Gå til innhold

samboere kontra gift


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Oj oj oj.....at folk gidder å la seg irritere over sånne utsagn som hun/han eller hva det er kan finne på å si.Typisk overkristent menneske som faktisk klarer å provosere så mange mennesker.La nå denne personen bare holde på....drit nå fullstendig i hva denne personen mener om dere og deres.

Leste godt hun som skrev ang denne hovedoppgaven sin og om forskningen og hun har rett.

 

Men ikke la dere provosere av dette kristentullet....så vidt jeg kan huske å ha lært så tar han jo imot alle med åpne armer uansett....:-)

 

Bare le av hele greia og ikke la dere provosere,det er jo absolutt det disse menneskene vil.Kos dere med det livet dere lever...uansett om dere er samboere...mann/kvinne,Gift...mann/kvinne,sambo Kvinne/kvinne el mann/mann...eller gift kvinne/kvinne el mann/mann.

Kos dere uansett kjønn...dere har alle kjærligheten til hverandre uansett hvordan man lever og det merker barn veldig godt.Har dere det godt med hverandre uansett gift el ikke så har barnet det godt også...det er tryggheten for de som er viktig.

 

Stålsett dere kjære mennesker alle sammen og ikke la dere provosere av dette tullet.

Bare ha det strålende sammen og lev som dere ønsker....så blir verden et sinnsykt bra sted å leve...

Er enig med hun over her også...tving ALDRI noe på noen,det har som oftest motsatt virkning.

 

Ha en strålende uke og ha det strålende videre også....å gi en lang f... i hva sånne mennesker mener....:-)

Bare ikke la dere provosere...men ta det med et smil og tenk at det er denne personen som har problemer..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som skremmer meg med dette innlegget er at barna dine må vokse opp med livssynet ditt! Skrekk og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en spøk,viss ikke synest jeg faktisk synd i denne personen.jeg er "bare " forlovet,og viss det etter din mening(for gud dømmer ingen) er synd,så har jeg det helt topp med å leve i synd.anbefaler faktisk flere å gjøre det samme,kan sterkt anbefales :)

og mine barn har både mor og far ,og sunne og trygge rammer rundt seg. så kom deg ned fra din høye hest !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er her inne nok av samme grunner som deg. Tilhører denne terminklubben. Er Guds ord gått ut av dato???lurer jeg på, og hvorfor så mange som setter seg over Hans ordninger og Hans ord. Man kan som menneske komme med mange unnskyldninger og bortforklaringer, men Guds ord står fast uansett trender i tiden. Ekteskap er en hellig innstifting og dette er den eneste ordning vi finner i Guds ord som familien samles innenfor. Det er godt for mannen at han finner seg en hustru, at han forlater sine foreldre og at han og hans kone blir ett. Ja, og skilsmisse er ern styggedom i Herrens øyne. Det river familier i stykker og hvem blir den lidende part- BARNA:::

Det står også at det som Gud binder sammen, skal intet menneske skille av. Mennesker som lever i voldsfylte ekteskap, må selvfølgelig få hjelp, og utroskap sees også på som et brudd...Dette er unntakene. Hvem kan med hånda på hjertet si at dette er de fleste grunnene idag for at mennesker skiller seg????

Jeg får ofte pepper for at jeg tør å stå for sannheten, og det eneste jeg gjør her er å vise til hva Guds ord sier. Du får selv velge hva du vil tro, jeg tvinger ingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg "gift mamma"

Jeg er ei kristen gravid og mamma til tre barn. Jeg har tre barn sammen med min eks mann og venter et barn sammen med min "nye" mann og samboer. Vi er begge kristne og har et nært forhold til gud:-) Jeg ønsker å komme med noen tanker og kommentere dine ord, dette fordi jeg forstår alle de kvinner som blir "naglet" av dine direkte påstander.

Hva er guds vilje, vet vi det hele,,,,dette er og blir menneskers tolkninger av bibelen i all tid. "la de små barn komme til meg og hindre dem ikke" noe slik er også skrevet. Vi jeg og du vet ikke hva forhold ugifte kvinner har til gud, vi vet ikke hva forhold deres barn kommer til å ha til gud. For gud er vi like verdifulle, gift eller ikke gift, derfor forstår jeg ikke hvorfor tar saken i egne hender og "stempler" oss slik, du er ikke mer perfekt enn noen av oss og burde be gud om tilgivelse fordi du dømmer oss slik.

 

"ekteskap er det beste for barna" sier du,,,det er for lett å si slikt,,,jeg vet at ekteskap ikke trenger å være det beste for barn, det vet mange. Gode, epatiske voksne er bedre for barna enn foreldre som er trangsynt og korttenkt. Man skal ikke forfordele seg selv, sette seg selv høyere enn andre og tro man er bedre enn andre.

 

Jeg forstår at du er lykkelig gift og jeg synes det er bra for deg og barna dine, men det er mange av oss som er lykkelig samboere og har barn som har det bra sammen med oss. Så må jeg få si at jeg oppfatter deg som litt trangsynt og det virker som om du ikke har så mange tanker å fare med, litt "trangt". Du snakker ikke med egne ord men med ord du er opplært til å ta i din munn, ord som er politisk korrekte i ditt miljø.

