Gå til innhold

Hva er det mest uhøfflige du har vert ute for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når folk kommenterer hvor rundt eller stor du er, da snakker vi om mangel på folkeskikk.

Da vi fortalte svigers at vi ventet baby, og at jeg var 8 uker på vei, måtte naturligvis svigermor nevnte at "Du er visst allerede blitt litt stor rundt livet, men det er vel ikke graviditeten som viser så tidlig?"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på butikken (Meny i Stavern, hvis vedkommende drittkjerring leser dette), skulle kjøpe en flaske vann og en is i fjor sommer. Samboer og jeg sto bak en dame, og mellom oss (ganske lang avstand) sto en tom handlevogn. Damen trodde kanskje at den var vår eller noe, uansett ble hun forbanna fordi den sto der og sendte den i skinnleggen min med overraskende stor kraft. Hadde det ikke vært for at jeg innehar en viss kontroll over meg selv hadde jeg flydd i henne der og da tror jeg. Ufattelig frekk og unødvendig oppførsel synes jeg.

Skrevet

Jeg var på en stor butikk som selger stoff og sto i kø for å få klippet stoffet av en ansatt. Da kommer det en middelaldrende dame som tror hun er veldig viktig og huker tak i en av de ansatte som driver og rydder. Når hun har fått hjelp så spør hun om ikke den ansatte kan klippe opp for henne på det ledige klippebordet med en gang. Hun som jobber der svarer at det er mange andre som står i kø ved flere klippebord og at hun må stille seg i en av dem. Damen svarer at hun nesten må få klippet opp nå, for hun har en bil som venter på henne! Og den ansatte gjorde som hun sa! Jeg holdt på å klikke, makan til frekk dame.

Skrevet

Da vi var på første tur på kjøpesenteret etter vi kom hjem fra sykehuset. Måtte ha noen klær til lillegutt som ble født litt for tidlig, så svippet innom. Han lå nedi vogna og sov. Mamma ringte og jeg snakket med henne, mens en ukjent dame begynte å mase på meg medd mange spørsmål om sønnen min mens jeg prøvde å holde en samtale i tlf. Jeg svarte ikke, bare smilte siden jeg var i tlf, så da stakk hun hodet nedi vogna og begynte å ta på han så han våknet. Endte med at jeg måtte legge på og prøve å komme meg unna. Jeg har ingnting imot at folk spør og bryr seg om de små, koselig at folk faktisk prater til ukjente, men dette var litt drøyt.

Skrevet

Ei som bor under meg i blokken, hun røyker sikkert 20 røyk hver dag på balkongen sin, det kommer rett opp til meg og inn balkongdøren min.

Jeg har prøvd å si diskret i fra, og foreslo at hun kunne gå helt ut, det tar ca 10 sekuner for henne. Hun svarte bare frekt at hun ikke trur på at det er noe problem for meg. Jeg har ikke tørketrommel pga plassmangel og pengemangel for den saks skyld, så jeg tørker klærne ute. Hadde jeg hatt penger og plass skulle jeg mer enn gjerne investert i dette, og gjerne et røykekutt-kurs til naboen i slengen.. Det har vært så ille at svigermoren min trur jeg smugrøyker, og en barnehageansatt tok meg til side og anbefalte meg å slutte å røyke i samme rom som barnet mitt!

( Fordi det regelrett stinker røyk av klærne hans!!)

Skrevet

Da jeg var liten (ca 7 år tenker jeg) var jeg på besøk hos bestemoren min (bodde ca 20 min fra oss med bil). Jeg var nede på lekeplassen og disset/husket. Så kommer det en familie med et barn på ca 2 år opp på lekeplassen. Dette barnet hadde en liten, lav trevogn (Brio-gåvogn eller tilsvarende). Hun kom gående rett mot dissene/huskene så jeg stoppet selvsagt opp så jeg ikke skulle treffe henne. Jeg rygget bakover og hun kom stadig nærmere. Så roper moren (tror hun var moren): "kjør på henne. Hun hører ikke til her". Den lille kjørte vognen rett i leggene min. Det gjorde veldig vondt, men jeg turde ikke flytte meg og slippe dissen/husken av redsel for at den lille skulle bli truffet. "Gjør det igjen" ropte moren. Da slapp jeg dissen/husken forsiktig og løp. Blir fortsatt sjokkert når jeg tenker på det. Hvilke verdier var det dette voksne mennesket lærte videre til dette lille barnet.... (og hadde jeg ikke valgt å være forsiktig tiltross for behandligen jeg fikk så kunne dette barnet bli truffet av en disse/huske i ganske god fart)

