

Skrevet

HI her.

 

Ok, begynner å skjønne det bedre nå når jeg ser hva folk tjener... Inntekt på rundt 1 mill i året samlet... Hva for jobber er det dere har?

Her har vi samlet inntekt på kanskje 450.000, det er jo halvparten av hva "dere andre" har. Vi får fortsette å drømme om et større og nyere hus :-)

 

Akk ja, livet kjennes urettferdig ut i blant :-) men jeg er rik på kjærlighet får jeg trøste meg med, en snill og god mann, og en nydelig datter :-)

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som lærer, har tilleggsutdanning, noen års ansiennitet og har kontaktlæreransvar (ekstra lønn), neste år når lønnen stiger vil jeg da ligge på rett i underkat av 400 000 kr i året sånn ca. Mannen er ingenør innenfor data og har lederstilling, neste år etter lønnsforhandlingene vil han (om han har samme lønnsvekst som han pleier) ha en lønn på ca 570 000 kr. Er ikke så lenge siden vi plutselig fikk bedre inntekt da, har vært noen tøffe år med utdanning og små barn for meg, og jobbe mye for min mann for å få den stillingen han har nå, så det er ikke akkurat kommet gratis for oss.

 

Uansett er jeg mest glad for det du nevner, rikdom i kjærlighet og familie, verdens beste mann, 3 herlige små sønner og en liten tulle på vei :-)

Skrevet

Vi jobber begge i det offentlige som fengselbetjent og tjener ca 400 000 hver i året, inkludert tillegg for ubekvem arbeidstid. Samtidig har man mange gunstige fordeler når man jobber i staten. Og når man jobber i turnus har man mye fri.

Hvis jeg kunne hatt valget mellom å jobbe 8-16 jobb og tjent mer, fremfor slik jeg jobber nå, i turnus med mye fri, så hadde jeg valgt det siste.

Vi jobber begge 100%

Skrevet

Vi har 1,1 i boliglån. Ikke noe annen gjeld enn det.

Har 500 000 i bank og fond.

1 bil som er innbakt i boliglånet.

 

inntekt på totalt 1 mill i året. Jeg er på attføring, mannen jobber med data. Han jobber 100%, jeg jobber ikke...

Skrevet

HI her igjen.

 

Mannen min jobber også i staten, i nettbuss. Han har også ubekvem arbeidstid, men får ikke akkurat sååå mye ekstra for det. Å hva for andre gunstige fordeler tenker du på ? :-)

Skrevet

Da må jammen meg mannen din tjene godt, for attføring er ikke noe man blir rik av :-)

Skrevet

Vi har boliglån på 3,5 mill (huset er verdt 6 mill), to nedbetalte biler og en båt. Vi leier ut en leilighet i huset, så vi har i praksis kun et lån på 2,5 mill. Vi har ca 900.000 kr brutto i året og jobber begge i det offentlige.

 

Skrevet

Til HI (svar på et innlegg lenger opp)

 

Trenger ikke være samme lønn innenfor staten, så kommer det an på hvor mye nattevakter man har. Vi jobber en god del nattevakter.

 

Fordeler med staten er gode pensjonsordninger (hittil ihvertfall)

Man kan låne til bolig i statens pensjonskasse som har gode rentebetingelser.

Man har mange flere rettigheter som arbeidstaker når man jobber i staten, spesielt hvis man er organisert.

Som fengselsbetjent er utdanningen lønnet, så man slipper studielån (det samme gjelder tollere)

 

Jeg synes det er trygt og godt å jobbe i staten, men selvsagt er lønna generelt lavere. Hadde vi ikke fått tillegg for ubekvem arbeidstid hadde lønna vært på knapt 300 000. Så grunnlønna er ikke kjempegod.

 

 

 

Skrevet

har ca 1,2 mill i gjeld. avdrag på ca 6500 pr mnd,

2 biler, 1 til ca 80 000 og en til ca 50 000.

jobber 37,5 timers uke, tjener 300 000 og 350 000.

jobber i industri og kontor

 

har tilsammen utbetalt rundt 38 000 i mnd.

Skrevet

Ganske allminlig god inntekt da. Kan jeg spørre litt om hva slags lån dere har, dere betaler jo ikke så mye da på 1,2 mill i lån. Hvor mange år har dere det lånet på? :-)

Skrevet

Bare for å skryte;) Så kostet mitt hus tohundretusen, og det var da hus på 300kvm og tomt på over fire mål. Bare kom å bo her, for her er alt så mye billigere;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...