 

Jeg er kristen, har barn, samboer med en kristen mann som også har barn fra før,,,,,vi venter et sammen:-) Vi kommer alltid til å si fra om vi møter slike meninger som dine i all mulig fora.

 

Lykke til med å knytte folk til deg og til Jesus isteden for å skyve folk fra deg i all ditt bedrevitende

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til "kristen"samboende kvinne. Det er ikke jeg som fordømmer deg, men Guds ord. har duy respekt for det. I et av budene står det at du skal ikke bryte ekteskapet. Ekteskap er Guds ordning og det bøyer vi oss under. Jeg elsker Jesus, og holder hans bud. Hvis du gjør opprør mot Guds ordning og hans ord, så har du ingen del i Jesus. Hvis du elsker ham, så følger du også hans ord. Det er hva Bibelen sier. Ber for deg at du skal vende om, du og din samboer.

Det er alvorlige tider vi lever i. Mennesket følger sine egne lyster og forakter Guds ord og attpåtil hevder at Gud elsker uansett og tolererer alt. `NEI!!!!Gud er hellig, og bare Hans sønns blod renser oss fra all synd. Intet urent øye skal se Ham!!!!!

Jesus talte alltid sannheten til mennesker og de tok enten anstøt av ham eller så ble de frelst. Menneskets valg. Jeg forteller bare sannheten, og må Gud dømme meg for at jeg står på Hans ord.

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jøss , dette blir bare mer og mer sykt å lese ! det står i et av buda at du skal ikke bryte ekteskapet? flott for meg,er ikke gift så dermed har jeg ikke brutt noen ting!! tror du skal finne et annet sted å fordømme folk på,her inne er vi mer interessert i det som gjelder graviditet og sånt

:):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer kun på et spørsmål her....Ser ut til at mange er opptatt av dette temaet, selv om få er enige med mitt hovedinnlegg. Dette er et spørsmål om rammer barn skal vokse opp i....lettvinte ordninger som samboerskap eller ekteskap som er hellig og innstiftet av Gud der troskap loves. Dette handler om familie og barnas beste for vårt samfunn idag, som dessverre er iferd med å gå i oppløsning fordi folk vender seg bort fra sin skaper og Hans ord.

Forhåpentligvis hører noen.....

Jeg er selv gravid- og synes slike spørsmål som har med barnets beste å gjøre- slike grunnleggende verdispørsmål er vel så viktige som andre. Her er vi forskjellige...Du kan jo lese andres innlegg som har med temaer som du er interessert i....

Hilsen HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kristen trosrettning har du, jeg må få spørre for vi har ulike rettninger innenfor kristendommen, Jehovas vitne, pinsevenn, katolikk mm. Jeg spør for å forstå hvem du er for i den lutterske kirken hvor jeg hører til er det lespiske og homofile prester, skilte prester og samboende.

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg venter nå mitt første barn, sammen med den mannen eg elsker.

Det å gifte seg har ingenting med om barna har det godt eller ikkje. Mine foreldre giftet seg ikkje før alle barna var født, og eg har hatt ein super oppvekst.

Selv er eg forlovet, men har ingen hast med å gifte meg. Eg har funnet ut at eg har allerede svart ja på spørsmålet om eg vil tilbringe resten av livet mitt med min samboer, og da står eg for det.

Giftemål kommer nok den dagen vi har råd og mulighet til det. Og eg tviler sterkt på at mitt barn kommer til å få det anneledes nå enn når vi gifter oss. Det viktigeste er vel at familien har det fint?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt for deg, bedt om at gud skal rydde litt opp for deg, at du skal våkne opp og tre litt til siden for å betrakte deg selv litt, se deg selv utenfra. "Kjære gud jeg ber for denne kvinnen, ber om at du hjelper henne med å forstå, ber om at du gir henne klarere syn slik at hun kan bli brukt av deg i dagens samfunn",,Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er opp til hvert enkelt par om de vil gifte seg eller ikke. Og veldig enig med tidligere inlegg, ikke noe sted dette å misjonere for ditt synspunkt.

 

Jeg venter mitt første barn nå sammen med min fantastiske sambo. Jeg og er "bare" forlovet med han. Greit å ha egene meninger å tro, men hello!! ler meg skakk!! virker som at din vei er den eneste riktige vei :S bare tull!! tenk deg hvor mange som har barn uten å være gift her i norge!!???

 

Hva om et ekteskap ikke funker da? og hvor mange skilsmisser det har vært opp igjennom årene? Så lenge de blivende foreldrene er stabile og tar vare på ungen uavhenige av ekteskap eller ikke så mener jeg det er det beste for et barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis Gud hadde noe i mot at man skulle få barn utenfor ekteskap hadde han ordnet det slik at det ikke var mulig, såpass makt har han vel, han som har skapt alt;)

 

Så tenker nok Gud er superglad for at det kommer barn både utenfor og i utenskap. "La de små barn komme til meg og hindre dem ikke".

Så ikke la det at man ikke er gift hindre;) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herremin! Dette er det sykeste jeg har lest:) Blir ikke provosert, men utrolig lattermild av dette Gud og Jesus tullet;)hihi Tips til deg som startet innlegget: dropp å prakke på folk prekener her - still deg heller opp på Karl Johan og prat for de som vil høre der.... Tipper det ikke blir så mange!

 

Nyt hverandre alt dere kan alle dere andre!

Hilsen lykkelig samboende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...