Gå til innhold

samboere kontra gift


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så mange kvinner her som skal føde barn utenfor ekteskapet og lever i samboerskap.

Guds vilje for menneskene er at mann og kvinne skal være ett (love innfor hverandre og Gud og holde sammen i gode og onde dager.) Ekteskapet som Gud har innstiftet er det beste for barna- Så en oppfordring til dere som lever i samboerskap- vend om og foren dere med deres menn i hellig ekteskap. Dette vil gagne ikke bare dere selv, men også de små barna dere venter.

Å følge Guds ordning gir velsignelse, så ingenting blir tatt fra dere, dere får mer til.

Den stolte står Gud imot, men den ydmyke gir ham stor nåde.

 

Hilsen gift mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne gifte meg jeg, men da må du få den nydelige jenta jeg bor med til å fri:-) Eller er vi kanskje litt på siden av målgruppa di, hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg meldte meg til og med ut av Statskirka da jeg var gravid med førstemann, så jeg er vel heller ikke helt i målgruppa......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift, og var gift da ble gravide og vi fikk vårt første barn, men vi gifta oss borgelig, så hvor havner jeg henne, HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misjon av tro, men en ordning som er det beste for familien og barna som ventes. Dette forteller Bibelen, og Guds ord skal man respektere og ikke sette seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Bibelen kaller det du lever i som unaturlig kjærlighet, så du lever i synd men jeg regner med at du er klar over det.

Ekteskap mellom mann og kvinne har vært fra skapelsen begynnelse, Adam og Eva.

Denne ordning for å velkomme barn inn i familien. Sunn og trygg ramme- og ingen menneske kan sette seg over Guds ordning.

Så du kan enda ta et valg om å bryte ut av en unaturlig og nedbrytende orning du har tulla deg bort i- et barn trenger en mor og far!

P.s I kjærlig veiledning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du lar deg imponere!

Stolt av å tro på ekteskap mellom mann og kvinne som har vært fra begynnelsen av. Det er kun i vår levetid denne verdifulle ordningen blir slaktet for et mer og mer individualistisk og egoistisk tankegang.

Hva er best for barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en mer populistisk tankegang "hva som er inn i tiden og kult for øyeblikket" klinger bedre i dine ører???

Smal er den vei som fører til livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ler så jeg nesten tisser i buksa, dummeste jeg har hørt på veldig lenge!

tror på ekteskapet mellom mann og kvinne, kvinne og kvinne, mann og mann så lenge kjærligheten er der til hverandre, hold gud utenfor dette. Jeg gifter meg i tingretten om en måned fordi jeg elsker min mann og fordi vi synes det er en fin måte å vise hverandre at vi ønsker å leve sammen resten av livet.

ikke for at gud, allah, odin eller hvem som helst skal elske oss eller bli fornøyd. vi har hverandre og snart har vi også et etterlengtet barn sammen.synes ikke det er noen synd.

 

den gifte pastoren i nabokommunen som har tukla med halvparten av barna i menigheten sin derimot...synes kanskje d er litt verre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter du deg over Guds skaperordning og forakter hans bud. Du skal selv dømmes en gang for å la deg forføre, men du kan enda vende om. Kvinne- kvinne og mann- mann er unaturlig og en styggedom for Herren. Ekteskapsloven som er nylig innført i landet kommer til å føre dom over landet vårt fordi vi med vilje vender oss bort fra hans ord og vilje.

Pedofili er en styggedom og forkastelig. Et en person har navnet kristen gir ingen unnskyldning. Barn lider av den slags perversitet....

Det er bare dåren som sier i sitt hjerte at det ikke finnes noen Gud. Håper ikke du er en av dem!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjentar..ler så jeg neste tisser i buksa, men du har rett i en ting , JEG SETTER MEG SELV OVER GUDS SKAPERORDNING OG FORAKTER HANS BUD !! og er kjempe lykkelig for at jeg ikke er som deg :)

jeg gleder meg over andres kjærlighet til hverandre og over at de kan bevise dette med å lage et nytt liv. Det er helt fantastisk og jeg unner alle som kan ta vare på et barn å få oppleve den lykken. Så da fordømmer jeg heller deg og din gud enn å fordømme menneske fra å elske!

Noe som helt sikkert gjør meg til et lykkeligere mennesket, siden jeg har evnen du ikke har, å glede meg på andres vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd er en kortvarig nytese i denne verden, men husk da disse ord: Syndens lønn er døden. Kjærligheten er fra Gud og tror han vet best hva kjærlighet er, gleder meg over den jeg!!!!!!Kjærligheten er tålmodig og tenker ikke på seg selv.

Denne verdens kjærlighet er til for kun å tilfredsstille de utallige lyster menneskene gir seg til- men tilm,bedrag og tomhet in the end.

Ønsker deg alt godt- til tross for dine spott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe..dette er bare tull, de få som er igjen i norge som faktisk mener dette, er enten sektmedlemmer eller temmelig langt over 80 år.

 

elsk hverandre å nyt hverandre samme pokker om dere er gift eller ikke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tror også dette er en flipp. Er vel en jomfuelig teologistudent som øver seg til predikantlivet, og som ble litt revet med i gjerningsøyeblikket;-)))

 

Vi har forresten ikke døpt barnet vårt, og har ikke tenkt til det heller, samme med kommende søsken. Er hun ikke ekte? Kanskje jeg bare har innbilt meg at jeg har barn??? *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsker Jørn Hurum kan stå bak en vitenskapelig sensasjon etter at han har funnet et perfekt bevart skjelett som viser hvor menneskerasen stammer fra, det setter vel troen og religionen i ett annet lys eller hva?

 

Se nærmere om det her: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.6617155

 

Ellers er jeg en gift kvinne og en agnostiker (altså en som verken tror eller benekter), jeg liker vitenskapelige bevis og fakta og synes både bibelen og koranen er flotte eventyr, men ikke noe mer enn det!

 

Hilsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dette lagd på et vorspiel?

 

*fnise*

 

Greit nok at noen tror at dette er rett, men å skrive et slikt innlegg her inne klarer jeg bare ikke å ta på alvor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til "gift mamma";

 

jeg kjenner at jeg ikke helt klarer å ta innlegget ditt seriøst og lurer derfor på en ting; du sier at ekteskapet er det beste for barna, hvor har du det fra? studier viser at både skilsmissebarn, barn oppdratt av eneforsørger og ikke misnt barn av samboere klarer seg vel så bra som barn med gifte foreldre. dette vet jeg fordi jeg har utdanning i dette feltet og har skrevet en hovedfagsoppgave som berører dette temaet.

forskning som sier noe annet er faktisk foretatt av partiske forskere, stort sett dypt religiøse mennesker.

 

hva som er det beste for barnet er avhengig av veldig mange faktorer. når jeg leser innlegget ditt leser jeg også litt mellom linjene, tilgi meg om dette ikke er riktig, men jeg forstår det slik at du antagelig også mener at skilsmisse er en synd, men til opplysning vil de aller fleste barn få det bedre dersom foreldrene skiller seg (dersom det er et problem i ekteskapet selvfølgelig) fremfor at de forblir gift "for barnets skyld". barn er sensitive vesner og kan plukke opp selv de minste tegn på at noe er galt og at foreldrene lever i et kjærlighetsløst ekteskap. det kan føre til at barnet får psykiske og emosjonelle problemer både som barn og voksen.

 

det viktigste for barnet er alt foreldrene er gode forbilder, at foreldrene har et godt samarbeid, ikke krangler og dersom de er samboere; at de elsker hverandre. alt dette kan man klare selvom man er gift. i dag er det også slik at et barn av samboere har de samme rettighetene som barn av gifte dersom den ene av foreldrene skulle omkomme. mange tror det fremdeles er slik at far ikke automatisk har rett til barnet sitt dersom han ikke er gift med mor og moren skulle dø. dette stemmer ikke!

 

som en sjokkerende opplysning til deg og som antagelig får deg til å sette maten i vrangstrupa viser også forskning at barn av lesbiske klarer seg absolutt best på alle, og da mener jeg ALLE felt, være seg psykologisk, sosialt, emosjonelt, og i forhold til IQ og utdanning. dette er et tema det er forsket på de siste 35 årene, og resultatet viser faktisk store forskjeller på barn oppdratt av to mødre og barn oppdratt ev en kvinne og en mann. jeg er ikke selv lesbisk, men siden du er så opptatt av hva som er best for barnet så foreslår jeg at du skiller deg fra din mann og finner deg en annen kvinne å dele foreldreansvaret med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akurat tilbake på BIM og ser at det fortsatt er noen som lager seg brukerkontoer her bare for å Iritere folk - enkelte har VELDIG lite å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde være et møtested fritt for religion og politiske ytringer. Om du vil diskutere det er der opp til flere andre plasser du kan gjøre dette på. Spar meg for skinnhelligheten din!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må du rulle inn da, er da vel ikke nødvendig å prakke på folk disse meningene dine. du lever livet som du vil (eller rettere sagt som din gud vil), mens jeg og resten her må da få leve våre liv som vi vil uten at det skal plage deg. jeg og samboer (som jeg er forlova med) kommer nok til å gifte oss en dag. men vi synes ikke det er det viktigste nå. og tro meg vårt barn vil være like elska og ha en like fin oppvekst som dine.

men håper ikke du skal prakke kristendommen nedover ørene på barna dine, for det har motsatt virkning enn hva du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...