Skrevet

Jeg var på butikken og handlet sammen med datteren min. Da var hun 1,5 år. Hun satt i handlevogna. Jeg snudde meg for å putte en ting oppi handlevogna og så tok datteren min tak i en cola-flaske så den falt på gulvet og sprakk. Jeg måtte da bøye meg ned for å få stoppet colaen fra å renne(den bruset over) i det jeg skal reise meg opp igjen fra gulvet kommer en gammel dame som skal forbi med vogna si. Hun ynker seg over at hun ikke kommer forbi. Jeg sa at jeg skulle flytte vogna når jeg fikk satt fra meg colaflaska. Men det hadde hun visst ikke tid til s¨å hun tok tak i handlevogna mi med barnet mitt oppi, og sendte den flere meter bakover til den kræsjet i frysedisken med is i. Datteren min ble vettskremt og begynte å gråte. Jeg ble helt forskrekket over at hun faktisk gjorde det hun gjorde at jeg ikke fikk ut ett eneste ord.

Hun kom forresten med det berømte utsagnet: "ungdommen nå til dags"

Skrevet

Sikkert en bitter gammel dame som aldri selv fikk barn.

Skrevet

Jeg jobber på Skjermet Avdeling på et sykehjem, her er det mangen psykisk syke og demente mennesker som gjør og sier de rareste ting.

Når ukjente folk (andres pårørende) kommer og går blir pasientene veldig urolige, og det oppstår ofte vansklige situasjoner. Pasientene sier og gjør rare ting fremfor andre pårørende som ikke har taushetsplikt, og kan fortelle dette til alle andre "på bygda".

Av desse grunnene har vi heng opp lapper rundt på avdelingen om at vi helst ser at pårørende som er på besøk sitter på rommet til pasienten de besøker, siden dagligstuen er forbeholdt pasienter og personalet. De fleste forstår dette, men det er noen som tror desse lappene ikke gjelder for dem. De bryr seg ikke og sitter på dagligstuen over lang tid, og flirer av pasientene som sier merklige ting. Dette er ikke bare uhøflig, men også svært respektløst!

Skrevet

Da vi offentliggjorde den gledelige nyheten om at vi ventet barn, var jeg i mangens øyner alt for ung. Vi opplevde at mennesker spurte oss spørsmålet "Var det planlagt?"... Dette syns jeg var et veldig personlig spørsmål som ikke var hyggelig å svare på. Vår graviditet var helt planlagt og veldig gledelig! Jeg følte liksom jeg måtte forsvare og forklare valget vårt. Jeg syns dette er et uhøflig, og som sagt et svært personlig spørsmål...

Skrevet

Satt på bussen på vei til skolen (tror da jeg var 16 år) Og en eldre dame skulle av på et busstopp. Hun strevde litt for å få med seg noen handleposer som ble hengende litt fast i døra, og bussjåføren lukka døra og begynte å kjøre. Ikke fort, men liksom sigende fram mens han blinka seg ut. Jeg hørte noen rope og så til min forferdelse at armen til damen var i klem i bussdøra. Jeg ropte til sjåføren at hun hang fast og han måtte stoppe. Han stoppa såvidt, åpna døra lenge nok til at hun fikk løs armen, og kjørte avgårde med en gang. Ikke snakk om å gå ut av bussen for å se om det gikk bra. Damen ble stående på fortauet med bæreposene strødd rundt seg, og da jeg sa til han at han skulle sjekka om det gikk bra med henne, fikk jeg surt til svar at han hadde vel ikke sett henne.

Skrevet

Det er vel ikke det mest uhøflige jeg har vært utsatt for, men det er det nyligste: Vi sto oppstilt for å se på barnetoget på 17.mai. Så var det en mann som prikket meg på skuldra og sa "unnskyld". Jeg hadde akkurat sluppet forbi et par andre mennesker, så jeg regnet med at han også skulle over til den andre siden. Men neida, han gikk forbi meg og stilte seg opp rett foran meg! Da jeg prikket på han og påpekte at det var litt ufint av han, bare snudde han seg tilbake igjen og trakk på skuldrene.

Ellers så stiller vel saksbehandleren fra Nav langt framme i køen, som tre ganger i løpet av en telefonsamtale spurte om jeg var for feit til å jobbe siden jeg var sykemeldt. Han hadde da klart å lese gjennom en legeerklæring på 2 A4 sider og konkludert med at det var fett og ikke lungesykdommen som hindret meg i å jobbe, og jeg er ikke mye overvektig!

Skrevet

Og dette er grunnen til at jeg ikke har 500 "venner" på FB... Så mange totalt uinteressante opplysninger. Det samme gjelder forøvrig statusen på Nettby. Enkelte oppdaterer denne minst hver time*grrr*

Skrevet

Den NAV ansatte burde vel vært sparket fra jobben?????????????????????!!!

Skrevet

HI:

fra nå av kan du skrive :

Potet og sild på FB til middag.

Hver dag ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...