Trejenter? Skrevet 19. mai 2009 #26 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har lagt på men 6-7 kg siden förste kontroll i uke 7. Jeg håper det ikke blir alt for mye til, men stresser ikke med det. Svangerskapskg må jo bare komme. Föler meg vel med dem. Pröver å passe litt på hva jeg spiser og trimmer allikevel. Er ganske höy, 185 cm og veide litt for mye för jeg ble gravid. Håper det blir lett å få bort disse svangerskapskg og gjerne komme litt på minus når jeg er ferdig(födsel og ammning). Jeg må pröve å trimme og komme i bedre form seinere, fordi jeg var ikke fornöyd med vekta för svangerskapet. La jo på meg 10 kg av meg selv i fjor sommer/höst....
Nuste Skrevet 19. mai 2009 #28 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har lagt på meg ca 8 kg og er 21+2. Forrige gang la jeg på meg 25 kg tilsammen,men de forsvant igjen:)) Jeg er nok heller ikke veldig flink med kostholdet mitt,men men.... Er jo så fysen hele tiden.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 19. mai 2009 #29 Skrevet 19. mai 2009 jeg har lagt på meg deprimerende 10 kg og er 26+0:(
CiljaS Skrevet 19. mai 2009 #31 Skrevet 19. mai 2009 Straks i uke 15 og har gått ned 2 kg... Det er fordi jeg har kastet mye opp, gjør det fortsatt. Er på bedringens vei nå, så håper retningen endrer seg. Forige svangerskap gikk jeg opp ca 14 kg.
Tigerpote Skrevet 19. mai 2009 #32 Skrevet 19. mai 2009 UUUps, korreksjon, jeg har gått opp 7 kg! Og til alle dere som sier at overvektige ikke legger på seg: JEG avviker da fra den "regelen"! Alle dere som legger på dere litt mye, er dere alle sylfider i utgangspunktet?
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 19. mai 2009 #33 Skrevet 19. mai 2009 jeg har lagt på meg rundt 6 kg tilsammen nå, er 22+5 i dag. legen min sier at det er en fin vektøkning, ikke for mye og ikke for lite. la på meg 26 kg i forrige svangerskap og da hadde jeg lagt på meg 14 kg da jeg var like langt! la ikke på meg så mye mot slutten da, det var mellom 20 og 30 uker mye av det kom. så er egentlig fornøyd jeg.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #34 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har lagt på meg 5-6 kilo er 21+3 i dag. Synes det er akkurat passe for meg Har lest forskjellige steder at man kan doble vekten i uke 21 og få den vekten du går opp tilsammen i hele svangerskapet. Er det sant så er jeg akkurat der jeg vil være. Er ikke så stressa med vekten egentlig, men det er kanskje fordi jeg ikke er den mest slankeste og har dermed lettere å godta vektøkning. Dette ordner seg. Spiser godt og sunt og beveger meg når jeg får sjangsen.
~*MulattMamma*~ Skrevet 19. mai 2009 #35 Skrevet 19. mai 2009 Jeg er i uke 17 og har gått opp 5 kg allerede. Jeg gikk opp 35 kg sist jeg var gravid. Hadde da svangerskapsforgiftning og masse vann.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #36 Skrevet 19. mai 2009 Håper du slipper sv.forgiftning denne gangen Alm!
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 19. mai 2009 #37 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har i utgangspunktet formye spekk jeg au:) Så da avviker jeg også fra den regelen...hehehe
Mam again! Skrevet 19. mai 2009 #38 Skrevet 19. mai 2009 Jeg er i uke 17 og har gått opp 4 kg. Hadde nok vært mer ideelt for meg om det hadde vært halvparten, siden jeg før graviditeten veide 7-10 kg mer enn idealvekta mi, men, men, noen krise synes jeg ikke det er. Fant denne sida: http://www.paternityangel.com/Preg_info_zone/Weight/CalcWeight.htm Der kan man kalkulere ca. hvor mye man bør gå opp mnd. for mnd. (Sikkert helt normalt å avvike fra disse tallene, men er litt morro synes jeg. :-) ) Mitt resultat i 4. mnd. ble at jeg burde gå opp mellom 2.9 og 3.8 kg. Da kan jeg leve med mine 4 kilo. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå