Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #26 Skrevet 19. mai 2009 Jeg synes det høres helt latterlig ut at ei gravid dame klarer å faktisk få "kjeft" på hver eneste svangerskapskontroll! Høres ut som hun som ble fratatt ungen sin på dette hjemmet i Oslo. Hun fikk jo også bare kjeft. merkelig hvordan enkelte opplever kun kjeft og negativitet fra helsevesenet. Jeg har født mere enn 1 barn, og aldri opplevd sånt. Men så er jeg et positivt menneske selv.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #27 Skrevet 19. mai 2009 beklager men det er lett og irritere seg over de med urasjonell frykt for ting vi andre sjønner er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #28 Skrevet 19. mai 2009 Men hallo. Tenk det, du; noen av oss har hatt frykten selv, men jobbet rævva av oss for å komme oss over den.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #29 Skrevet 19. mai 2009 Faktisk ja. Det er en grunn til at de som har ekte fødeangst innvilges keisersnitt på grunn av det. Sterk fødeangst gjør ikke bare mor psykisk utslitt før fødselen, man kan være direkte farlig for mor og barns liv- dersom den gir seg utslag i panikk og irrasjonell oppførsel. De fleste har dog ikke så sterk fødeangst, men de som har det finnes absolutt. Nå ville vel ikke keisersnitt være noe bedre for HI som har sykehusangst, så der er vel alternativet enten fødestue, hjemmefødsel eller å starte allerede nå med eksponeringssterapi. Her er en ny metode som har gitt lovende resultater HI! http://www.helse-midt.no/templates/StandardMaster____95376.aspx
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. mai 2009 #30 Skrevet 19. mai 2009 Hi, trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse som barn når det gjelder helsepersonell og sykehus. Å ha en slik fobi må jo være fryktelig fordi et sykehus er noe man sjeldent slipper unna iløpet av et liv. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å snakke med jordmoren din(eller en annen jordmor) om å bli henvist til en psykolog. Det er kjempe viktig å du klarer å akseptere å gå inn på et sykehus når du skal føde. Det ville jo vært grusomt å være i fødsel og i tillegg være kjemperedd for sykehus. Etter min opplevelse på sykehus som førstegangsfødende så anbefaler jeg deg å ikke ha hjemmefødsel. Du vet ikke hvordan fødselen kommer til å gå, ikke har du født før så alt er ukjent. Tenk så godt og trygt det er å ha helsepersonell som er istand til å hjelpe deg og barnet dersom noe skulle gå gale. Men du kan også ringe sykehuset ditt og høre om de har alternativer til fødestuer. Kansje de har en fødestue som ikke ser ut som et typisk "sykehusrom"? Jeg har tilbringt myyye tid på sykehus pga syk familie osv. Og hver gang jeg går inn er skrekken litt mindre. Bare send meg en pm om du vil prate. Jeg kan ikke akkurat tilby noe "psykologtime", men jeg kan iallefall støtte deg og kansje hjelpe deg litt?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #31 Skrevet 19. mai 2009 flott for deg og èn mindre for oss andre å irritere seg over....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå