Gå til innhold

Noen som har gått opp mye da? (og ikke bare 2-3 kilo)

Anbefalte innlegg

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Når det er vekt-tråder her inne så er det bare småkilo det er snakk om som folk skriver ned. Jeg er ikke like flink med å holde kiloene i sjakk og har lagt på meg snart 8 kilo på 20 uker. Er det noen flere enn meg som har lagt på seg mer enn bare noen få kilo her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i mitt 1 svangerskap så la æ på mæ nesten 30kg, men no har æ gått opp 7 kg. men de som e normalt at all ska gå opp e jo fra 12 kg sir dæm.. =D

Skrevet

9 kilo i uke 24.

Blir skikkelig deppa (og missunnelig....) av dem som har gått opp "0.3 kilo" ;-)

Skrevet

hva regner dere som mye da?

har gått opp 7-8 kg, er 24+5 idag...

ja syns det er rart det er så mange som ikke har gått opp mer enn 2-3kg... hmhm... hva spiser de egentlig?;p

Skrevet

9 kg her og, uke 24. Litt/veldig i sjokk egentlig, var bare 5kg for to uker sida. Hjelp!

Skrevet

Er i uke 27 og har gått opp 7 kg :)

Skrevet

tror det har blitt nesten 8 kg her nå..25+2, og i uke 18 var det bare 2 kg.

med førstemann la jeg ikke på meg mer enn 2 kg i 3 tri, så kan vel hende det stopper etterhvert her også..

Skrevet

Hehe, nå er jeg en av de som har tatt av vekt i stedet for å legge på meg. Er 18+1 i dag. Ingen grunn til misunnelse, for jeg er 25 kg overvektig i utgangspunktet. Tror det er mye "feilinformasjon" ute og går, for bortsett fra for sånne som meg som har myyyye fettreserver å tære på, så er det ikke noe jubel i å ikke legge på seg i det hele tatt. Det er også en del, inkludert meg selv som helt mister matlysten, noe som slettes ikke er misunnelsesverdig, for å gå et par døgn uten å spise gjør ikke formen god...

Så spis sunt og beveg dere og nyt at kroppen forandrer seg :) Drikk vann og gå turer og vær glad for livet som vokser inni dere :)

Ha en strålende kveld og klem fra meg :)

Skrevet

19+4 og 6 kg opp her..

Skrevet

Heisann! Eg er i veke 22 og har gått opp 9kg:) Er i grunn ganske så fornøyd og "kaver" ikkje så mykje med det. Eg la på meg 19 og 20 kg med dei to andre og har kome tilbake til normal form og vekt etter ei stund (58kg). Et normalt og er i aktivitet kvar dag. Mitt råd er å ikkje frotse, men heller ikkje sulte. Man skal ha det bra og vere superfornøyd med seg sjølv under graviditeten. Ikkje gå rundt å bekymre seg. Kos deko alle sammen og lykke til!

Skrevet

Jeg er 25+3 og har gått opp ca. 10 kg! Og det er ikke med "vilje"... Kiloene bare raser på. Gikk opp 24 kg forrige gang, og klarte heldigvis å gå ned igjen til min "gamle" vekt igjen, uten problemer sist. Håper jeg klarer det denne gangen også!

Skrevet

har selv bemerket dette før også og andre har også det! Blir ofte laaange tråder om for dem som har lagt på seg 2-4 kg i uke 25 og oppover! Syntes det er flott at folk tenker over hva de putter i seg slik at man ikke blir STOR under svangerskapet. For min egen del var jeg noen kg for lite før jeg ble gravid og det sies at dem med lavest bmi legger på seg mest (ofte) ... syntes selv ikke d er noe særlig å se vekten stige "mye" på kort tid men føler jeg er aktiv, spiser sunt og gjør det jeg kan minus å trene for å holde meg i form!

kjenner allikevel ofte at jeg er unormal her inne på bim fordi jeg ikke "bare" har gått opp et par kg nå i uke 28! .. jaja..

Skrevet

Jeg er 19 uker på vei og har gått opp 5 kg. La på meg mye mot slutten sist, så nå ekspliderer det vel snart. Hva er egentlig normalt?

Skrevet

Jeg er 24 uker og har gått opp 8 kg så langt. Kaver ikke så mye med det. Etter de to forrige fødslene mine har jeg gått ned 14 kg i løpet av de to første ukene og etter 6 mnd har jeg vært tilbake til normalvekt uten noen spesielle tiltak. Tror man blir rimelig sliten om man ikke har litt å gå på etter fødsel. Det er nok av de som blir radmagre og det er ikke mitt mål.

Skrevet

"normalt" er vel fra 9-20 kg ca! Det mest vanlige er vel rundt 12 tenker jeg men har inntrykket av at mange går opp mer enn det! Alle er forskjellige, noen legger på seg i starten,noen i andre trim og andre i 3.trim mens noen har regelmessig vektøkning hele svangerskapet!

Skrevet

er 14 uker å har gått opp hele 7 kg!!! hjelpes!

men var kjempetynn da jeg ble gravid, bare 50 kg....

Skrevet

Gode ord fra froeken! :)

Jeg er i min 26. uke, og har gått opp ti kilo. Jeg har ikke vært særlig flink å holde meg unna snop, så det kan nok ha litt å si på vektøkningen. Likevel syns jeg ikke det er noen krise med kiloene siden jeg bare var 53 kg da jeg ble gravid. Verre er det jo med matvanene... :)

Skrevet

Flott innlegg fra froeken.

Jeg er i uke 22, og har lagt på meg 6 kg. Og jeg har virkelig gått inn for å ikke legge på meg, men kg kommer uansett.

Jeg var 53 kg før jeg ble gravid, og 168 cm. Tror det er viktig å se på utgangsvekt og høyde når man sammenligner seg med andre. De som har litt ekstra går ikke opp så mye, mens ofte de som er tynne legger endel på seg

Skrevet

Jeg er 18+5 og har gått opp 13kg. 10kg på 10 uker. Sist fikk jeg tvillinger og gikk opp 12 kg totalt. Var ganske tynn fra før så jeg bekymrer meg ikke, men det går litt fort nå syns jeg.

Skrevet

Dette var en herlig tråd:-)

Jeg har også stusset over at "alle" går ned i vekt, veier det samme, eller bare legger på seg litt. Jeg er i uke 20, og har lagt på meg ca. 6,5 kg. Magen ser veldig stor ut, og folk ser at jeg er gravid:-)

Jeg er riktignok overvektig fra før av, og det virker som om de som veier litt for mye fra før av heller går ned? Om dere er veldig tynne, skjønner jeg at det ikke er noe å ta på vei for, men jeg er redd jeg skal bli virkelig tykk, for var i utgangspunktet ikke tykk, bare veide litt for mye.

Jeg har "alltid" spist hva jeg har villet, også godteri og snacks, i tillegg til vanlig, sunn mat. Men merker at jeg ikke kan spise like mye som før, fråtsing en kveld=1-2 kg pluss, uten at de går av igjen!

Kanskje jeg får gå over til å kutte all godisen, pizzaen og brødet, og bare spise ryvita med magerost og tomat:/ Men æsj, det er jo så kjedelig! Også er jeg så sulten hele tiden:-)

Skrevet

jeg er straks halvveis i svagerskapet og har gått opp ca 4 kilo til nå...men syns det er helt greit for i forrige svangerskap gikk jeg opp nesten 30kg til sammen...er litt mer bevisst på hva jeg spiser nå, så jeg ikke skal ende opp som sist, selvom jeg fikk av alle kiloene igjen etter en stund =)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Litt trøstende å lese at jeg ikke er aleine om å legge på meg litt mer enn det som ser ut som normalen her inne:) Jeg er bevisst over at jeg burde spise ofte, lite og sundt. Men det er så vanskelig å gjennomføre. Jeg er så fysen på mat og godis og jeg er sykemeldt og orker ikke å gjøre så mye. Uten kosen med noe godt og spise, hadde jeg hatt det enda mere trasig...

Skrevet

Legen sa til meg at de som ikke har så mange kilo for mye i utgangspunktet, går kanskje opp en del mer enn de som HAR noen kilo for mye. Er sikkert derfor det er stor forskjell på hvor mange kg folk legger på seg! :)

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg hadde gått opp 8 kg på første kontroll i uke 12. Er 18+2 nå, har ikke turt å veie meg siden...

Skrevet

Jeg hadde lagt på meg 6 kilo når jeg var 22+1. Idag er jeg akkurat 23 uker på vei. Jeg er absolutt ikke flink til å holde meg unna snop heller, og nå har jeg fått beskjed om å ta det helt med ro en stund... Da kjedespiser jeg... Håper jeg klarer å skjerpe meg snart!! Er 160 og veide 61 før jeg ble gravid, så jeg hadde litt og gå på også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...